Genk

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

scelter wrote:Wat vond ge trouwens van dat lange stuk langs die beek op, over het gras. Ik vind dat dus de vervelendste ondergrond ooit. Ik rij nog liever 5 km door slijk van 10cm diep.
Ik vond dat gans de route eigenlijk goed bereidbaar was, ook die stukken langs de beek.
vonk
Mountainbiker

Post by vonk »

Is er ondertussen nog iemand van jullie die dit parcours gereden heeft? Wou deze ook eens doen, maar ken van Genk en omstreken niet veel, dus hoe zit het ondertussen met de bepijling? Blijkbaar is die niet echt meer in orde of vergis ik mij?
JanMetDePet
Mountainbiker

Post by JanMetDePet »

Vonk,
Ik heb de route verleden week nog gereden. De bewegwijzering valt best mee. Enkele tips: als je aan het fenix stadion komt (dus vanaf het moment dat je het ziet) moet je al direct terug rechts afslaan , de parking op. Het pijltje daar is niet goed zichtbaar. Verder ontbrak er nog een pijltje aan een of andere rotonde...alleszins...je moet daar naar rechts.

Al bij al...zoals hiervoor aangegeven...veel te veel asfalt. Ik begrijp het eigenlijk niet goed...er ligt daar zoveel bos.
vonk
Mountainbiker

Post by vonk »

Bedankt voor de info. En aangezien ik nog maar een beginnend mtb'er ben mag het af en toe wel eens een stukje asfalt zijn ;) Maar 't is natuurlijk wel een gemiste kans, als je een volledige rit in de bossen kunt aanleggen, waarom dan het asfalt opzoeken....
rakker
Mountainbiker

Post by rakker »

Vandaag de tour nog eens gereden. Er ontbreekt een pijltje aan de rotonde van de Evence Coppeelaan, dit is juist na de terril aan de brandweer van Genk. Aan deze rotonde moet je naar rechts, de volgende rotonde naar links. Ook aan het stadion van racing Genk moet je na het spoor onmiddellijk naar rechts. Voor de rest waren de pijltjes er nog, allez, ik ken de route volledig uit mijn hoofd zodat ik niet meer naar die pijltjes kijk. Groetjes
Dave_it
Mountainbiker

Post by Dave_it »

Wie klaagt over teveel asfalt, zal nu helemaal niet meer te spreken zijn !!
Het stuk net voor de terril, aan industrie is nu nog maar eens een betonnen weg aangelegd! :-? Tot spijt wie het benijdt. Heel spijtig!
rico
Mountainbiker

Post by rico »

heb vandaag route van genk gereden. zijn hier en daar beetje verloren gereden maar kwamen altijd wel terug op route.je kan zelf beslissen waar je al dan niet van het parcour afwijkt. zo bepaal je zelf hoe zwaar je het jezelf maakt. heb in totaal 51km gereden op dikke3uur. zal het zeker opnieuw doen
Smokey
Mountainbiker

Post by Smokey »

Vanmorgen aan de Holsteenbronnen ( Zonhoven ) vertrokken voor een tochtje langs het militair domein, na een vijftal km. Aan de transportlaan (Essers )overgeschakeld op de Genker route ( blauwe route ). Parcours lag er relatief droog bij wat de snelheid zeker ten goede kwam. Singletrack langs de spoorlijn richting As is zeker de moeite. In de bossen achter Kattevenia vraag je je idd soms af waarom ze het fietspad blijven volgen i.p.v. de paadjes door het bos te gebruiken. Al bij al een toffe tocht en na 55 km de fiets na een grondioge poetspeurt terug op stal gezet. Ga hem zeker nog eens rijden. Ben benieuwd wanneer die permanente route in Zonhoven er komt. In de krant stond dat de bordjes al in april-mei gekocht waren???
JanMetDePet
Mountainbiker

Post by JanMetDePet »

Smokey wrote: Ben benieuwd wanneer die permanente route in Zonhoven er komt. In de krant stond dat de bordjes al in april-mei gekocht waren???
Heb vorig jaar een van de vele toertochten in Zonhoven gedaan...en toen wist men me te vertellend dat deze tocht overeenkwam met de toekomstige vaste route. Als dat zo is, dan moet je er echt niet op wachten hoor...stelt niet veel voor, kortom teveel asfalt.
Maar ja...je weet nooit.
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

Smokey wrote:Kattevenia vraag je je idd soms af waarom ze het fietspad blijven volgen i.p.v. de paadjes door het bos te gebruiken.
voor de rotonde aan katevenia, kan je naar rechts het bos in. Als je daar de singel track volgt, heb je een mooi stukje in de bos.
Je kan daar even door het bos rijden en enkele paadjes volgen; wanneer je je een beetje oriëinteert kom je weer terug op de route uit.
Last edited by ...Jokke on Sat 05 Nov 2005 19:12, edited 2 times in total.
Post Reply