Jou prestaties van de dag ( qua biking :) )

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Kozzen
Mountainbiker

Post by Kozzen »

Na lange tijd niet meer op een fiets te hebben gezeten ben ik zo een maand geleden terug beginnen fietsen. Eerst wat gaan oefenen naar de kluis en dan eens de eerste tt gereden. Stond er eerst wat raar tegenover omdat ik niet goed wist hoe het allemaal in elkaar zat en om alleen te rijden. Maar terplaatse werd er al snel contact gelegd met een andere biker. Ik had er zo een goeie ervaring heb opgedaan dat ik erna naar de kluis ben geweest de 35 en vandaag in sellewie de 60 heb gereden. Van mezelf stond ik versteld dat ik zo vlug terug in conditie ging zijn.

Heb zo'n goeie ervaring opgedaan dat ik zeker zal blijven biken. :lol:
Bedankt bikers =D>
vinni
Mountainbiker

Post by vinni »

vandaag gaan fietsen voor dimensie( wel wa vroeg want ik ben nog maar 16) dit was een bedoening op de weg en we hebben op de mountainbike 80 km afgehaspeld met een gem van 28. Niks speciaals dus
parcival
Mountainbiker

Post by parcival »

@ vinni, ik denk dat ik u nog heb zien rijden in het centrum van Sint Antonius. Ge waart met 3 man en gij reed op kop met nen blauwe scott, kan da???
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

de mont ventoux vanuit bedoin in, ahum, 2.32 :oops: maar wel zonder in het rood te gaan (anaeroob), tenzij voor een paar minuten (153 avg)

+ was niet meer dan een verkenningsrit aan 't begin van mijn mtbike 'carrière' (mtbiken werd slechs 6 maanden geleden een passie) die totnogtoe hoofdzakelijk gefocust was op het opbouwen van een basisconditie (duurtrainingen, ik mis duidelijk kracht), binnen een paar jaar zou 't iets sneller moeten gaan

de afdaling naar bedouin (niet alleen gevaarlijk wegens auto's maar ook wegens van links naar rechts zwalpende 'baanjannetten') in 25.22, avg van 53.2 km/u, max. van 76.7
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

de 'mont' fourvière in hartje Lyon, een soort van uitgerokken en kronkelige koppenberg (deed hem gisterenavond laat)

op 11 september is er trouwens een vtt tocht in Lyon waarin hij aan bod komt: 'tout terrain, tout urbain'

www.lyonfreevtt.com
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

162 kms LSD met de koersfiets, met avg van 26. km/h en gemiddelde hs van 142, max. hs van 165 (net boven mijn omslagpunt)

heerlijk koersweer, gisteren was het zelfs helemaal hemels, met veel zon, weinig hitte en geen wind (toen 40 kms met avg van 29.5, weet eigenlijk niet goed of dat ergens goed voor is want het was niet intensief genoeg voor een anaërobe training en niet lang genoeg voor een aërobe).

mijn avg geeft natuurlijk een beetje een vertekend beeld, wegens tal van vertragingen en (nood)stops voor rode lichten of stop borden, druk verkeer en, last but not least, al die neaderthalers op de weg.

Vb. een dame voor mij wijkt plots helemaal uit naar links (om weg over te steken), terwijl ik haar aan het voorbij steken was, zonder om te kijken of een signaal te geven, met als gevolg dat ik in de wegberm beland, de oude taart achter mij krijst dat ik maar moet bellen (alsof je moet claxoneren met de auto als je een andere auto voorbij steekt, al is het, toegegeven, beter om op een fietspad te bellen vooraleer je voorbij steekt), gisteren ook in de wegberm beland voor een camioneur die geen ene millimeter naar rechts uitweek op een kleine weg, ook al kon ie dat zonder van de weg te gaan, die vond dat ik maar moest stoppen een eindje daarvoor, het is me ook al overkomen dat een auto zomaar afweek en recht naar mij reed en pas op het laatste moment uitweek, anderen toeteren en roepen, etc., etc., etc., etc.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Hey, met voetgangers en andere fietsers moet je altijd oppassen. Geef jij altijd een teken als je van richting veranderd met de fiets?

