Overstappen naar sram?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Zalman
Mountainbiker

Post by Zalman »

ik zou eerst uw pat aan de der al eens vervangen en kijken wat dat geeft.
als ge die sram der op een scheve pat zet, zal die vanzeleven ook nie goed schakelen.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

LoXoS wrote:Bon, ik heb eens op het internet aan het neuzen geweest, en blijkbaar is x.0 toch betaalbaar. Op de site van bike-discount in duitsland lijkt alles veel goedkoper.

Een achter der. + gripshifters x.0 kosten daar 159€
Een voor der. kost daar 26,9€

Dus voor een kleine 190€ heb ik het schakelmechanisme van sram x.0

Bij mijn dealer was het 395€ voor een volledige x.0 zonder montage ... [-X

Hoe kan dit? Maar ik zit wel met het probleem: als ik alles in Duitsland koop; zit het wel nog nie op mijne velo hé. En ik heb da nog nooit gedaan, een volledige versnelling kit gestoken. Kan moeilijk met die stukken van duitsland naar mijn velo maker gaan hé.

Of zijn die stukken in duitsland anders van kwaliteit. Zijn er andere mensen dat daar ook al dingen gekocht hebben?

Zou het monteren moeilijk zijn? Zijn er mensen die zich geroepen voelen om dit misschien samen met mij te doen? Ik ben van Zele.

tx
Jurgen
Ga eens neuzen bij Barracuda, hier krijg je ook redelijke prijzen en je kan 'm direct late monteren bij hen. Heb dit indertijd gedaan en er werd goed maaktwerk geleverd. In Duitsland zal 'm misschien nog goedkoper zijn, maar 359 eur bij jouw fietsboer ??? [-X [-X Moet die de aankoop van een Jaguar sponsoren of zo ? :oops:

Ik rij nu al twee jaar met XO en XO gripshift en ben er nog altijd super tevreden van, dit ding schakelt in alle omstandigheden. Een aanrader.

Field
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Zalman wrote:ik zou eerst uw pat aan de der al eens vervangen en kijken wat dat geeft.
als ge die sram der op een scheve pat zet, zal die vanzeleven ook nie goed schakelen.
Die pad zal toch mee vervangen worden met die sram achter der. Of zie ik het verkeerd?
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

LoXoS wrote:
Zalman wrote:ik zou eerst uw pat aan de der al eens vervangen en kijken wat dat geeft.
Die pad zal toch mee vervangen worden met die sram achter der. Of zie ik het verkeerd?
Dat zie je verkeerd, die pad zit bij de fiets, niet bij de derailleur
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

montenbaiker wrote:
LoXoS wrote:
Dat zie je verkeerd, die pad zit bij de fiets, niet bij de derailleur
Euh ... :oops: ... verkeerd gekeken. Mijn pad staat wel recht, het is mijn der. achteraan, die arm dat naar beneden komt dat scheef staat.

Pad was verkeerd geinterpreteerd.
Maorten
Mountainbiker

Post by Maorten »

Pad is da kleine haakje waar je derailleur opgeplaatst wordt.
Om te weten of die nog goed staat moet je het laten uitmeten hoor, kan je zien op zicht maar toch moeilijk ze, klein beetje is al genoeg, wordt gemeten met arm die in je pad gedraaid wordt en dan meten t.o.v. je velg, zodanig dat die dus evenwijdig staat, allee zo heb ik er toch weet van.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Zal pad es laten nakijken bij mijn fietsenmaker.

Maar afkes terug komen op die remhendels ...

Kzou dus graag naar sram gaan hé, kheb daar es mee gereden en ... het bevalt me zeker en vast. :bounce:
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ge moet er toch op letten dat bij het rechten van die pad, er niet te hard op duwt, anders zou ze wel eens uit elkaar kunnen spatten, en dat is maar een kleverige bedoening :P . Bij een pat daarentegen, ...
Guest

Post by Guest »

LoXoS wrote:Zal pad es laten nakijken bij mijn fietsenmaker.

Maar afkes terug komen op die remhendels ...

Kzou dus graag naar sram gaan hé, kheb daar es mee gereden en ... het bevalt me zeker en vast. :bounce:
uw remmen kun je met veel merken remhendels combineren
zolang ze compatible zijn voor v-brakes
speedfreak
Mountainbiker

Post by speedfreak »

heb nooit iets anders gehad dan gripshift (nu sram).
Momenteel met rocket 9.0sl shifters, heb nooit problemen met schakelen, zelfs in de zwaarste omstandigheden niet.
Ik heb wel ride-on goretex kabels.
ik denk dat sram niet compatibel is met shimano, gripshift vroeger wel maar sram gebruikt nu 1/1 verhouding.
Post Reply