er zijn hier veel die het parkoer afbreken, maar ik veronderstel dat die het niet gereden hebben.
Er zitten net wat stukjes in die technisch genoeg waren, en er zaten ook een paar stukjes die krachten kosten.
En niet technisch genoeg ?
zijn de andere parkoers dan zoveel technischer
bv Brakel, Moerbeke, Zottegem.
Ik heb sven daar over da boompke dat over de weg lag zien vliegen.
Op die plaats waren er verschillend die afstapten (fun klasse)
en een wedstrijd is altijd zwaar. Je gaat gewoon sneller, maar je gaat toch altijd tot het uiterste.
ik ben geen fan van Sven, maar de MTB sport had wel eens een beetje aandacht nodig. En als enige prof, MOET je wel winnen.
Misschien zit er voor enkele ook een profcontract in na deze promo-stunt.
Sven Nijs wint BK
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
- jungbrunnenwald
- Mountainbiker
Post by jungbrunnenwald »
Hier ook niet echt fan van Nijs , maar diene gast kan toch wel met een fietske rijden zenne , op de baan is hij alles behalve slecht , crossen ga ik niks over zeggen en nu mtb , hij doet het toch maar hé.
En over het feit dat hij met vaste vork reed , wel bewijst dit niet dat hij ermee bezig was en hoogstwaarschijlijk zelfs het parcours wel eens komen bekijken is en trainen.
Voor mij Top Sven Nijs , de rest moet ofwel beter worden ofwel van de pillekes en spuitjes afblijven.
En over het feit dat hij met vaste vork reed , wel bewijst dit niet dat hij ermee bezig was en hoogstwaarschijlijk zelfs het parcours wel eens komen bekijken is en trainen.
Voor mij Top Sven Nijs , de rest moet ofwel beter worden ofwel van de pillekes en spuitjes afblijven.
- Jens
- Mountainbiker
ik ben ook (nog) niet echt een fan van Nys, ik heb hem wel bezig gezien in de veldcross en daar krijgt hij zeker mijn respect, hij kan het in mijn ogen wel. De reden waarom ik "nog niet" zei, is omdat ik hem de titel wel gun: hij heeft hem behaald, ge moet het toch maar doen, zo'n wedstrijd rijden. ik heb nu geen beelden gezien, het enige wat ik gehoord heb was op de radio, en daarmee heb ik ook mijn angst voor Nys in de mountainbikewereld: men zei daar dat Nys overgestapt is op de MTB om op de olympische spelen te kunnen mee doen. wel, ik hoop echt dat dit niet de hoofdreden / enigste reden is, want dan vind ik het maar flauw. Maar als er wat meer achter zit dan dit alleen, mag hij blijven van mij! Hij mag gerust zijn kansen krijgen!
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Proficiat voor Nys,iedereen verwachtte hem en hij moest winnen;een paar jaar terug had hij het mentaal al moeilijker hiermee gehad,met alle gevolgen van dien.Het bewijst dat hij op dit vlak al een stap vooruit heeft gezet. Hetgeen ik wel storend vind,is dat 'de man in de straat' door de zege van Nys een lage(re) dunk heeft van mtb,immers: een crosser die direct BK wordt in het mtb'en!Het wordt aftellen tot Kluisbergen en dan praten we verder...
Bron : http://www.vrtnieuws.net/sport_master/w ... index.html"Op naar het EK in Kluisbergen nu, maar ik hou de voeten op de grond. Het wordt in elk geval mijn laatste mountainbikerace, mijn winter blijft belangrijker."
Ik vind Sven een goede zaak, het werd een beetje saai. Beetje concurentie kan nooit kwaad :)
- WappY
- Mountainbiker
- Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
Vind ik ook, veldrijder of niet, parcours nie technisch genoeg... het zal hem mss wa beter gelegen hebben maar uiteindelijk was het voor iedereen hetzelfde he...Schiz[O] wrote: Ik vind Sven een goede zaak, het werd een beetje saai. Beetje concurentie kan nooit kwaad :)
http://wappy-mtb.fotopic.net/c619775_1.html
-
tenedenaar
- Mountainbiker
Post by tenedenaar »
Ik denk dat het we laatste nog niet gezien hebben van deze mountainbikende Nijs. In Kluisbergen zie ik hem een heel mooie wedstrijd rijden. Misschien zal hij er reeds zijn selectie voor de Olympische Spelen halen. Onderschat hem niet!
-
morreboefer
- Mountainbiker
Post by morreboefer »
dat is niet zijn bedoeling en ook niet haalbaar. pieken naar één dag in de zomer lijkt me haalbaar, de 2 volledige seizoenen combineren onmogelijk. dat beseft hij zelf ook wel, dus enkel die ene wedstrijd in peking moet hij top zijn in het mtb (+ kwalificatie natuurlijk, maar top 12 op EK lijkt me voor hem niet het grootste probleem.Japs wrote:En daarbovenop nog een belgische kandidaat om in de toekomst misschien voorin mee te doen in wereldbekerwedstrijden.
-
skyrider
- Mountainbiker
Ik vind gewoon dat Nys is moet nadenken voor hij iets zegt. Hij is de eenige met een waardig profcontract hij heeft een villa een hogedrukcabine en moet daarvoor alleen maar fietsen. Van het MTB'en valt niet te leven. Bijna elke prof MTB'er moet nog half tijds gaan werken om de kosten te kunnen dekken. Niet iedereen kan elke dag gaan trainen gelijk Nijs. Je moet al Roel paulissen heten om te kunnen leven van het MTB. En nog hoelang heeft hij moeten vechten voor zijn nieuw contract, hoeveel sponser verplichtingen heeft hij. Kijk maar naar Meirhage vroegerhij mocht niet van de sponsers naar het BK komen. We hebben in ons peleton groten talenten zitten. Maar de wielerbond vind wielrennen en veldrijden belangrijker.
Ik geef dus Sven Nijs geen enkele verwijt, ik vind het een toprijder, maar hij moet inzien dat mountainbikers geen gelijke kansen krijgen in Belgie.
Vele stappen over op wielrennen gewoon voor het geld. Hier gaat heel veel talent aan verloren.
Ik geef dus Sven Nijs geen enkele verwijt, ik vind het een toprijder, maar hij moet inzien dat mountainbikers geen gelijke kansen krijgen in Belgie.
Vele stappen over op wielrennen gewoon voor het geld. Hier gaat heel veel talent aan verloren.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Was bjorn rondelez vorig jaar ook gene prof?Qube wrote:Die veel lijkt op je dagelijkse.....Belgisch Kampioen worden in een nieuwe discipline. Ik heb het parcour gezien en ik werd er niet warm van. Ok, zet deze hele bende in houffa en Sven wint er alweer. Hij was de sterkste vandaag alsook de enige prof...
hij zat toch in het veldrijden als prof??
of ben ik mis??
Streets