Gardameer 15/8 tot 29/8

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Hoe rij je best naar Riva : via frankrijk en Zwitserland is volgens Mappy en consoorten het best. Maar aangezien je in Frankrijk nu veel snelheidscontroles hebt is Duitsland misschien weer interessanter ?

Nog efkes herhalen : ben in Riva van 6 tot 13 augustus en van 13 tot 20 augustus in Peschiera. Kwestie van eventueel af te spreken.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

jerommeken wrote:Hoe rij je best naar Riva : via frankrijk en Zwitserland is volgens Mappy en consoorten het best. Maar aangezien je in Frankrijk nu veel snelheidscontroles hebt is Duitsland misschien weer interessanter ?

Nog efkes herhalen : ben in Riva van 6 tot 13 augustus en van 13 tot 20 augustus in Peschiera. Kwestie van eventueel af te spreken.
Wij rijden via Duitsland en Oostenrijk. Vorig jaar via Frankrijk en Zwitserland omdat ik een oude vriend in Zwitserland ben gaan bezoeken. dit is iets langer. Zeker nu met de werken op de E411 Namen Luxemburg en de werken richting Metz.

In Duitsland kan je op sommige stukken ook goed doorrijden. Ook al is dat wat lastiger met de fietsen achter aan de auto.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Kan je wat in detail gaan over de te volgen reisweg ? Koop je best een vignet voor Oostenrijk of is daar quasi geen controle op ?

Enne, is Riva veilig qua fietsdiefstal of moet ik elevendertig sloten meenemen ?
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Ik zou zeker een vignet kopen voor Oostenrijk. ER zijn daar controles met camera's boven de weg.

Voor de route, ik heb ze berekend met Mappy. Is dezefde als wanneer ik de route in mijn GPS ingeef. mocht je er daar niet uitkomen, stuur dan effe je e-mail naar me via een PB en dan stuur ik ze op.

Wat betreft het de veiligheid, ik heb geen risico genomen. Zou niet graag hebben dat mijn Jekyll gestolen wordt en heb een slot van Abus gekocht (Granit city chain X-plus 1060). Dit is eigenlijk een slot om een moto vast te leggen. Is wel een kleine investering, maar wel de moeite waard.

Image
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

mcoen wrote:Ik zou zeker een vignet kopen voor Oostenrijk. ER zijn daar controles met camera's boven de weg.

Voor de route, ik heb ze berekend met Mappy. Is dezefde als wanneer ik de route in mijn GPS ingeef. mocht je er daar niet uitkomen, stuur dan effe je e-mail naar me via een PB en dan stuur ik ze op.

Wat betreft het de veiligheid, ik heb geen risico genomen. Zou niet graag hebben dat mijn Jekyll gestolen wordt en heb een slot van Abus gekocht (Granit city chain X-plus 1060). Dit is eigenlijk een slot om een moto vast te leggen. Is wel een kleine investering, maar wel de moeite waard.

Image

Thanks, zowel gps als mappy stuurden mij over frankrijk en zwitserland. Ben blij dat Duitsland en Oostenrijk de betere keuze is.

Ivm je slot : dat is inderdaad een joekel. Als je die ketting rond een verlichtingspaal legt kan een dief beter die paal afzagen om je bike te pikken.
Ik heb een slot met een sirene dat ik ga combineren met een stevig fietsslot http://www.abus.de/de/main.asp?ScreenLa ... 3318271809
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

J, pakt daar maar veel fotookes hé....
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Quadrifoglio wrote:J, pakt daar maar veel fotookes hé....
Da is zeker !

Maar om goei foto's te kunnen trekken moet je ook op de juiste plaatsen geraken en ik vind op tinternet niet veel info over routes.
Kijk ik op de verkeerde plaatsen ?
homeboy
Mountainbiker

Post by homeboy »

jerommeken wrote:...info over routes?
Hier staan enkele routes.

En in de Moser Bike Guide vind je ook veel mtb routes. Die boekjes zijn wel in het Duits.
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

jerommeken wrote: Kijk ik op de verkeerde plaatsen ?
Heb je het forum van mtb-news.de al eens doorzocht. Daar moet je toch iets vinden voor Gardasee, lago di garda etc...

Vlugvlugvlug zelf eens gekeken: Anyway, die moser guides die homeboy vernoemd lijken me toch wat je nodig hebt...

En in vorige nummers van "Bike" geen info gevonden?

Heb een beetje 't zelfde probleem. Blijkbaar bestaat er niet iets als mtbroutes.fr en voor de meeste franse fora lijk je je zelfs te moeten registreren om te kunnen lezen.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

De Moser guides zijn inderdaad diegene die je moet hebben. Ik heb beide exemplaren en er staan daar schitterende routjes in. Het spijtige is wel dat de routes niet uitgepijld staan zoals bij ons. maakt het soms wel wat avontuurlijk.

groeten,

Marc
Post Reply