Sven Nijs wint BK

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
skyrider
Mountainbiker

Post by skyrider »

Bij de mtb moet je één van de beste zijn of je kan naar een contract fluiten. Zelfs toprenners gelijk roel paulissen moet elke keer vechten voor een nieuw contract het word hun niet aangeboden op een bord met een pen om te tekenen. En het gaat hier niet om finaciele toestand in de wereld maar in belgie waar mtb nog altijd als een amateursport word bekeken. Grote fout blijft natuurlijk wel de wielerbond die deze sport liever ziet verdwijnen.
En natuurlijk een proficiat aan Nys. Maar hij had gewoon teveel voordeel.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Nico wrote:Nys reed blijkbaar niet met schijfremmen.
Is daar een reden voor of zijn ze al aan het terugkomen van schijfremmen?
het is iets lichter, idem die vaste vork.
Guest

Post by Guest »

Paulissen vechten voor een nieuw contract ????????? misschien was het meer het probleem om te kiezen tussen een team dat bij hem past !!!!
kijk ne keer naar de top50 van de uci ranking 90% van die jongens verdienen hun brood met MTB .

En iedereen moet ne rekening houden dat Nijs in zijn sport ook de
beste van de beste is en overal wint waar hij wil !!!!!! moeten we dan ook neer kijken op al die andere crossers? Ik denk van nie.
marky marc
Mountainbiker

Post by marky marc »

Roel heeft echt moeten knokke om in een team te geraken,En heeft zelf in het begin van het bloso statut moeten leven, zo ff 12.000bf per maand.de meesten beter gezegd ieder van ons zal wel meer hebben.
en op het einde van dit sezoen, begint het weer voor Roel, zoeken en bedelen voor een contract !!!
Mountainbike is toch tof ,hé
morreboefer
Mountainbiker

Post by morreboefer »

tis zeker geen goed betaalde sport maar kdenk toch ook niet dat mannen als absalon of paulissen over hun inkomen mogen klagen. ik ken geen bedragen maar denk toch dat ze redelijk verdienen, wat nog altijd niet wil zeggen 'genoeg verdienen' (al is ook dat relatief)
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

marky marc wrote:De planning gaat als volgd, in 2005 proeven van de dicipline.Dat heeft hij dus al gedaan.in 2006 wat meer wedstrijden rijden, maar toch nog in beperkte mate en in 2007 voluit voor de selectie gaan.dan moet hij op een EK of WK wedstrijd top 12 rijden of 2 keer top 8 in een wereldbekermanche, dan pas kan hij een olympische selectie afdwingen.
Ben je daar zeker van ? Lijkt me heel straf dat 1 keer top12 in een EK al genoeg is om naar de OS te mogen.
Een top12 in EK is VEEL makkelijker te halen dan 2 top8 plaatsen in een WB.
Er zijn meestal een pak toppers die zelfs niet deelnemen aan een EK omdat die titel totaal onbelangrijk is. Hoeveel zijn er hier die nog weten wie huidig EK is, en wie was het verleden jaar ? Denk dat er weinig dat zo direct zullen kunnen zeggen.
WB en WK zijn voor de toppers veel belangrijker.
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Biestie1 wrote: Ik zou eerder mijn geld zetten op ne gast als Bjorn Brems ! Gisteren 3e als eerstejaarsbelofte en zelf nog maar 2 jaar wedstrijden aan het rijden. daar zit toekomst in, Peking is nog 3 jaar hé. Ik hoop dat de bond dat ook zo ziet ... maar ik vrees van niet.
Daar zou ik toch zo zeker maar niet van zijn. Ik heb in Tervuren Bjorn persoonlijk zien coachen door Rudi De Bie. Als hij al het goede dat hij nu laat zien kan bevestigen, zal er niet naastgekeken worden [-X

Dan kunnen de buren Brems en Nys misschien samen naar Peking ? :lol:
idtmp
Mountainbiker

Brems

Post by idtmp »

Ik zie Brems zeker uitblinken in het WK, dat parcours is uitermate goed voor hem!
Klimmen en afdalen!

Alleen hoop ik dat hij de stress aankan!

En FLIPKE gaan misschien ook naar de OS he

En nog een vraag .... hoeveel ticktes komen er vrij voor belgie?
Dat is nog niet bekend he.... Stel je voor dat het maar 1 is! dan kan Nijs het op zijn buik schrijven Als het er twee zijn en FLIPKE begint terug goed te rijden, wat dan?

We zijn er nog zo ver vandaan!
het is zo dom er ons nui al druk over te maken!
Johnny de Wit
Mountainbiker

Re: Brems

Post by Johnny de Wit »

IDTMP wrote:En FLIPKE gaan misschien ook naar de OS he

En nog een vraag .... hoeveel ticktes komen er vrij voor belgie?
Dat is nog niet bekend he.... Stel je voor dat het maar 1 is! dan kan Nijs het op zijn buik schrijven Als het er twee zijn en FLIPKE begint terug goed te rijden, wat dan?

We zijn er nog zo ver vandaan!
het is zo dom er ons nui al druk over te maken!
Groot gelijk!!! =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Afwachten is de boodschap, de eerste over de lijn wint! PUNT!
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

marky marc wrote:Walgelijk ,Walgelijk, Hoe Sven Nys zo over het mountainbike,en de mountainbikers heeft in de media.Dat da schowventje ma rap terug naar zijn velcrosskes gaat.

Ik blijf het ook maar nen tettenkop vinden, spreekt totaal niet aan. Zo fake als iets ivm de Fluppe.
Last edited by flyboy on Wed 20 Jul 2005 23:13, edited 1 time in total.
Locked