Training: rollen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Guest

Post by Guest »

Dat zijn inderdaad speciale snelspanners met een 'verdikt' uiteinde dat past in de ashouder van de Tacx.
Zal dinsdag eens horen bij Feryn (de invoerder van Tacx voor België) gezien het toch in mijn buurt is. Moest je woensdag nog geen antwoord gekregen hebben dan mag je gerust eens een privémailtje sturen ter herinnering want dan ben ik het vergeten :roll: :oops:
Tommie
Mountainbiker
Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

Post by Tommie »

ok bedankt ivo
Guest

Post by Guest »

Bedoel je nu echte rollen (dus die losse rollen voor voor en achterwiel) of de ergotrainer (alleen achterwiel in een vast gareel met drukrol)?
In ieder geval is hier je antwoord. Het onderdeel is afzonderlijk verkrijgbaar en kost ong. 7 € kleinhandelsprijs.
Voor losse rollen betreft het onderdeel T1702.
Voor de ergotrainer, cycletrainers en imagictrainers betreft het steeds onderdeel nummer T1402.
Hiermee kan je fietshandelaar verder.
chip
Mountainbiker

Post by chip »

wat is de prijs van losse rollen waar u kun op fietsen dus niet op het achterwiel
Groeten thierry
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

chip wrote:wat is de prijs van losse rollen waar u kun op fietsen dus niet op het achterwiel
Groeten thierry
Een dikke honderd euro, hoewel ik iets als een Imagic echt kan aanraden (catalyst is super), maar dat kost wel rond de 360€.
Tommie
Mountainbiker
Location: MTB: Radon Full XT 2008, Cannondale F 600, Giant. RACE: Giant TRC Team, minerva

Post by Tommie »

Manne k heb enkele problemen met mijn rollen. Als ik die ijzeren rol probeer tegen mijn band te zetten komt hij er niet tegen. En ik kan hem niet verder zetten. Dus eigenlijk zit ik dan op lucht te trappen, en dat is toch ook weer niet de bedoeling van rollen want dan kunt ge beter in uw bed gaan liggen zene. Weet er iemand hoe ik mijn rollen kan regelen dat ze tegen het achterwiel aankomen??

PS: ik heb van die rollen waar ge uw achterwiel via een as moet inplaatsen. Niet van die rollen waar ge uw fiets moet opzetten.

THX
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Er staat een knop onderaan je 'remunit' om deze tegen het wiel te zetten als je er aan draait komt je unit dichter of verder van het wiel, en als het wiel dan nog niet raakt moet je een tussenstuk bestellen maar dit is alleen maar het geval als je wiel kleiner is dan 26'.
Guest

Post by Guest »

Normaal zitten die tussenstukken erbij vanaf de Tacx Basic. De ergotrainers zijn standaard bedoelt voor 700 c (koers)wielen. Voor MTB heb je een hulpstuk nodig en voor een 'gewone' fiets eveneens. Indien je ergotrainer van Tacx is en je geeft me het model kan ik je exact zeggen welk nummer van onderdeel het is gezien ik de volledigge dealersboek heb van Tacx met alle nummers van losse onderdelen.
Op je ergotrainer (dat ding dus voor alleen het achterwiel met computerunit) of je cycletrainer (idem maar zonder computer) zit normaal ook een gebruiksaanwijzing waarop staat voor welke wielmaat welk onderdeel geschikt is.
Last edited by Guest on Thu 06 Feb 2003 15:03, edited 1 time in total.
Guest

Post by Guest »

chip wrote:wat is de prijs van losse rollen waar u kun op fietsen dus niet op het achterwiel
Groeten thierry
De aanbevolen prijzen (je kan dus hierop bij je dealer nog korting proberen te krijgen) zijn:
ecotrack: 84 € / sporttrack: 116 € / Rollertrack: 116 €
nb. de 'aanbevolen' prijs voor de I-magic is 495 €.
Guest

Post by Guest »

Voor diegenen die het allemaal willen weten:
Cycletrainer:
- speedbraker: 126€
- Speedmatic: 156 €
- Force Swing: 198 €
- force One: 179 €

Ergotrainer:
- Grand Excel: 739 €
- Excel: 600 €
- Basic: 339 €

Virtual Reality Trainers
- I-Magic: 549 €
- Stuurframe: 149 €
- Upgrade I-Magic voor ergotrainer: 219 €

Afhankelijk van je dealer kan je 10 tot 20 % korting krijgen op deze prijzen.
Post Reply