Wielen voor op de weg

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

LoXoS wrote:Heb hier op mijn werk zijn crosslands kunnen overkopen. :-D

Vanavond testen :bounce:
remmen aanpassen: stel ze af op de breedste velg met de schroeven aan de remhendels volledig dicht gedraaid. Als je naar de smallere velg gaat, draai de schroeven aan de remhendels dan uit totdat de remblokjes net niet tegen de velg komen (ongeveer 1mm langs elke kant van de velg vrijlaten). Zo doe ik het en gaat heel goed. Klinkt veel moeilijker dan dat het is.
Veel plezier er mee.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

franco wrote:
LoXoS wrote:Heb hier op mijn werk zijn crosslands kunnen overkopen. :-D

Vanavond testen :bounce:
remmen aanpassen: stel ze af op de breedste velg met de schroeven aan de remhendels volledig dicht gedraaid. Als je naar de smallere velg gaat, draai de schroeven aan de remhendels dan uit totdat de remblokjes net niet tegen de velg komen (ongeveer 1mm langs elke kant van de velg vrijlaten). Zo doe ik het en gaat heel goed. Klinkt veel moeilijker dan dat het is.
Veel plezier er mee.
Danku danku ... zal da zeker ook zo doen. =D>
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Voila, wielen zijn geplaats, remmen zijn afgesteld.

De voorste rem is langs bijde kanten gelijk maar de achterste rem is aan de ene kant veel verder van de velg weg dan aan de andere kant. Hoe moet je dit afstellen?

Als ik fiets, kraakt mijn ketting/tandwiel een beetje, zou dit kunnen doordat ik geen nieuwe ketting gelegd heb?
Chase
Mountainbiker

Post by Chase »

Image
het afstellen van de remmen gebeurt door het indraaien/uitdraaien van het kleine vijsje rechts onderaan op de foto, rechts van de grote bout waarmee de remmen vast zijn gemaakt aan de kader.
aan de kant waar de remblok verder van de velg weg is moet je het kleine vijsje beetje per beetje uitdraaien tot deze goed staat
als je te ver hebt uitgedraait en de remblok dus tegen de velg staat moet je gewoon het vijsje terug indraaien waarmee je dus de veer van de rem trug mee aanspant
veel succes ermee :-D
grtz
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

ridley_biker wrote:Image
het afstellen van de remmen gebeurt door het indraaien/uitdraaien van het kleine vijsje rechts onderaan op de foto, rechts van de grote bout waarmee de remmen vast zijn gemaakt aan de kader.
aan de kant waar de remblok verder van de velg weg is moet je het kleine vijsje beetje per beetje uitdraaien tot deze goed staat
als je te ver hebt uitgedraait en de remblok dus tegen de velg staat moet je gewoon het vijsje terug indraaien waarmee je dus de veer van de rem trug mee aanspant
veel succes ermee :-D
grtz
Zal da straks es proberen zie.
Chase
Mountainbiker

Post by Chase »

ahja nog vergete :drunk:
als de remblokjes langs de 2 kante gelijk staan maar er is nog voldoende opening tussen velg en remblok kan je de vijs aan je remgreep nog uitdraaien
grtz
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

ridley_biker wrote:ahja nog vergete :drunk:
als de remblokjes langs de 2 kante gelijk staan maar er is nog voldoende opening tussen velg en remblok kan je de vijs aan je remgreep nog uitdraaien
grtz
uw raad werd opgevolgd ... nu staan mijn remmen perfect.

Nu nog dag gekraak in orde krijgen. Mijn ketting verspringt niet maar ze maakt lawaai ... die ketting is bijna 700 km oud ... kan ze al te veel versleten zijn voor een nieuw tandwiel?
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Al dat gedoe met remmen, en wielen, en cassette, dat hou je niet vol, op termijn ben je het beste af, met een tweede fiets, een MTB voor op de weg, of een racefiets #-o :wink:
B.insane
Mountainbiker

Post by B.insane »

Heb een klein vraagje over de prijs van enkele wielen.
Wat kosten shimano M540 en M510 (deore) wielen ?
Is er veel verschil tussen deze wielen?
Last edited by B.insane on Wed 03 Aug 2005 10:50, edited 1 time in total.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Ben vandaag om een sram hollow pin ketting geweest, met zo'n powerlink. Er op gelegd, achter der. een beetje bijgeregeld en nu bolt mijn MTB zoals nieuw ... zonder gekraak of iets. Dus ... :lol: :lol:
Post Reply