Ik vond dat gans de route eigenlijk goed bereidbaar was, ook die stukken langs de beek.scelter wrote:Wat vond ge trouwens van dat lange stuk langs die beek op, over het gras. Ik vind dat dus de vervelendste ondergrond ooit. Ik rij nog liever 5 km door slijk van 10cm diep.
Genk
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- JanMetDePet
- Mountainbiker
Post by JanMetDePet »
Vonk,
Ik heb de route verleden week nog gereden. De bewegwijzering valt best mee. Enkele tips: als je aan het fenix stadion komt (dus vanaf het moment dat je het ziet) moet je al direct terug rechts afslaan , de parking op. Het pijltje daar is niet goed zichtbaar. Verder ontbrak er nog een pijltje aan een of andere rotonde...alleszins...je moet daar naar rechts.
Al bij al...zoals hiervoor aangegeven...veel te veel asfalt. Ik begrijp het eigenlijk niet goed...er ligt daar zoveel bos.
Ik heb de route verleden week nog gereden. De bewegwijzering valt best mee. Enkele tips: als je aan het fenix stadion komt (dus vanaf het moment dat je het ziet) moet je al direct terug rechts afslaan , de parking op. Het pijltje daar is niet goed zichtbaar. Verder ontbrak er nog een pijltje aan een of andere rotonde...alleszins...je moet daar naar rechts.
Al bij al...zoals hiervoor aangegeven...veel te veel asfalt. Ik begrijp het eigenlijk niet goed...er ligt daar zoveel bos.
- rakker
- Mountainbiker
Vandaag de tour nog eens gereden. Er ontbreekt een pijltje aan de rotonde van de Evence Coppeelaan, dit is juist na de terril aan de brandweer van Genk. Aan deze rotonde moet je naar rechts, de volgende rotonde naar links. Ook aan het stadion van racing Genk moet je na het spoor onmiddellijk naar rechts. Voor de rest waren de pijltjes er nog, allez, ik ken de route volledig uit mijn hoofd zodat ik niet meer naar die pijltjes kijk. Groetjes
Vanmorgen aan de Holsteenbronnen ( Zonhoven ) vertrokken voor een tochtje langs het militair domein, na een vijftal km. Aan de transportlaan (Essers )overgeschakeld op de Genker route ( blauwe route ). Parcours lag er relatief droog bij wat de snelheid zeker ten goede kwam. Singletrack langs de spoorlijn richting As is zeker de moeite. In de bossen achter Kattevenia vraag je je idd soms af waarom ze het fietspad blijven volgen i.p.v. de paadjes door het bos te gebruiken. Al bij al een toffe tocht en na 55 km de fiets na een grondioge poetspeurt terug op stal gezet. Ga hem zeker nog eens rijden. Ben benieuwd wanneer die permanente route in Zonhoven er komt. In de krant stond dat de bordjes al in april-mei gekocht waren???
- JanMetDePet
- Mountainbiker
Post by JanMetDePet »
Heb vorig jaar een van de vele toertochten in Zonhoven gedaan...en toen wist men me te vertellend dat deze tocht overeenkwam met de toekomstige vaste route. Als dat zo is, dan moet je er echt niet op wachten hoor...stelt niet veel voor, kortom teveel asfalt.Smokey wrote: Ben benieuwd wanneer die permanente route in Zonhoven er komt. In de krant stond dat de bordjes al in april-mei gekocht waren???
Maar ja...je weet nooit.
voor de rotonde aan katevenia, kan je naar rechts het bos in. Als je daar de singel track volgt, heb je een mooi stukje in de bos.Smokey wrote:Kattevenia vraag je je idd soms af waarom ze het fietspad blijven volgen i.p.v. de paadjes door het bos te gebruiken.
Je kan daar even door het bos rijden en enkele paadjes volgen; wanneer je je een beetje oriëinteert kom je weer terug op de route uit.
Last edited by ...Jokke on Sat 05 Nov 2005 19:12, edited 2 times in total.