die kerel op die foto is anders overigens wel aan het XC'en.Magura wrote:Ge moet appels met appels vergelijken hé![]()
Klikpedalen kunnen nuttig zijn bij XC-biken (gewoon MTB'en dus). Freeridetoestanden (of zoiets dergelijks) is totaal anders en hebben ook andere pedalen.
voordeel van klikpedaal
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
heb sinds vandaag klikpedalen en heb 25km gefietst , kon er redelijk rap in en uit enkel soms as'k op een berg tot stilstand kwam en wou men voet zetten geraakte ik der soms ni uit :D
ook ene keer in losse zand tot stilstand gekome van 20 tot 0 ineens door wrijving en plof neer
wel kapot gelachen :D
ook ene keer in losse zand tot stilstand gekome van 20 tot 0 ineens door wrijving en plof neer
wel kapot gelachen :D
beetje kort door de bocht he,GT dude wrote:derbij deze is op zijn voeten geland dankzij het feit dat zijn fiets geen klikpedalen had. klikpedalen blijft een wegwielren onderdeel, hoort niet op een mtb thuis.
ik gebruik mn klikkers bijna overal. En doe 80% van de rijd DH in Bikeparken. Heb veel meer controle en ben even snel uit mn pedalen dan als ik op platformen rij. T wordt tijd dat je eens een modern setje probeert...
De enige plaats waar ik ze ni gebruik is als er te North Shoren valt. Zoals in winterberg. Ni omdat ik er ni snel uitgeraak, maar om da ik er soms nét ni snel genoeg in geraak.
Maar in Todtnau, Bad Wildbad, Morzine, Les Gets, Namen, Huy, Morgins, de 'DH' van winterberg, Les Crosets, Laax, Gurten, gebruik ik zeker klikkers.
K ga binnenkort naar Canada, ni naar Vancouvern maar de buurt van Bromont en Mon Sainte Anne, oa om die DH's te rijden. ik denk er zelfs aan om mn klikkers mee te nemen zodat ik toch een beetje kontrole heb op die huurfietsen.
Als jij graag met platform rijdt: goed. Cool, maar er zijn er andere ook he
Klikpedaal!
Ik rij altijd met klikpedaal, mtb met Look 4x4 en koersfietske look carbon x7, zou echt niet zonder kunnen, in vorig leven nog gekoerst met haken!!
waren romeinse toestanden, met klikpedaal heel veilig!
waren romeinse toestanden, met klikpedaal heel veilig!
Heb de beide klik aan de ene zijde en plateaus aan de andere kant.
Rij nu zoiets van een 4 jaar met een koersfiets met klikpedallen dus ben er wel snel uit. Bij het verkennen van een nieuwe route zet ik links m'n voet op plateau en rechts klik ik in.
Tweemaal ben ik gevallen, beide keren rechts ik vind dat als je onverwacht je evenwicht dreigt te verliezen je te laat bent met uitklikken.Zelfs al ben je nog er uit , meestal ben je zo ver uit evenwicht dat je enkel nog de val moet ondergaan je kan je voet niet meer zetten om de val te breken.Dat is nu juist het vervelende aan klikpedallen van het moment dat je voelt dat je moet bijsturen met je benen keert die klikpedaal tegen je omdat je voet vastzit, het blijft een raar moment
Rij nu zoiets van een 4 jaar met een koersfiets met klikpedallen dus ben er wel snel uit. Bij het verkennen van een nieuwe route zet ik links m'n voet op plateau en rechts klik ik in.
Tweemaal ben ik gevallen, beide keren rechts ik vind dat als je onverwacht je evenwicht dreigt te verliezen je te laat bent met uitklikken.Zelfs al ben je nog er uit , meestal ben je zo ver uit evenwicht dat je enkel nog de val moet ondergaan je kan je voet niet meer zetten om de val te breken.Dat is nu juist het vervelende aan klikpedallen van het moment dat je voelt dat je moet bijsturen met je benen keert die klikpedaal tegen je omdat je voet vastzit, het blijft een raar moment
- ghostinaction
- Mountainbiker
Post by ghostinaction »
die cranckbrother eggbeaters?
heeft er iemand die?
zijn volgens mij wel goei dingskes.
kosten alleen wel veel
heeft er iemand die?
zijn volgens mij wel goei dingskes.
kosten alleen wel veel