heb gehoord dat de crossmax XL nie tzo stevig zijn ( wel rond ( dus op en neerwaartse beweging ) maar niet zijdelings ! ))
kan ook fout zitten ...
Wielen: CrossMax XL
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Re: Wielen: CrossMax XL
Je zegt het zelf al....Spyder wrote:heb gehoord dat de crossmax XL nie tzo stevig zijn ( wel rond ( dus op en neerwaartse beweging ) maar niet zijdelings ! ))
kan ook fout zitten ...
Heb net iets geprobeerd. Eerst alle spaken 1/16 toer vaster gezet, toen was het kraken bijna volledig weg. Toen nog es 1/16 toer vaster gezet (= 1/8 toer tesamenSchijfrem wrote:Geen spaak los, cassette werd pas nagekekendr paaj wrote:Even iets heel doms:
Zit er soms een spaak los?
Zit je cassette misschien los?
Of wanneer je wiel loopt hoor je dan een knakkend/tikkend geluid? en ook als je naar voren en naar achteren draait?
Als je een knakkend geluid hoort kun je net zo goed je lagers laten vervangen en niet laten opsturen(kan lang duren en je hebt geen wielen).
Geen knakkend/tikkend geluid .
Het is enkel wannner ik onder belasting rij, dus geen lawaai wanneer ik effe mijn wiel ronddraai. Ik bel maandag naar mijne fietswinkel en ga hem vragen hoelang deze hestelling gaat duren. Garantie heb ik toch nog.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
ook es proberen dan. Aanspannen van spaken is ook geen blijvende oplossing trouwens, getik komt lichtjes terug maar wel niet zo erg als voorheen. Denk niet dat t aan te raden is om ze nog meer op te spannen.stan 1 wrote:(tikkende spaken)
ik heb op de nippels,waar ze in de velg gaan, een beetje teflonspray gespoten, dit was 3 dagen geleden, tot hiertoe is het zaakje opgelost.
Greetz
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Net een paar crossmaxen gekocht. Eindelijk van die Rigida Zac 2000 brol af. Dit weekend eerste test.
Ik hoop dat ze mij niet teleurstellen.
Voorlopig nog wel met mijn non-tubeless banden, daar deze nog zo goed als nieuw zijn, deze winter denk ik wel een setje tubeless te halen.
't Zicht is in ieder geval al dik oké
Ik hoop dat ze mij niet teleurstellen.
Voorlopig nog wel met mijn non-tubeless banden, daar deze nog zo goed als nieuw zijn, deze winter denk ik wel een setje tubeless te halen.
't Zicht is in ieder geval al dik oké
Ik denk niet dat het een toevalstreffer is, zo'n geluid is typisch voor een wiel waar ALLE spaken te weinig spanning hebben.TBiRD wrote:Heb net iets geprobeerd. Eerst alle spaken 1/16 toer vaster gezet, toen was het kraken bijna volledig weg. Toen nog es 1/16 toer vaster gezet (= 1/8 toer tesamenSchijfrem wrote:Geen spaak los, cassette werd pas nagekekendr paaj wrote:Even iets heel doms:
Zit er soms een spaak los?
Zit je cassette misschien los?
Of wanneer je wiel loopt hoor je dan een knakkend/tikkend geluid? en ook als je naar voren en naar achteren draait?
Als je een knakkend geluid hoort kun je net zo goed je lagers laten vervangen en niet laten opsturen(kan lang duren en je hebt geen wielen).
Geen knakkend/tikkend geluid .
Het is enkel wannner ik onder belasting rij, dus geen lawaai wanneer ik effe mijn wiel ronddraai. Ik bel maandag naar mijne fietswinkel en ga hem vragen hoelang deze hestelling gaat duren. Garantie heb ik toch nog.) en kraken helemaal verdwenen. Is dit een toevalstreffer of niet???? Misschien iemand die het ook es wil testen.
En daarmee raken we aan één van de problemen van die dure Mavic's... zelf de spakenspanning regelen (naast het niet kunnen bijregelen van de lagers). Bij een klassiek wiel steekt dat niet zo nauw met de huidige spaken- en velg kwaliteit maar bij die Mavic's kan een beetje experimenteren een dure zaak worden...
Een goeie wielenvlechter (en die zijn niet dik gezaaid) zou zo'n wiel redelijk duurzaam op spanning moeten kunnen brengen.
Je hebt een pleister op de wonde gedaan maar niks genezen... de oorzaak van het tikken (bewegende spaken) is er nog, je hoort er alleen niks meer vanstan 1 wrote:Wel, mijne fietsboer is dus een goede vlechter, de schijfremzijde staat onder een hogere spanning dan de cassettekant, en een beetje teflonolie aan de nippels (spaaknippels) doet wonderen, ik heb dit een drietal weken gedaan, en tot hiertoe geen tikkende spaken meer.