Sven Nijs wint BK

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

#-o Allemaal zo negatief doen.
Wees blij hij geeft tenminste aandacht aan MTB die dat zeker en vast verdiend.
Moest hij ni meegedaan hebben ,dan had het nog ni eens op tv geweest,en zeker geen half blad in HLN.
Hij zet Belgie op de kaart als crosser en als Mtb'er .
In Malmedy 4e eindigen in zijn 1e wedstrijd ,ik zou het graag is iemand anders zien doen .
En dan in zijn 2e direct Belgisch kampioen worden =D> =D>
Awel die gast die KAN het en wees maar gerust dat die zo verder doe.
Of hij in Kluisbergen iets ga laten zien moeten we afwachten ,maar hij is goe bezig.

CHAPEAU Nys =D> =D>

En ik ben wel fan van Nys :wink:
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Stel nu dat je met MTB, zo veel geld kan verdienen, als op de weg,die mannen die nu in Frankrijk zitten,die blazen de top MTB zo weg,daar ben ik zeker van, geld maakt de sport,of breekt ze,kijk maar naar voetbal :(
marky marc
Mountainbiker

Post by marky marc »

Vinden jullie dat normaal, dat de media nu wel zoveel aandacht geeft ?
de krant 3 dagen daarvoor al een volle bladzijde,dag daarna ook nog eens een bladzijde.Met 4 cameraploegen aanwezig. Goe bezig, maar pers en media, doe het dan altijd ,als er een mountainbikewedstrijd is.
Als Roel 2de werd in Brasilie dan stond er amper 5 woordjes in de krant.Gelukkig had ik een vergrootglas, om het te lezen.
Wij mountainbikers strijden al heel lang voor meer MTB op TV ! Doe het gewoon!!!
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Zou hij zich niet beter echt op mtb gaan toeleggen dan? In het veldrijden heeft hij nog amper uitdagingen en de weinige concurrentie bestaat uit een select groepje Vlamingen. Bovendien zouden mtbtraining en -wedstrijden ook zijn veldrijden ten goede komen denk ik. Zijn techniek en uithoudingsvermogen zullen nog meer verbeteren.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Japs wrote:Zou hij zich niet beter echt op mtb gaan toeleggen dan? In het veldrijden heeft hij nog amper uitdagingen en de weinige concurrentie bestaat uit een select groepje Vlamingen. Bovendien zouden mtbtraining en -wedstrijden ook zijn veldrijden ten goede komen denk ik. Zijn techniek en uithoudingsvermogen zullen nog meer verbeteren.
It's all about the money...
Guest

Post by Guest »

Zoals Jimmy Tielens antwoorde. "Een zegen voor de sport, maar een vloek voor de renners".
mss opend dit wel de deuren naar een betere status voor de elite mountainbikers in België en krijgen de renners meer financiele mogelijkheden. Aan de andere kant is dit natuurlijk wel een opdoffer voor de bikers die het hele jaar door hard trainen en toewerken naar het bk en zo overklast worden door Nijs. Om het met Nijs zijn eigen woorden te zeggen, " waar ik me op toeleg, daar kan ik ver in komen". Indien hij dit kan waarmaken, dan hebben we een serieuze kandidaat om in 2008 ons land op de OS te vertegenwoordigen.
morreboefer
Mountainbiker

Post by morreboefer »

P° wrote:
Japs wrote:Zou hij zich niet beter echt op mtb gaan toeleggen dan? In het veldrijden heeft hij nog amper uitdagingen en de weinige concurrentie bestaat uit een select groepje Vlamingen. Bovendien zouden mtbtraining en -wedstrijden ook zijn veldrijden ten goede komen denk ik. Zijn techniek en uithoudingsvermogen zullen nog meer verbeteren.
je kunt moeilijk zeggen dat hij voor het geld kiest hé ... heeft op zijn 16e voor cross gekozen. de stap omgekeerd, van mtb naar cross dat zou voor het geld kunnen zijn. hij zou trouwens enorm dom moeten zijn om z'n riant contract en dito startgelden te laten vallen.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

morreboefer wrote:
P° wrote:
je kunt moeilijk zeggen dat hij voor het geld kiest hé ... heeft op zijn 16e voor cross gekozen. de stap omgekeerd, van mtb naar cross dat zou voor het geld kunnen zijn. hij zou trouwens enorm dom moeten zijn om z'n riant contract en dito startgelden te laten vallen.
Morreboefer,ik bedoel net hetzelfde als je laatste 2 regels in je post (btw,je spreekt jezelf trouwens tegen in je mail) Nys wil Olympisch goud en zal enkel op een mtb rijden als het een 'testwedstrijd' of 'selectiewedstrijd' is.Voor de rest mag iedereen zoveel verdienen als ze kunnen krijgen hoor :wink: .
Nico
Mountainbiker

Post by Nico »

Nys reed blijkbaar niet met schijfremmen.
Is daar een reden voor of zijn ze al aan het terugkomen van schijfremmen?
Guest

Post by Guest »

Er zijn er hier precies veel die op de hoogte zijn van de financiele toestand in de mtb wereld en hoeveel de toprenners verdienen.
Naar mijn weten verdienen renners als Absalon en dahle toch niet zo weinig!!! Absalon 300.000 & Dahle 200.000
Ge kunt da natuurlijk nie vergelijken met de weg maar weinig is da nie.
Ge kunt natuurlijk nie verwachten da ze renners die niet bij de eerste 50 in de uci ranking staan een prof contract aanbieden . (tielens.....)
In de cross moet ge bij de eerste 15 staan om prof te worden!!!!
Locked