28/08/05 Houffamarathon
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
christophe a
- Mountainbiker
- the nighthawk
- Mountainbiker
Re: 28/08/05 Houffamarathon
Post by the nighthawk »
zeker doen ik heb heb hem vorig jaar gereden of beter gegledenchristophe a wrote:En de houffamarathon????????????
www.houffamarathon.be
gewoon super
Dit is ongetwijfeld een mooie marathon. Maar waarom moet het zoveel kosten? Zelfs voor een chrono is het veel geld. En waarom moet iedereen die chrono (langere afstanden) rijden? Ik kom er toch niet aan te pas, mijn (slechte) tijd dient enkel om die van de betere amateurs glans te geven (wiens tijd op zijn beurt een lachtertje is, vergeleken met die van de mindere profs en helemaal een grap, vergeleken met de tijd van de betere profs).
Dat, voor mij, onnozele (en nerveuze + gevaarlijke) chronogedoe wil ik er nog bijnemen. Maar niet voor die prijs. Ik zou me bekocht voelen. Tenzij er een goede reden is waarom dit ding zowat 5 keer meer kost dan een andere marathon en meer dan 2 keer meer dan een gewone chrono (3 euro voor de verzekering: da's op zich al de helft van de Poperinge marathon van 120 km in de West-Vlaamse 'Ardennen').
Dat, voor mij, onnozele (en nerveuze + gevaarlijke) chronogedoe wil ik er nog bijnemen. Maar niet voor die prijs. Ik zou me bekocht voelen. Tenzij er een goede reden is waarom dit ding zowat 5 keer meer kost dan een andere marathon en meer dan 2 keer meer dan een gewone chrono (3 euro voor de verzekering: da's op zich al de helft van de Poperinge marathon van 120 km in de West-Vlaamse 'Ardennen').
Houffa Marathon is op zich héél interessant voor de betere rijders omdat er zomaar eventjes 1000 E, 500 E en 300 E voor de eertse drie weggelegd zijn. Dat vind ge niet veel hoor voor maar een regionaal Mountainbike Marathonneke van 120km, zelfs niet Europees.
Waarom denk ge dat Dietsch vorig jaar aan de meet stond en nog ander schoon volk?
Waarom denk ge dat Dietsch vorig jaar aan de meet stond en nog ander schoon volk?
Da's ongetwijfeld een belangrijke reden voor de meerprijs. En goed gezien van de organisatoren: het helpt om deze marathon een zeker prestige te geven (naast de localisatie natuurlijk). De vraag is nu of ik die mannen hun prijsgeld wil helpen betalenC-Man wrote:Houffa Marathon is op zich héél interessant voor de betere rijders omdat er zomaar eventjes 1000 E, 500 E en 300 E voor de eertse drie weggelegd zijn. Dat vind ge niet veel hoor voor maar een regionaal Mountainbike Marathonneke van 120km, zelfs niet Europees.
http://www.houffamarathon.be/indexNEDVLA.htmBiker Zjé wrote:Hoeveel bedraagt de inschrijving eigenlijk ?
Ik ben op hun site gaan zoeken, maar vind dit niet direct terug...
35 euro voor de 120, incl. 10 euro borg voor de chronochip en een t-shirt als je snel genoeg inschrijft + 3 euro voor dagverzekering indien je niet aangesloten bent. Zijnde meer dan duizend oude BEF, verzekering incluis om een marathon te rijden.