De eerste valpartij
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Het was lang geleden maar daarjuist ook nog ne keer tegen de vlakte gegaan(hoewel in een afdaling kunnen we niet van vlakte spreken
).
ik dacht nog ne keer wa te klimmen dus naar de teril van beringen en tijdens de eerste afdaling:
een bochtje links -rechts waarbij, tijdens het afremmen mijn achterwiel een fractie van ne seconde schuift en ik ff geen controle meer heb.
Van het padje afgeraakt, eerste putje in met voorwiel, achterwiel de lucht in maar nog niet overkop en toen kwam een tweede putje wat mij lanceerde.
een 20 m lager stil gekomen met wa schaafwonden en ne zere rug.
ik dacht nog ne keer wa te klimmen dus naar de teril van beringen en tijdens de eerste afdaling:
een bochtje links -rechts waarbij, tijdens het afremmen mijn achterwiel een fractie van ne seconde schuift en ik ff geen controle meer heb.
Van het padje afgeraakt, eerste putje in met voorwiel, achterwiel de lucht in maar nog niet overkop en toen kwam een tweede putje wat mij lanceerde.
een 20 m lager stil gekomen met wa schaafwonden en ne zere rug.
- ghostinaction
- Mountainbiker
Post by ghostinaction »
het is wel niet de eerste
maar toch wel een surieuze totter
eerder op de dag vlak tegen boom geschaard (arm beetje open)
dan een jumpke waar ik juist niet hoog genoeg kom
en ja.. daar lag ik dan
surieuze totter gemaakt (zonder stukken!!!)
maar toch wel een surieuze totter
eerder op de dag vlak tegen boom geschaard (arm beetje open)
dan een jumpke waar ik juist niet hoog genoeg kom
en ja.. daar lag ik dan
surieuze totter gemaakt (zonder stukken!!!)
- ghostinaction
- Mountainbiker
Post by ghostinaction »
héhé beetje meer info over mijn surieuze totter:
was met bmx-ke van men maat aan't crossen
over een "jump"-"parcourke" van motor"crosserke".
stonne 2 leuke bergjes.
de eerste een goeie bmx lang.
de 2de iets minder
een half wiel ofzo
de eerste deed ik de eerste 4 rondjes niet.
de 2de ging zomaar juist.
k'ston langs de kant menne maat komt voorbij met MIJNE mtb.
ik ging met ZIJN bmx-ke achterna.
vollen tuub geven : 30ofzo (en da me bmx-ke zonder vetessen), ietske vaart mindere dan vollen tuub door bocht, (bergje lag vlak achter bocht).
menne maat juist erover met mijne mtb, ik sprong dus ook , maar ik kreeg men voorwiel niet hoog genoeg de lucht in, met als gevolg ikke juist op de voorkant van da bergske geland (was dus geen tafelbergje).
met mijn voorwiel daartegen , en ik maakte nen totter . ik "rolde" meter voort, op rug ,enkel(die nu pijn doet), pols (die nu iets minder pijn doet) en schouder waar ik niet van voel, en toen schoof ik een halve meter op men hoofd voort (zonder helm).
na 20 seconden stond ik trug recht (met een beetje koppijn).
ben trug op da fietske gesprongen en heb veronderstelt dat ik ne vree harde kop heb. menne enkel doe wel wa zeer (1 dag later) binne paar dage wsl wel gedaan.
da was mijne surieusten totter denkik^_^
was met bmx-ke van men maat aan't crossen
over een "jump"-"parcourke" van motor"crosserke".
stonne 2 leuke bergjes.
de eerste een goeie bmx lang.
de 2de iets minder
een half wiel ofzo
de eerste deed ik de eerste 4 rondjes niet.
de 2de ging zomaar juist.
k'ston langs de kant menne maat komt voorbij met MIJNE mtb.
ik ging met ZIJN bmx-ke achterna.
vollen tuub geven : 30ofzo (en da me bmx-ke zonder vetessen), ietske vaart mindere dan vollen tuub door bocht, (bergje lag vlak achter bocht).
menne maat juist erover met mijne mtb, ik sprong dus ook , maar ik kreeg men voorwiel niet hoog genoeg de lucht in, met als gevolg ikke juist op de voorkant van da bergske geland (was dus geen tafelbergje).
