Flanders cup melsen-merelbeke
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- kristofbomans
- Mountainbiker
Flanders cup melsen-merelbeke
Post by kristofbomans »
Wat mag er van dit parcours verwacht worden? Mooi? Technisch? Zwaar?
- Wacko007
- Mountainbiker
Vlak, snel, veel asfalt,...
Het enige leuke zijn de krappe bochtjes door een stuk bos. Dit ongeveer min. per ronde.
Dit tenminste als hetzelfde parcours wordt bedoeld dan de vorige keer dat er ginder de wedstrijd was.
Ik durf te hopen dat het parcours veranderd is met het feit dat het vorige jaren een Shimano Bike Trophy was en nu een grootse Flanders Cup (hoewel Mooslede, tot vorig jaar, me weer doet twijfelen).
In ieder geval zijn er niet veel bergen en echt technisch zie ik het helemaal niet worden...
Greetz,
Julien.
Het enige leuke zijn de krappe bochtjes door een stuk bos. Dit ongeveer min. per ronde.
Dit tenminste als hetzelfde parcours wordt bedoeld dan de vorige keer dat er ginder de wedstrijd was.
Ik durf te hopen dat het parcours veranderd is met het feit dat het vorige jaren een Shimano Bike Trophy was en nu een grootse Flanders Cup (hoewel Mooslede, tot vorig jaar, me weer doet twijfelen).
In ieder geval zijn er niet veel bergen en echt technisch zie ik het helemaal niet worden...
Greetz,
Julien.
Beste,
Ik heb nu reeds 4 maal deelgenomeen in Melsen, en ik kan u zeggen, het parkoers is een deftig MTB parkoers. 3 klimmen in een weide, een beklimming op een kasseihelling, een passage door een bos. Een beetje technisch, een beetje weide, ...
Ik denk dat den Julien ergens anders zit met dit parkoers. Het is natuulijk geen Malmedy of Houffalize, maar er kan hard gefietst worden en aan het einde van de rit zal je wel stikkapot zitten (allee, ik toch).
Groeten,
Ik heb nu reeds 4 maal deelgenomeen in Melsen, en ik kan u zeggen, het parkoers is een deftig MTB parkoers. 3 klimmen in een weide, een beklimming op een kasseihelling, een passage door een bos. Een beetje technisch, een beetje weide, ...
Ik denk dat den Julien ergens anders zit met dit parkoers. Het is natuulijk geen Malmedy of Houffalize, maar er kan hard gefietst worden en aan het einde van de rit zal je wel stikkapot zitten (allee, ik toch).
Groeten,
Heb het parcours gisteren verkend: zo goed als hetzelfde als dat van vorig jaar. Het 'technisch' gedeelte in het bosje, de oplopende weide die ze maximaal benutten, de vlakkere weide in een paar lengtes, de klim op de kasseien, alles zit er weer in. Gisteren lag het nog droog en bijgevolg vrij "bumpy". Ondertussen zal dat al serieus veranderd zijn peis ik
.
O ja, de organisatie is daar altijd wel dik in orde. In funklasse zijn er volgens goede bron zelfs 20 prijzen voorzien
Adres: Herberg 't Oud Melsen, Gaversesteenweg 857
O ja, de organisatie is daar altijd wel dik in orde. In funklasse zijn er volgens goede bron zelfs 20 prijzen voorzien
Adres: Herberg 't Oud Melsen, Gaversesteenweg 857
- sleery
- Mountainbiker
- Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat
morgen ook weer van de partij. Vond het vorig jaar een lastige koers ( door de hitte) dit jaar zullen we daar dus jammer genoeg geen last van hebben. Parcours vond ik best wel tof en afwisselend. Niet iedereen heeft de kluisberg of ol fosse d'outh in zijn tuin liggen é.
We mogen al blij zijn dat er koersen georganiseerd worden, want vergeleken met vorig jaar en het jaar ervoor is het aantal toch serieus gezakt.
We mogen al blij zijn dat er koersen georganiseerd worden, want vergeleken met vorig jaar en het jaar ervoor is het aantal toch serieus gezakt.
- Wacko007
- Mountainbiker
Jaak wrote:Julien stonden de pedalen weer los
Wawawa... grappig zenne!
Nee, komaan, der zit toch relatief veel asfalt in??? Kunt het parcours in 3 delen splitsen; bos, weide, asfalt. Ongeveer evenredig ingedeeld (mss iets meer bos dan).
Greetz,
Julien.
P.S. to Jaak: Waarvan weet gij da ik mijn pedalen los had??? Ge hebt het dan toch op Kluisbergen? Of is da puur toeval dan?