naar het schijnt heb je op een cube meer last van je rug omdat je meer ligt dan rechtzit op deze fiets?
kan iemand dit bevestigen?
Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
idem hier, ook geen klachtenRolla wrote:@ Teppos: Nee, kan ik niet bevestigen. 'k heb de mijne nu bijna een maand
en komende van een Scott Tampico en nog vroeger een Giant ATX???, is
de zit sportiever, maar absoluut geen rugklachten. (Langste rit tot nu toe
was zo'n dikke 50km off-road)
zit zelfs veel beter dan mijn vorige (mbk stonecruiser, ofte 'boegt' van de molecule ...)
- Bijterke
- Mountainbiker
- Location: Cube LTD Team 2007 LX Disc, Ridley Icarus full Ultegra
Heb mij Cubeke sinds Januari dit jaar en na ongeveer 1500 km kan ik alleen maar positieve commentaar geven.
Enkel de banden zijn voor verbetering vatbaar. De RR is een goede band zolang de ondergrond hard is. Van zodra het een beetje modderig is of fijn zand, begint hij te schuiven en lijkt het of je al driftend als een rallywagen door de bochten gaat. Tot nu toe ook nog niets ondervonden van rugpijn.
-
bicky
- Mountainbiker
Heb mijn Cube ook sinds eind Februari (Ltd1 - 2005) En moet ook zeggen dat ik er héél content van ben. sindsdien heb ik er bijna elke dag mee gereden, veel bloso parcoursen, tochten in de Ardennen e ook gewoon trainen op de weg. Nog nix van problemen ondervonden, wel kuis en smeer ik hem minstens 1 keer de week (en alsem vuil/nat is geweest ook zowiezo). Vooral op technische moeilijke downhill's trekt hij zich zeer goed uit de slag. De banden (racing ralph's) zijn inderdaad zeer goed op het droge, een marteling in natte omstandigheden (Daarom een tweede setje XCR mud's). En ook ik heb nog niet veel last van de houding ondervonden. Ook de Remmen zijn zeker de moeite waard, ik ben helemaal gewoon voor de HS33's!!!
Conclusie: de Cube LTD1 is een zéér goede fiets met een onverslaanbare prijs(780€ betaald bij Fietsen Mertens in Overijse)
Conclusie: de Cube LTD1 is een zéér goede fiets met een onverslaanbare prijs(780€ betaald bij Fietsen Mertens in Overijse)
dat zal dan wel voor de ltd1 2004 geweest zijn en niet voor de 2005 ...BeeVee wrote:Jammer van het geld als je dezelfde bike bij H&S Bike Discount in Bonn kunt kopen aan 599 €!bicky wrote:Conclusie: de Cube LTD1 is een zéér goede fiets met een onverslaanbare prijs(780€ betaald bij Fietsen Mertens in Overijse)
-
roveny
- Mountainbiker
Hawel,
de eerste 1500 km Cube Reaction zitten er op, even terugblikken:
- de Racing Ralphs zijn er na enkele weken afgevlogen, gewoonweg doodsgevaarlijk als er een druppel nat op je band komt. Het zijn dan XLS Michelin geworden - prima band volgens mij.
- de Magura HS 33 doen het nog altijd prima, één keer nieuw schoeisel erop gelegt en voor de rest geen problemen. Prima regelbaar trouwens.
- mbt de Skrareb (voor)vering; ik heb te weinig ervaring met andere veringen, maar de skareb voldoet voor mij - en ik weeg 87 kg ...
- schakelen : hiermee heb ik echte problemen gehad: chainsuck. Mijn veloboer heeft de 'ophaalhaakjes' van de tandwielen erafgeslepen (!!), het is verbeterd maar niet 100% verdwenen.
- mijn zadel heeft de gewoonte om steeds te zakken, hoe vast ik hem ook zet. De snelsluiting zal er binnenkort afvliegen.
Samengevat : ik ben dik content met mijn 1500 eurokes die ik uitgegeven heb, meer moet ne mens nie hebben.

de eerste 1500 km Cube Reaction zitten er op, even terugblikken:
- de Racing Ralphs zijn er na enkele weken afgevlogen, gewoonweg doodsgevaarlijk als er een druppel nat op je band komt. Het zijn dan XLS Michelin geworden - prima band volgens mij.
- de Magura HS 33 doen het nog altijd prima, één keer nieuw schoeisel erop gelegt en voor de rest geen problemen. Prima regelbaar trouwens.
- mbt de Skrareb (voor)vering; ik heb te weinig ervaring met andere veringen, maar de skareb voldoet voor mij - en ik weeg 87 kg ...
- schakelen : hiermee heb ik echte problemen gehad: chainsuck. Mijn veloboer heeft de 'ophaalhaakjes' van de tandwielen erafgeslepen (!!), het is verbeterd maar niet 100% verdwenen.
- mijn zadel heeft de gewoonte om steeds te zakken, hoe vast ik hem ook zet. De snelsluiting zal er binnenkort afvliegen.
Samengevat : ik ben dik content met mijn 1500 eurokes die ik uitgegeven heb, meer moet ne mens nie hebben.
-
roveny
- Mountainbiker
Mbt de chainsuck bij Cube :
iemand vertelde me dat Cube hiervoor meer gevoelig is dan andere merken ...
Een C'dale fietsboer raadde me aan om extra ringen te plaatsen aan de bracket zodat de (voorste) tandwielen meer buiten zitten - zodoende vormt de ketting een rechtere lijn met de achterste tandwielen, minder chainsuck. ( maar verplaats je het probleem niet ?)
Een andere oplossing heb ik zelf ondervonden ( ook al gelezen op dit forum) : grootste tandwiel vooraan kiezen, hiermee heb ik geen chainsuck meer.
Van zodra de voorste tandwielen weg zijn zal ik overgaan naar die stalen deore of BBB.

iemand vertelde me dat Cube hiervoor meer gevoelig is dan andere merken ...
Een C'dale fietsboer raadde me aan om extra ringen te plaatsen aan de bracket zodat de (voorste) tandwielen meer buiten zitten - zodoende vormt de ketting een rechtere lijn met de achterste tandwielen, minder chainsuck. ( maar verplaats je het probleem niet ?)
Een andere oplossing heb ik zelf ondervonden ( ook al gelezen op dit forum) : grootste tandwiel vooraan kiezen, hiermee heb ik geen chainsuck meer.
Van zodra de voorste tandwielen weg zijn zal ik overgaan naar die stalen deore of BBB.