Je gemiddelde is niet heilig en nu heb je geluk dat je naar de berm kon uitwijken.

Wat als je alleen naar de weg kan uitwijken en poef, er komt toch wel niet toevallig een auto aan?

De weg is niet van jou alleen.

Maar ik ben ook niet heilig hoor. :wink: Vroeger deed ik ook zo van die rare stoten, om toch mijn gemiddelde maar niet te laten zakken. 't heeft bij mij ook wel effe geduurd om te beseffen dat het gemiddelde niet zo belangrijk is.

Wat zo'n kort ritje betreft, ik denk dat je daar toch wel iets aan hebt. Wat dat iets dan wel zou mogen zijn, dat weet ik niet.
40km is toch nog altijd beter dan helemaal niks, zo denk ik er toch over.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Nielskie wrote:Hey, met voetgangers en andere fietsers moet je altijd oppassen. Geef jij altijd een teken als je van richting veranderd met de fiets?

Je gemiddelde is niet heilig en nu heb je geluk dat je naar de berm kon uitwijken.

Wat als je alleen naar de weg kan uitwijken en poef, er komt toch wel niet toevallig een auto aan?

De weg is niet van jou alleen.

Maar ik ben ook niet heilig hoor. :wink: Vroeger deed ik ook zo van die rare stoten, om toch mijn gemiddelde maar niet te laten zakken. 't heeft bij mij ook wel effe geduurd om te beseffen dat het gemiddelde niet zo belangrijk is.
Het was LSD: keek niet naar mijn snelheid. Oppassen moet je inderdaad, ik had mijn snelheid dan ook aangepast bij het inhalen, anders was ik erop gevlogen. Ik steek vaak mijn arm uit bij veranderen van richting. En ik zou nooit zonder boe of ba helemaal naar links uitwijken op een fietspad, om de baan ernaast over te steken (komende van rechts) zonder eerst achter mij te kijken.

Ik wist niet dat een fietser inhalen een 'rare stoot' is. Zij moest minstens kijken vooral het fietspad te kruisen. De enige fout die ik maakte is dat ik niet belde (bij gebrek aan fietsbel). In tegenstelling met auto's, geef je inderdaad beter een belsignaal bij het inhalen (een andere keer ging een voetganger zonder te kijken plots naar links, komende van rechts, op een brede, verkeersvrije baan, vlak voor ik hem zou inhalen, scheelde geen haar of ik vloog erop). Maar is bellen echt verplicht in die situatie? Wat zou er gebeurd zijn mocht ik erop gevlogen zijn en ze (of ik) gekwetst was?
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Ah, je gebruikt die dingen toch die in je hoofd zitten.

Ik dacht eerder dat je zo'n pippo was, die vindt dat iedereen voor hem aan de kant moet omdat zijn gemiddelde anders zou zakken.
Want je gaf in je uitleg zo van die verontschuldigingen voor je lage gemiddelde.

Misverstandje opgelost dus.

en om toch on topic te blijven.

Ik heb mooi 1.1km gefietst vandaag, naar de kebapperie en terug. Zelfs naar schatting 7hm meegenomen.
Chase
Mountainbiker

Post by Chase »

mijn prestatie vandaag :lol: :
een 50 km :roll:
ik was van plan om een 60-70km te doen maaaaaaar,
rond den 30ste km rij ik ineens men ketting over op een klein heuvelke als ik recht stond op men trappers:evil:
=>met gevolg dat den deze uit zijne klikpedaal schiet en op zen gezicht valt :-? :oops:
een klein schaafwondje op men linkerknie maar helemaal nix erg ze.( da pikte wel serieus ze me al da vuil daarin :-?
men prestatie van morge zal gwn een 25-30km op een klein verzetje en overmorge tt'tje rijde ofzo 8)
grtz
Post Reply