Tune wielsetje

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
$mokeyJoe

Tune wielsetje

Post by $mokeyJoe »

Hallo,
Ik ben stilletjes aan aan het uitzien voor een nieuw wielsetje.Niet dat het nodig is,maar ik ben nl. wat aan het WW'en.Ik heb nog wat informatie op het forum zitten zoeken ivm tune wielsetjes,maar helaas,ik heb niets gevonden.Daarom open ik dit topic.
Het betreft dus een wielsetje van tune(kijk hier)
Wat vinden jullie ervan?
Graag eerlijke reacties en eventueele alternatieven.Wel in de prijsklasse van dit wielsetje,niet meer.
Graag had ik wat geweten over betrouwbaarheid,stijfheid(algemeen)
Laat maar komen zou ik zeggen.
Groetjes,
$mokeyJoe
Ps:mijn huidige wielen zijn Crossmaxen XL's met ceramische lagers
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Prima keuze !

Zou ik ook wel willen met een goudkleurig naafje :drunk: maar de looks en kwaliteiten van mijn crossmax sl zijn niet te kloppen.

Maar als je lichtgewicht wilt gaan is dit de perfecte keuze :-D
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Een setje met chris king overwogen? Die geven 5 jaar garantie op hun naven, gewicht zal wel iets meer zijn als Tune. Waarom opteer je ook niet voor die ceramische velgen van DT-swiss?
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

JanMan wrote:...maar de kwaliteiten van mijn crossmax sl zijn niet te kloppen.

Wat bedoel je hiermee?Zijn ze kwalitatief niet goed dan?
Qube wrote:Een setje met chris king overwogen? Die geven 5 jaar garantie op hun naven, gewicht zal wel iets meer zijn als Tune. Waarom opteer je ook niet voor die ceramische velgen van DT-swiss?
ChrisKing is anders ook wel de moeite,maar ik doe het vooral om lichter te gaan dan mijn huidige set.Kwalitatief moet het natuurlijk ook in orde zijn.Ik zou niet willen elke 6 maand een nieuwe lager te moeten steken.DT-Swiss heb ik nog niet overwogen...Merci voor de tip!Ik zal hun website eens raadplegen.
Groetjes,
$mokeyJoe
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

$mokeyJoe wrote:
JanMan wrote:...maar de kwaliteiten van mijn crossmax sl zijn niet te kloppen.
Wat bedoel je hiermee?Zijn ze kwalitatief niet goed dan?
Crossmax sl zijn goede wielen, maar je kan lichter gaan met tune, soul kozak, american classic naven en stan velgen.

Maar dan ben je ook wel een pak duurder af en qua duurzaamheid :bounce:
marb
Mountainbiker

Post by marb »

wel ik heb een klein tijdje met tune wielen gereden en heb me dan een nieuwe fiets gekocht en heb nu xmaxen disc en deze zijn van mindere kwaliteit
effe beschrijven

mig en mag zwarte naven 32 gaten
cx-ray spaken met alu nippels
x-517 ceramic zwarte velgen
en komen met van die plastieken velglinten op 1450gr :bounce:

en hebben in de tijd met snelsluitingen bij 27000 betaald :-?
mits een goed bod doe ik ze mss weg want ze liggen hier maar stof te vangen
tot hier toe zijn het de beste wielen ooit gezien kijk maar naar test verslag in het duitse 'bike' magazine... je zal wel zien...
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

455 gr (list weightweenies) voor die DT-swiss ceramische velgen

Ik probeer eens een totaal gewicht op te zetten, ben ik iets vergeten?

2 x Rim DT-swiss ceramic: 910gr
1 x Chris kingclassic front: 112 gr
1 x Chris kingclassic rear: 268 gr
64 x Sapim CX-Ray (gegokt 254mm): 278 gr
64 x Sapim Alu nippels: 20 gr

Total weight: 1584 gr :-?

Bij wie kan je enkel een wiel goed laten spaken?. Als je al dit exclusief speelgoed in de buurt moet gaan kopen ben je makkelijk 200 euro duurder uit en is nog steeds de vraag of je wiel perfect zal gespaakt zijn.
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik zie de velglinten er niet bijstaan, en ik dacht toch dat die DT-Swiss niet ust was.
De Mavic XC717 is trouwens toch wel een 35 gram per velg lichter.
dewillem
Mountainbiker

Post by dewillem »

Die tune naven zijn een droom van een naaf!

Ik rijd nu ongeveer twee jaar met een zilveren tune achternaaf die ik voor 95 euro op ebay.de op de kop heb getikt. Ben nog op zoek naar een zilveren voornaaf op de zelfde site.

Ze maken wel wat lawaai in vrijloop, maar naar men zegt is dat de sound of perfection. Kwa kwaliteit en boleigenschappen vind ik ze onklopbaar (toch op het gebied van materiaal waar ik al mee reed).
Chris King vond ik ook echt prima, maar tune lijkt me beter. Is waarschijnlijk persoonlijk.

Kijk eens op ebay.de en klik tune in, er staan er waarschijnlijk wel een aantal op.

Succes met je keuze
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Alvast bedankt voor de reacties,maar laat maar komen! :-D Het is toch niet zo dat ik ze morgen nodig heb :wink:
Trevorken wrote:Ik zie de velglinten er niet bijstaan, en ik dacht toch dat die DT-Swiss niet ust was.
De Mavic XC717 is trouwens toch wel een 35 gram per velg lichter.
Trouwens,het moet niet UST zijn,ik denk tegen dat ik met een derg. wielsetje rijd,dat ik met notubes antilekvloeistof ga rijden en een paar lichte buitenbandjes.Ik heb trouwens nog altijd de XL's om UST te rijden.Kwestie van ook eens wat met meer spul te rijden.
Qube wrote:2 x Rim DT-swiss ceramic: 910gr
1 x Chris king classic front: 112 gr
1 x Chris king classic rear: 268 gr
64 x Sapim CX-Ray (gegokt 254mm): 278 gr
64 x Sapim Alu nippels: 20 gr

Total weight: 1584 gr
Lijkt me al wat veel gewicht!Ik bedoel maar dat ik een lichter wielsetje voor ogen heb...Maar wel bedankt om het even uit te tellen.Trouwens,CK zal ongetwijfeld een zeer goede lager op de markt hebben gebracht,maar is wel enkele malen duurder,in combinatie met hoogwaardige spaken en velgen,dan die +/- 750€ die ik in gedachte heb om uit te geven aan wielen.
$mokeyJoe
Post Reply