Jou prestaties van de dag ( qua biking :) )

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
keybiker1
Mountainbiker

Post by keybiker1 »

vandaag de "tabaksroute" gereden met collega key-boner
64km aan 32avs met de koersvelo welliswaar
Spijtig van de regen waardoor het redelijk glad lag in de bochten

Morgen terug op pad voor een tochtje naar ............... (ik weet het nog nie we zien da morgen wel) In ieder geval eerst richting Moorsele een collega oppikken
marb
Mountainbiker

Post by marb »

euh ga hier heel kort zijn rij iedere dag me veloken naar werk
enkele rit 27 km
= 54km per dag
=270 per week
gem afstand in weekend 50 km
= 320 km
nie slecht hè :-D
Spyder
Mountainbiker

Post by Spyder »

marb wrote:euh ga hier heel kort zijn rij iedere dag me veloken naar werk
enkele rit 27 km
= 54km per dag
=270 per week
gem afstand in weekend 50 km
= 320 km
nie slecht hè :-D
ik al hele week nix , door het slechte weer + mijn rug die constant steekt :cry: :cry: :cry: :cry:
erikske
Mountainbiker

Post by erikske »

keybiker1 wrote:vandaag de "tabaksroute" gereden met collega key-boner

Morgen terug op pad voor een tochtje naar ............... (ik weet het nog nie we zien da morgen wel) In ieder geval eerst richting Moorsele een collega oppikken
Jongens hoe doen jullie dat ?
Ik heb er net 72 km. opzitten aan 30,4 avs. , de snot stak in m'n broek !
Uiteraard ook met een koersfiets .
Ik heb van die dunne sprietebenen die me probleemloos doorheen de Marmot ( Franse Alpen ) leiden , maar vanaf het vlakker wordt heb ik echt kracht te kort ! Ik fiets nu bijna één jaar en de enige vooruitgang is dat de ritten langer worden . Het mountainbiken daarentegen ervaar ik gans anders . Daar wordt veel meer op souplesse gedraaid . Dat is precies meer mijn ding .
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

erikske wrote:

Ik heb van die dunne sprietebenen die me probleemloos doorheen de Marmot ( Franse Alpen ) leiden , maar vanaf het vlakker wordt heb ik echt kracht te kort ! Ik fiets nu bijna één jaar en de enige vooruitgang is dat de ritten langer worden . Het mountainbiken daarentegen ervaar ik gans anders . Daar wordt veel meer op souplesse gedraaid . Dat is precies meer mijn ding .
In groep rijden, zelfs al is het maar met 2, levert een belangrijk voordeel op: recentelijk werd bij testen in een windtunnel duidelijk dat zelfs een renner die aan de kop rijdt bevoordeeld wordt door het feit dat er iemand achter hem rijdt (een solo rijder wordt achteruit getrokken door een vacuüm achter hem). In het wiel rijden is sowieso makkelijker.

Zelf deed ik onlangs nog eens 80 kms aan een avg van, weeral, 29.5, al reed ik voortdurend 30 en meer/uur: de aard van het parcours doet er natuurlijk ook veel aan: langs de Schelde is het, zeker met 2 en meer, niet zo moeilijk om aan een avg te geraken van pakweg 32.
keybiker1
Mountainbiker

Post by keybiker1 »

erikske wrote:

trainen,trainen en nog eens trainen #-o
In tegenstelling met u heb ik nogal redelijke stampers onder mijn lijf staan. Wat nie wil zeggen dat ik zo goe ben zenne, bergop ga ik voe gene meter vooruit (misschien wel door het lichaamsgewicht) maar op het vlakke en de lichte hellingen mogen er dan weer vele in 'twiel blijven plakken.
In het begin was da ook nie zo hoor, maar af en toe ens meerijden met een toeristenclub kan wonderen doen voor de conditie
Spyder
Mountainbiker

Post by Spyder »

vandaag met Brecht en K2-er De terril van zolder 2x op en af gedonderd ( DAMN YOU MODDER :D ) max speed brecht 62 dacht ik , mijne 59.2

dan toerke van nog 35km gemaakt in hechtel , ff langs den kawa zen huizeke kijke ... is dan een huis aan't bouwen en is zen gazon al aan't maaien ... kerel kan beter huis afbouwen ipv zen gazon al af te maaien :p :p :p

http://gallery113663.fotopic.net/

paar sfeerbeelden terril bovenop en paar foto's van onderweg !
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

inderdaad, in hechtel was het goed gisteren. nu op naar de maasvallei en dan staan we goed voor de zomerdag 8)
PS , laat brecht nooit iet afstellen :p
die had precies een machine geweer bij bij zen versnellingen vanachter , had der gister aan gekloot zei em
en spyder had een vogel tussen z'n remmen, ik denk een duif. af en toe liet die iets horen !
brecht256
Mountainbiker

Post by brecht256 »

PS , laat brecht nooit iet afstellen :p
die had precies een machine geweer bij bij zen versnellingen vanachter , had der gister aan gekloot zei em

seg manne nu ook nie overdrijve é :lol: , mjah toch bedankt om et terug tegoei te zette spyder [-o<

enneuhm kleine correctie , mijn topspeed op den terril was wel 65.4 hé :P 8) (goh en dat met ontregelde versnellinge) gelukkig geen piepende remme :lol:

toch goe geamuzeert :bounce:

mjah manne tot op den terril hé 8)

GrtZ

brecht
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Vandaag één volledige dodentocht gereden in de Maasvallei met Brecht, K2er en Spyder. Er ging normaal meer volk komen maar..
Op de eerste terril toch niet van de fiets moeten gaan zeker #-o Zullen we het maar op een mindere dag houden. :oops:
Na één toerke ben ik maar naar huis gegaan, had mijn vrouw en de hond ook bij en de eerste regendruppels lieten zich voelen.

Is er nog een toerke gereden eigenlijk?
Post Reply