Ben daar gisteren na een trainingsritje in Overijse ook eens gepasseerd. Ik heb weinig ervaring betreffende XC parcours, het is eigenlijk het eerste dat ik eens heb afgereden (buiten een paar stukjes van de WC in Spa niet meegerekend) en denk toch dat het niet te onderschatten valt. Dat bochtige singletrackwerk waar nog enkele wortels van de verwijderde struiken uit de grond steken is alleen op t gamakse nog te doen, maar als ge daar vollen bak in groep over moet zal dat toch de nodige suspens met zich meebrengen. De klimmetjes zijn best te doen, behalve ene rond knooppt. 12. Een korte steile afdaling een brede bocht (maar kort) van 180° en direct weer diezelfde helling, een 10tal m verder omhoog. Die ben ik toch niet al fietsend opgeraakt en te voet met een bike in de hand zal het ook nog niet te vlug gaan. Mss als je voldoende snelheid kan behouden in de aanloop, maar mijn voorderailleur schakelt niet zo soepel af zodat ik op kleine plateau snelheid moest maken.
Voorst wil ik nog zeggen dat ik het parcours zoi slecht niet vind, ze hebben naar mijn gedacht de bermen optimaal gebruikt om daar hellingen op te maken. Alleen de uitstekende restanten van verwijderde planten/struiken/bomen baren me wat zorgen, niet alleen voor lekke banden, ook voor valpartijen (niet als je op snelheid er tegenaan gaat, maar achteraan de groep gaat het soms trager en dan zou je je evenwicht wel eens kunnen verliezen.
Ik weet niet als ik daar op het voorziene uur ben gaan rijden (was alleen), maar ik heb nog een praatje gemaakt met een paar van die parcoursbouwers en zij hebben me alleszins niet vermaand, integendeel, ze vroegen mijn opinie. Het was rond 17u30 - 18u00.
BK 2005 in Tervuren?
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Bmweke
- Mountainbiker
Gisteren was het open voor publiek tussen 16h en 18hATEGEV wrote: Ik weet niet als ik daar op het voorziene uur ben gaan rijden (was alleen), maar ik heb nog een praatje gemaakt met een paar van die parcoursbouwers en zij hebben me alleszins niet vermaand, integendeel, ze vroegen mijn opinie. Het was rond 17u30 - 18u00.
ben vandaag tussen 9h 11h eens gaan verkennen . mooie parkour zeer veel bochten werk , veel puttekes . er waren daar gasten zonder verende vork en denk da die da terug gaan veranderen . De Nijs ook gezien , reed met carbon wielen en dugasten . Redelijk veel volk . 2 gasten gezien met 29inch wielen .
De start zal zeer belangrijk zijn , het is niet gemakkelijk om voorbij te steken .
zal er morgen zeker zijn om te kijken , denk da ik er al zal zijn rond 8h30 om de funclasse te zien starten .
collega van mij zit in de fanclub van Nijs en die gingen met een paar volle bussen afkomen . Denk dat er meer Nijs fans gaan zijn dan voor de andere gasten .
De start zal zeer belangrijk zijn , het is niet gemakkelijk om voorbij te steken .
zal er morgen zeker zijn om te kijken , denk da ik er al zal zijn rond 8h30 om de funclasse te zien starten .
collega van mij zit in de fanclub van Nijs en die gingen met een paar volle bussen afkomen . Denk dat er meer Nijs fans gaan zijn dan voor de andere gasten .
ff afwachten misschien? Nys zijn fans hebben niet bepaald de reputatie zoals hierboven beschreven... Het misschien van de positieve kant bekijken: meer aandacht voor mtb... klaagt iedereen daar anders niet over?Biestie1 wrote:Da's dus wat ik al vreesde ; het zal nie lang duren of da bierzuipend barakkenvolk zal ook in den MTB beginnen te motten en duwen en anderen uitjouwen.
Jammer voor onze sport.
euh, naar welk cyclocross parcours verwijst ge nu? Heb er al een paar gereden en dit is toch andere koek hoor. Wat betreft niet zwaar genoeg: een paar ronden voluit gegaan?Bmweke wrote:Persoonlijk vind ik het parcours niet waardig om er een Belgisch Kampioenschap op te doen. Het is niet "technisch" genoeg en niet zwaar genoeg. Het hangt zeer maar dan ook zeer kort tegen een cyclocross parcour en dat vind ik heel spijtig.
Ik ben aangenaam verrast door wat de organisatie gerealiseerd heeft, iets dat toch wat extra heeft tov cyclocross en me dunkt bijna het maximum is dat er hier te realiseren valt. (om dan nog te zwijgen over de moed die nodig was om iets dergelijks door te groenen te laten "goedkeuren")
dat de beste mogen winnen, wie het ook mag zijn heeft voor mij bewezen niet enkel een grote motor te hebben maar ook nog goed overweg te kunnen met een mtb... daar gaat het toch over hé?
@bmweke
Ik ben deze morgen ook gaan verkennen en als ze in de funklasse bij d eersten 25 gem. gaan rijden zal t al vré wel zijn, let op mijn woorden...
Ga morgen ook starten om 9.00u...
Is toch wel een zeer deftig parcours, volgens mij geraakt ge met nen cyclocross fiets niet boven op vele bulten in die losse pulp...
Ik ben deze morgen ook gaan verkennen en als ze in de funklasse bij d eersten 25 gem. gaan rijden zal t al vré wel zijn, let op mijn woorden...
Ga morgen ook starten om 9.00u...
Is toch wel een zeer deftig parcours, volgens mij geraakt ge met nen cyclocross fiets niet boven op vele bulten in die losse pulp...
- A d r i
- Mountainbiker
Van www.roelpaulissen.com :
alvast beterschap gewenst, hopelijk tot in Kluisbergen !Roel moet passen voor het Bk in Tervuren! De huidige leider van de UCI en nu nog Nationaal kampioen ligt met koorts en longproblemen in bed!
Roel zijn Italiaanse dokter vertelde hem dat het een zeer ernstige sinusitus is! Roel zijn persoonlijke dokter Jan Mathieu gaf hem een negatief advies voor het BK!