30/7/2005 open wedstrijd kluisbergen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

WouterW wrote:
Fluffy wrote:Vlammenste... Net even verkend... Nu schiet mijn cassette door achteraan. Heb net mijn ketting en middenblad voor vervangen nadat ik miserie had in Tervuren. Thuis op de oprit lukte het perfect, maar in het bos is het toch wat anders...
Was jij het die je fiets langs de kant gooide tijdens de beklimming aan het zwembad?
Ja, dat was ik... Had net enkele onderdelen vervangen en dan laat dat kreng me nog in de steek...

Heb net andere cranks en ketting gemonteerd. Nu enkel nog een cassette lenen van iemand en dan zou hij toch deftig moeten schakelen. Als hij het nu niet doet, zet ik er de slijpschijf tegen ;)
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

tish wrote: Kan je me eens zeggen hoe het parcours er daar momenteel bijligt? Dan weet ik of ik van banden moet veranderen voor de toertocht op vrijdag.
Alvast bedankt.
Ik vond het iets te droog liggen naar mijn goesting. Maar aangezien het intussen al wat geregend heeft zou het beter moeten zijn. Al moet het waarschijnlijk wel serieus regenen om in het bos zelf ook nat te liggen.

Met slicks is het nu zeker te doen.
Fly
Mountainbiker

parcours

Post by Fly »

't parcours ligt er (nog) vrij droog bij. Hier en daar wat losliggende bosgrond (zand, houtschilfers en takjes) en weinig of geen modder.
Op de steilste klim liggen er wel een paar serieuse boomwortels bloot, maar ook deze waren niet echt glad (je kan er trouwens grotendeels tussenrijden). Vele stukken van het parcours overdekt door zodanig veel bomen of op harde ondergrond, zodat die ook niet echt slecht zullen liggen.

Al bij al een redelijk snel parcours dus.
tish
Mountainbiker

Post by tish »

Ok bedankt mannen, dan ga ik het riskeren en laat ik mijn Continental Twisters steken. Ik hoop dat ik het me niet zal beklagen. :-)
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Re: parcours

Post by sleery »

Fly wrote:
Al bij al een redelijk snel parcours dus.
AVS??
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

juist trg van trainingske, met conti. twister gereden (haalbaar indien het nt teveel meer regent) nys was al omgekeerd het parcour aan het bestuderen ajjjj en enigste met vaste vork daar in omstreken :drunk:
dan nog een rondje bij paulissen in het wiel gehangen :-D (op training kan da wel eens ....) al bij al parcour ligt nog redelijk buiten enkele modderstroken. de buitenlanders begonnen ook toe te komen :-D
suc6 aan alle deelnemers, vannacht verlaat ik belgie voor 10 dagen =P~ grtz!
levensgenieter
Mountainbiker

Post by levensgenieter »

Voila, net terug van een rondje of drie op het parcours waar het dit weekend allemaal te doen is. Nog redelijk vlot berijdbaar, maar hier en daar al een paar vettige stroken en een paar afdalingen die al beetje kapotgereden zijn. Nog een paar buien en het zal er niet op verbeteren.
Vrees een beetje dat ze bij de open catogorie te veel starters zullen hebben toegelaten. Vooral de eerste ronden waar je nu gemakkelijk naar boven kunt rijden ( vooral de smalle klimpassage net nadat je onder het brugje bent doorgereden en de klim aan het zwembad) zal het drummen worden.
Ook veel bekend volk tegengekomen ( Paulissen,Nijs & de rest van de Belg. delegatie ) en ook de Zwitserse,Deense en Nederlandse waren al duchtig aan het verkennen.
Bartje ,van dit forum, was druk bezig ..........met de matriaalpost in orde te brengen net voor het brugje. Als hij zo verder doet zoals hij bezig is, zal hij waarschijnlijk tegen zaterdag wel gedaan hebben. :-D
Aan alle forumleden die meedoen, laat jullie niet kennen en geef er ne lap op. Zal er jammergenoeg niet bij vertrek morgen #-o naar het Zuiden van ......................................Nederland.
Groeten
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Ik doe mee maa rik heb nog nooit in kluisbergen gereden dus.
Dus ik zal daar starten zonder enige parkoerervaring. #-o

Vandaag nog een nieuwe schwalbe jimmy gestoken omdat ik vreesde dat de afdalingen wat te vetteg zullen liggen.

Tjah we zullen zien dit word de tweede wedstrijd im me leven.

kga er wel niet naartoe met abities.
ke ben ik pas zeventien dus ik kun toch nog nei mee met de mannen van in de 20.

Is het toegelaten om voor de wedstrijd nog een rondje te maken?
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

roy wrote:Ik doe mee maa rik heb nog nooit in kluisbergen gereden dus.
Dus ik zal daar starten zonder enige parkoerervaring. #-o

Vandaag nog een nieuwe schwalbe jimmy gestoken omdat ik vreesde dat de afdalingen wat te vetteg zullen liggen.

Tjah we zullen zien dit word de tweede wedstrijd im me leven.

kga er wel niet naartoe met abities.
ke ben ik pas zeventien dus ik kun toch nog nei mee met de mannen van in de 20.

Is het toegelaten om voor de wedstrijd nog een rondje te maken?
normaal wel ...
de afdalingen liggen niet echt vettig alleen goe opletten aan de afdaling naast het zwembad (redelijk gevaarlijk daj het nog nt verkent hebt)
veel suc6 alvast!! :)
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ben ook 2 rondjes gaan rijden. Dit was genoeg daar ik 30 km heen en 28km terug met de fiets moest. Alhoewel ik geen XC ervaring heb vond ik het parcours best meevallen, toch meer mn ding dan in Tervuren waar ik ook 1,5 ronde heb gereden. 1 super zware klim, 1e keer dat ik HR 193 bereikte. De afdalingen liggen echt super, Je kan overal volle bak naar beneden, zelfs met 2.0 banden, alleen opgepast op het einde waar je over die betonnen goot moet slallommen. Zou toch 1,8 banden met dikke noppen nemen, al was het maar om die lange, gestage klim waar de modder al zompig is te doen (1e helft parcours). Met al het volk (hopen Duitsers en Zwitsers) dat komt proefdraaien en de vele deelnemers en het voorspelde wisselvallige weer zal het er ook nie meer veel op verbeteren. 2 x voorbijgestoken dr Roel Paulissen (1x toen ik net startte en 1x op het eind van mn 2e ronde) :oops: , en dat terwijl hij nog maar een trainen was.
Post Reply