Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- master j
- Mountainbiker
cube bikes
spijtig dat ze niet alle maten hebben, zoek een 19 inch, zit tussen een 18 en een 20, bij een 20 staat mijn stuur te hoog en bij een 18 is de bovenbuis te kort.
Re: cube bikes
mzungu j wrote:spijtig dat ze niet alle maten hebben, zoek een 19 inch, zit tussen een 18 en een 20, bij een 20 staat mijn stuur te hoog en bij een 18 is de bovenbuis te kort.
Al eens gedacht aan een langere of naar beneden staande stuurpen om de problemen op te lossen???
- brecht256
- Mountainbiker
euhm mss n beetje offtopic, maar mag ik vragen hoe groot je bent ?roveny wrote:mzungu,
probeer vooral een (te) kleine maat - ik ben van een 18 naar een 16 gegaan - en zoals je vaak kunt lezen op't forum - een goede keuze.
( je moet er voor open staan, dan blijkt plots dat je jaren met een te grote bike onderweg was ...)
en bike ze!
R![]()
zelf hebben er al vele mij gezegt dat mijn kader (M) te groot is voor mij ( 1.76m)
Grtz
brecht
- Kubus
- Mountainbiker
Cube ltd 1 - 2005
Hallo,
ik ben een drietal weken terug een Cube ltd 1 - 2005 gaan halen in Bonn bij Bike Discount.
Had eigenlijk een ltd 1 - 2004 gereserveerd de week ervoor maar bij aankomst bleek hij verkocht te zijn.
Heb dan de ltd 1 - 2005 gekregen voor € 599. Een mijn inziens heel goede prijs voor de bike. Heb enkel het riser stuur vervangen door een recht stuur. Zelf moeten doen aangezien ze op zaterdag weinig tijd hebben in Duitsland (zijn maar open van 10 tot 14 uur). Kreeg het Ritchey Pro stuurtje voor 15 euro. Ander stuurtje plaatsen thuis kost juist 10 minuten werk.
ik ben een drietal weken terug een Cube ltd 1 - 2005 gaan halen in Bonn bij Bike Discount.
Had eigenlijk een ltd 1 - 2004 gereserveerd de week ervoor maar bij aankomst bleek hij verkocht te zijn.
Heb dan de ltd 1 - 2005 gekregen voor € 599. Een mijn inziens heel goede prijs voor de bike. Heb enkel het riser stuur vervangen door een recht stuur. Zelf moeten doen aangezien ze op zaterdag weinig tijd hebben in Duitsland (zijn maar open van 10 tot 14 uur). Kreeg het Ritchey Pro stuurtje voor 15 euro. Ander stuurtje plaatsen thuis kost juist 10 minuten werk.
-
Rolla
- Mountainbiker
@Roveny: Chainsuck meer bij Cube dan andere merken ???
Een stalen middenblad (BBB - Deore,...) doet wonderen !
@Mzungu J: Probeer vooral die 18 inch !!! Indien nodig kan je compenseren met een langere, naar beneden staande stuurpen zoals GF Biker al aanhaalde. Om u een idee te geven: Ik kom van nen Scott Tampico 2003 (Large), daarvoor een Giant ATX840 '97 (19,5") en mene Cube is nen 18"...
Nu weet ik wat wendbaarheid betekent !!!
Een stalen middenblad (BBB - Deore,...) doet wonderen !
@Mzungu J: Probeer vooral die 18 inch !!! Indien nodig kan je compenseren met een langere, naar beneden staande stuurpen zoals GF Biker al aanhaalde. Om u een idee te geven: Ik kom van nen Scott Tampico 2003 (Large), daarvoor een Giant ATX840 '97 (19,5") en mene Cube is nen 18"...
Nu weet ik wat wendbaarheid betekent !!!
-
roveny
- Mountainbiker
@brecht : 1.86m ( en een 16 frame ...), geen aanpassingen aan stuur ( enkel ingekort).
@rolla : de c'dale verkoper wou mij wijsmaken dat de achterbrug van de Cube's zich meer lenen tot chainsuck. Ik heb dat dan voor mezelf vertaald als ' koop toch een c'dale van mij'.
Mijn eigen veloboer kende het probleem zeer goed, hij raadde me direct aan om de schimano tandwielen te vervangen door BBB. Van die stalen deore heeft hij nikske gezegd ...
Ander probleemke : mijn schoenen schuren tegen mijn pedaalstangen, al de verf is eraf ( en de stiksels van mijn schoenen zijn doorgesleten).
Enig idee of dit ook typisch Cube is ? Of leef ik op grote voet ?
R

@rolla : de c'dale verkoper wou mij wijsmaken dat de achterbrug van de Cube's zich meer lenen tot chainsuck. Ik heb dat dan voor mezelf vertaald als ' koop toch een c'dale van mij'.
Mijn eigen veloboer kende het probleem zeer goed, hij raadde me direct aan om de schimano tandwielen te vervangen door BBB. Van die stalen deore heeft hij nikske gezegd ...
Ander probleemke : mijn schoenen schuren tegen mijn pedaalstangen, al de verf is eraf ( en de stiksels van mijn schoenen zijn doorgesleten).
Enig idee of dit ook typisch Cube is ? Of leef ik op grote voet ?
R
Zo'n blad van BBB kost dan ook het dubbel dan één van deore. En in mijn geval ging dat nog niet zo lang mee dan het huidige stalen waar ik nu mee rij.roveny wrote: Mijn eigen veloboer kende het probleem zeer goed, hij raadde me direct aan om de schimano tandwielen te vervangen door BBB. Van die stalen deore heeft hij nikske gezegd ...![]()