Wielen voor op de weg

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Mijn huidige wielen zijn Alex Rims ACE18 met Shimano XT naaf.

Ben ik beter dat ik zulke terug koop? Zijn dit goede wielen, want ik heb die fiest nog niet zo lang. Zouden dit duren zijn?

Zou de colorado/mavic/shimano wielen beter zijn? :-?

En natuurlijk moeten de wielen plug and play zijn ... zonder herafstellen van whatever (remmen/versnelling/...) zouden ze moeten passen.

Ik ben veeleisend hé :oops:
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

Neenee ge zijt niet te veeleisend het moet indardaad simpel te wisselen zijn of ge zult zien dat ge het niet doet en dus minder zult rijden!
Gewoon twee sets van dezelfde velgen (bij mij zitten er wel verschillende naven op om de kosten wat te drukken) en rijden maar!!! :bounce:
Zalman
Mountainbiker

Post by Zalman »

waar je best ook op let , is dat je tandwielen op dezelfde afstand staan, dan je eerste paar wielen om schakelproblemen te vermijden

ps. is dit niets voor u dit zijn prijs kwalliteit goede wielen
en dan kunt ge uw andere mischien als baansetje
gebruikenhttp://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=15273
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

weet er iemand de buitenmaat van de crossland wielen? Om te zien als het ongeveer de zelfde afstand is dan mijn huidige.

Zo weet ik als ik mijn remmen moet afregelen of niet. Mijn huidige wielen zijn 21,2 mm breed buitenmaat.
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

LoXoS wrote:weet er iemand de buitenmaat van de crossland wielen? Om te zien als het ongeveer de zelfde afstand is dan mijn huidige.

Zo weet ik als ik mijn remmen moet afregelen of niet. Mijn huidige wielen zijn 21,2 mm breed buitenmaat.
Zal die deze avond eens meten en je morgen weten te zeggen. Dit zijn hele goei wielen, gezien hun prijs en het voordeel is dat je er wel mee in het veld kunt. Wat je met de meeste echte wegvelgen niet kunt.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

franco wrote:
LoXoS wrote:weet er iemand de buitenmaat van de crossland wielen? Om te zien als het ongeveer de zelfde afstand is dan mijn huidige.

Zal die deze avond eens meten en je morgen weten te zeggen. Dit zijn hele goei wielen, gezien hun prijs en het voordeel is dat je er wel mee in het veld kunt. Wat je met de meeste echte wegvelgen niet kunt.
Tx, laat maar iets weten.
stan 1
Mountainbiker
Location: Cannondale f500 magura louise brakes , crossmax xl disc wielen

Post by stan 1 »

ik rij ook met twee wielsets, maar ik gebruik ook voor elk wiel een andere cassette en ketting met powerlink, zeer simpel en nooit problemen, alleen iets duurder in aankoop.
Greetz :wink:
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

LoXoS wrote:
franco wrote:

Tx, laat maar iets weten.
niet vergeten, 25mm.
Doei
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

damn, dan moet ik iedere keer mijn remmen aanpassen. Is dat een grote job om die remmen aan te passen?

Ik heb XT remmen dat "gelijk" naar de velg gaan.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Heb hier op mijn werk zijn crosslands kunnen overkopen. :-D

Vanavond testen :bounce:
Post Reply