met mijn voorwiel daartegen , en ik maakte nen totter . ik "rolde" meter voort, op rug ,enkel(die nu pijn doet), pols (die nu iets minder pijn doet) en schouder waar ik niet van voel, en toen schoof ik een halve meter op men hoofd voort (zonder helm).
na 20 seconden stond ik trug recht (met een beetje koppijn).
ben trug op da fietske gesprongen en heb veronderstelt dat ik ne vree harde kop heb. menne enkel doe wel wa zeer (1 dag later) binne paar dage wsl wel gedaan.
da was mijne surieusten totter denkik^_^
- ghostinaction
- Mountainbiker
Post by ghostinaction »
nog maar is:
vorige bericht was wrede totter
nu precies 1 dag later
vol sjees door een bocht (die was ene beetje uitgereden door brommer)
ik probeerde naast het spoor te rijden, lukt zeer goed.
maar toen lagen er veel naalden , (van dennebomen)waardoor ik uitschoof recht in het uitgereden spoor.
met als gevolg, met men knie de km-teller eraf (het volledige ding) km teller + ding om in te schuiven. maar dan hangt de bevestiging van heel het spel daar nog aan ; daar met men knie op en als gevolg weeral een snee!!!
MET ALS GEVOLG ; ik vindt fietsen niemeer zo leuk ^_^
vorige bericht was wrede totter
nu precies 1 dag later
vol sjees door een bocht (die was ene beetje uitgereden door brommer)
ik probeerde naast het spoor te rijden, lukt zeer goed.
maar toen lagen er veel naalden , (van dennebomen)waardoor ik uitschoof recht in het uitgereden spoor.
met als gevolg, met men knie de km-teller eraf (het volledige ding) km teller + ding om in te schuiven. maar dan hangt de bevestiging van heel het spel daar nog aan ; daar met men knie op en als gevolg weeral een snee!!!
MET ALS GEVOLG ; ik vindt fietsen niemeer zo leuk ^_^
hahahtroontrapper wrote:Mijn eerste valpartij kan ik mij niet meer herinneren, maar mijn ergst wel nog. Dat was toen ik terug kwam van het werk. Ik reed op het fietspad en stak iemand voorbij die ik kende. Vlak tegen het fietspad aan de straatkant stond een haag met paaltjes tussen. Toen ik hem voorbij was draaide ik mijn hoofd naar achter en stak mijn hand op. Daardoor kwam ik met mijn voorwiel van het fietspad waardoor ik met redelijke snelheid de haag in ging en overkop sloeg. Dat was nog niet zo erg, maar de landing was veel minder. Ik kwom boven op zo een paaltje terecht, juist boven mijn rechter teelbal. Een paar uur later alles zo dik als een appelsien en drie dagen later was alles vanaf mijn navel tot bovenbenen blauw. Heb toen drie dagen niet kunnen gaan of bewegen.
ben zelf nog niet gevallen maar bike ook nog maar effe . het zal er nog wel eens van komen en hopelijk even spectaculair als jij Troontrapper !
- scelter
- Mountainbiker
Is deze terril gemakkelijk toegankelijk, want ik meen mij te herinneren dat het mijnterrein door een grote muur afgebakend wordt. Langs waar kan je er dan op? Ligt er in de buurt nog ander interessant terrein om te biken?Griffon wrote:Ik dacht nog ne keer wa te klimmen dus naar de teril van beringen en tijdens de eerste afdaling...
het fietsroutenetwerk passert voorbij die terril, als je dit fietspad volgt, zie je ergens een gat in de draad er rond(aan een poort).
je kan hier je fiets door steken en dan heb je 2 richtingen die je kan volgen richting de top.
let wel op dat je terug langs dezelfde weg er uit moet, er zijn daar vele paadjes die op mekaar lijken, ik ben er al enkele keren in geslaagd de verkeerde weg terug te nemen.
ander interessant bike - gebied in de buurt: korspel, koersel, heusden, hechtel, leopoldsburg... allemaal aaneen sluitend.
je kan hier je fiets door steken en dan heb je 2 richtingen die je kan volgen richting de top.
let wel op dat je terug langs dezelfde weg er uit moet, er zijn daar vele paadjes die op mekaar lijken, ik ben er al enkele keren in geslaagd de verkeerde weg terug te nemen.
ander interessant bike - gebied in de buurt: korspel, koersel, heusden, hechtel, leopoldsburg... allemaal aaneen sluitend.