EK kluisbergen LIVE

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
viper c'est bon
Mountainbiker

Post by viper c'est bon »

Epic wrote:Rondelez heeft nogal snel opgegeven (2e ronde?), nogal zwak naar mijn mening - als je de selectie aanneemt moet je er dan wel voor gaan.

Nys heeft maar beginnen plaatsen verliezen op het einde van de voorlaatste ronde want toen zat hij nog net voor Lado Fumic.
ik stond langs het parcour en heb gezien dat rondelez platgereden is.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

viper c'est bon wrote:
Epic wrote:Rondelez heeft nogal snel opgegeven (2e ronde?), nogal zwak naar mijn mening - als je de selectie aanneemt moet je er dan wel voor gaan.

Nys heeft maar beginnen plaatsen verliezen op het einde van de voorlaatste ronde want toen zat hij nog net voor Lado Fumic.
ik stond langs het parcour en heb gezien dat rondelez platgereden is.
Jammer voor mijn dorpsgenoot.
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

A d r i wrote:...het ticket voor Peking 2008 is binnen
Meen je dat...?
Kan men naar Peking in 2008, als men in 2005 binnen de eerste 12 is op het EK...?
Moet dat niet "een beetje dichter tegen 2008" zijn? :-?
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Inderdaad een beetje (veel) te vroeg, en ook véél te weinig om maar een OS plaats te krijgen.
Pas op hij heeft 'degelijk' gereden voor een proffesionele fietser, meer niet. Hij is wel in het 'pak' moeten starten, maar dat moeten veel jongens, en of dat dat enige plaatsen zou gescheeld hebben denk ik niet echt.
Ik had niet anders verwacht dat het andere pap zou worden tussen de echte jongens op een fatsoenlijk maar zeker niet al te technisch parcours.
Peraud en waarschijnlijk nog anderen reden er met een vaste vork.
Ik vond z'n prestatie in Malmedy knap, maar moest er toch 3 Ollanders voor laten gaan van 'mindere' kwaliteit op Europees en Wereld niveau.
Over het BK gezwegen, tegen de 'amateurs' (in goede zin) en op ideaal parcours.
En ik denk dat het in sommige WB manche's nog moeilijker word.
Ik denk daarom zelfs dat hij volgend jaar voor Madrid gekozen heeft, om eens te testen of hij daar mee kan op die biljarttafel, wat normaal wel zou moeten zijn. En ik vind dat hij nu wel degelijk terug vast met de twee voeten op de grond staat en beseft dat de weg nog lang word en vooral er toch wel serieus iets zal voor moeten doen (lees : het cross-seizoen 2007/08 op het achterplan schuiven en resoluut zal moeten kiezen of hij naar de OS echt wil om te MTB'en.)
Want zonder fatsoenlijke voorbereiding (en punten voor dat seizoen zodat hij een betere startpositie verwerft) zie ik Sven niet 2 of is het 3 top 8 plaatsen in WB-manche's rijden (buiten Madrid) en een top 12 bij EK en/of het winnen van het BK (met Roel en eventueel Filip er ook terug erbij héél moeilijk), of hoe zat het juist in elkaar die selectie.
Ik hoop echt dat hij ervoor kiest want het is een topatleet , maar hij kan niet en/en spelen en gokken op een selectie, want dan vind ik dat ze gerust een andere jongere beloftevolle, mogen sturen naar de OS in 2008 zonder verwachtingen aldaar. Iemand die volledig voor zijn sport gaat, al jaren aan een stuk, en de echte spirit van de OS te laten beleven -meedoen is belangrijker dan winnen- en daardoor de 'boost' krijgt om er alles aan te doen om door te breken.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

enkele zelfgeschoten plaatjes. Niet echt schitterend en beetje door elkaar #-o

8)
Maorten
Mountainbiker

Post by Maorten »

kben daar ook geweest, was eerste keer dat ik MTB wedstrijd ging gaan zien, en zeer goed meegevallen, Nys heeft dat volgens mij goed gedaan. Zal wel op OS geraken, volgens mij moet hij het jaar voor de OS binnen top 12 zijn hee om zijn selectie te hebben. nu was gewoon testen waar hij zou uitkomen. volgens mij kan em dat perfect hem voorbereiden op deze discipline, zal enkel het jaar van de spelen zelf het toch wat rustiger aan moeten doen in het veld.
Guest

Post by Guest »

Schoon fotokes. =D> =D> =D> =D>
Tomski
Mountainbiker

Post by Tomski »

TJ! wrote:
A d r i wrote:...het ticket voor Peking 2008 is binnen
Meen je dat...?
Kan men naar Peking in 2008, als men in 2005 binnen de eerste 12 is op het EK...?
Moet dat niet "een beetje dichter tegen 2008" zijn? :-?
Het resultaat moet inderdaad in een het preolympischjaar gereden worden dus in 2007. :wink:
Last edited by Tomski on Mon 01 Aug 2005 14:09, edited 2 times in total.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ah, dan heb ik dat verkeerd verstaan. Ik had Nys iets horen zeggen van "top 12 op het EK om zijn ticket veilig te stellen" .. lijkt me ook logischer dat het iets korter op de OS zelf is.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Moet eerlijk zeggen ; pet af voor Nijs. =D>
Ik verschoot er nogal al van dat hij na zijn start achteraan na 1 ronde al meteen in de top15 zat, da's sterk.
Heeft dan redelijk goed stand gehouden bij de toppers tot de 3 laatste rondes toen hij het echt moeilijk kreeg.
Er zit zeker toekomst in "Nijs als MTB'er", maar dan zal hij er voor moeten trainen. Wat mij vooral opviel : dat Nijs veel zwaarder en dikker staat dan die echte toppers. Misschien zit hij momenteel (voor hem is het nu tussenseizoen) ook niet echt op competitiegewicht. Als hij een kiloke of 4 kan kwijtspelen dan moet die meedraaien bij den top. En zich in zijn training ook iets meer toeleggen op klimmen. Bijvoorbeeld als voorbereiding een paar wedstrijdjes van de SwissCup ofzo.
Was ook heel nuchter, proper in zijn commentaar achteraf, een echte prof duidelijk. Moest da Wellens geweest zijn ... #-o
Locked