MTB en (loslopende) honden
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
jerry's kid
- Mountainbiker
Post by jerry's kid »
En mocht je echt serieus aangevallen worden, dan kun je het beste op je rug op de grond gaan liggen. Dat vat een hond op als overgave (heeft alleen bij pitt bulls meestal weinig zin, omdat die gefokt zijn om deze signalen te negeren). Nu weet ik wel dat zo'n situatie (gelukkig) bijna nooit zal voor komen, maar toch...
Voor de rest idd vaart minderen of desnoods afstappen en géén oogcontact maken. Een hond proberen eruit te fietsen is wel erg dom.....de meeste honden halen met gemak 40 km/h (uitgezonderd die 'honden' die meer op cavia's lijken dan honden). Daarnaast houden honden er nou eenmaal van om achter bewegende objecten aan te rennen, dat is een hond eigen. Dus als je stopt, dan houd de hond meestal wel op (dan vind ie er niks meer aan). Een hond blijft een hond en geen mens met een hondenkostuum!
@Rikske, ik vind het toch knap dat je je hebt ingehouden. Ik had die kleine allang verrot gescholden (en de ouders erbij) of even flink bij z'n armen gepakt (tja, hollander heh
).
Voor de rest idd vaart minderen of desnoods afstappen en géén oogcontact maken. Een hond proberen eruit te fietsen is wel erg dom.....de meeste honden halen met gemak 40 km/h (uitgezonderd die 'honden' die meer op cavia's lijken dan honden). Daarnaast houden honden er nou eenmaal van om achter bewegende objecten aan te rennen, dat is een hond eigen. Dus als je stopt, dan houd de hond meestal wel op (dan vind ie er niks meer aan). Een hond blijft een hond en geen mens met een hondenkostuum!
@Rikske, ik vind het toch knap dat je je hebt ingehouden. Ik had die kleine allang verrot gescholden (en de ouders erbij) of even flink bij z'n armen gepakt (tja, hollander heh
- Mr. Wallace
- Mountainbiker
Post by Mr. Wallace »
Waarom is een hond eruit proberen te sprinten dom ? Een beetje getraind fietsers rijd toch makkelijk over de 40 km/u ???
-
jerry's kid
- Mountainbiker
Post by jerry's kid »
Idd, 40 km/h door het bos vind ik knap. Daarnaast kunnen de meeste grote honden wel iets harder dan 40. Als je weet dat een vos al 70 kan halen (ooit gemeten met iemand die er met de auto achteraan reed).
Maar goed, je mag het proberen
.
Maar goed, je mag het proberen
- ghostinaction
- Mountainbiker
Post by ghostinaction »
rotweilers zijn nog zo'n brave beestjes.
maar als ge ze kwaad gaat doen, doen zij u ook kwaad.
(dieje hond liep daar ALTIJD MAA ROOK ALTIJD los) (ald e hondend aar trouwens , die haddne geen hondehok) allemaal kei brave beestjes.
dieje rotweiler komt tegen uw been zitten zodat gem zout aaien.
maar twas familliefeest bij men tante (ik was toen nog jong)
ik wou da beestje aaien, maar da beestje den helen tijd me zijn kopke naar beneden. maar ik wou da beeste zijn kopke zien, dus zonder al te veel wijsheid ging ik onder da beest zijne kop hangen , en ineens KNAP , recht in men gezicht gebeten^_^
daar kan ik nu best wel om lachen
maar kheb een litteken jusit bove men oog en juist in't hoekske van mijne mond. had em doorgebeten haddek 1 oog kwijt geweest ofzo.
maar ze zeggen altijd blaffende honden bijten niet!
ik zelf had dieje hond nog NOOIT horen blaffen , en ineens wast daar
knauw op mijn smoel gebeten
maar als ge ze kwaad gaat doen, doen zij u ook kwaad.
(dieje hond liep daar ALTIJD MAA ROOK ALTIJD los) (ald e hondend aar trouwens , die haddne geen hondehok) allemaal kei brave beestjes.
dieje rotweiler komt tegen uw been zitten zodat gem zout aaien.
maar twas familliefeest bij men tante (ik was toen nog jong)
ik wou da beestje aaien, maar da beestje den helen tijd me zijn kopke naar beneden. maar ik wou da beeste zijn kopke zien, dus zonder al te veel wijsheid ging ik onder da beest zijne kop hangen , en ineens KNAP , recht in men gezicht gebeten^_^
daar kan ik nu best wel om lachen
maar kheb een litteken jusit bove men oog en juist in't hoekske van mijne mond. had em doorgebeten haddek 1 oog kwijt geweest ofzo.
maar ze zeggen altijd blaffende honden bijten niet!
ik zelf had dieje hond nog NOOIT horen blaffen , en ineens wast daar
knauw op mijn smoel gebeten
- ghostinaction
- Mountainbiker
Post by ghostinaction »
die hond liep er altijd los! en al de honden daar liepen los
tis wel een bikke anders mo ist zowe goe?