Sven Nys -- mountainbiker

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

A d r i wrote:Goed gesproken morreboeffer. Den enige die nu al op zijn bek gaat is Paulissen, met zijn al dan niet geveinsde bronchitis.

je haalt me de woorden uit de mond ...... =D> =D> =D>
Guest

Post by Guest »

laten we geen voorbarige conclusies trekken. Als sven wint, dan verdiend hij dat, of paulissen iets veinst kan niemand hier beoordelen.
morreboefer
Mountainbiker

Post by morreboefer »

't zou wel straf zijn mocht ie direct BK worden. niet zozeer de prestatie op zich maar 't zou toch wel wat zeggen over het niveau van het belgische mtb (buiten roel natuurlijk). sven heeft 4 maand geleden voor het eerst op zo'n fiets gezeten ... dan nog in een strandrace. toont ook wel aan dat hij het buiten belgie zal moeten gaan zoeken. op het EK zal ie waarsch op zijn dnder krijgen maar dat is ook normaal, daarom vind ik het spijtig dat hij dan al zal beslissen over peking.

heb trouwens vernomen dat hij zijn seizoen (heel basaal voorgesteld natuurlijk) als volgt zou plannen:

- augustus en september: voluit cross-voorbereiding (intervaltraining in het veld, looptraining ...)
- oktober tot februari: cross-seizoen
- 3 weken vakantie / rust
- maart tot juni: wegtraining (ook enkele kleine wedstrijden) + veldtraining MTB
- juli: competitiemaand MTB

op zich niet zoveel zwaarder dan voorheen, ligt nu ook maar 3 weken per jaar stil. grote probleem natuurlijk, de specifieke training voor mtb in voorjaar en zomer die mss cross-seizoen kunnen aantasten.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

morreboefer wrote:sven heeft 4 maand geleden voor het eerst op zo'n fiets gezeten ... dan nog in een strandrace.
beetje naîef he, ge moet nie alles geloven wat Michel Wuyts vertelt hoor [-X
Guest

Post by Guest »

Off-topic geklets hoort in de apre bike thuis. We laten dit beperkt toe, maar indien het meer dan 4 posts achter mekaar doorgaat worden deze verwijderd.
Read it and weep.

ik weet idd niet meer om welke post het ging, maar als ik hem gewist heb ging het om bovenstaande reden. En indien je daar problemen mee hebt, regel je dit het best via pb. :wink: Indien jullie je aan de afspraken houden, dan hoeven wij niet zoveel te kuisen.
En nu weer on-topic, anders gaat ie dicht.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Sven Nys zit zeker niet de eerste keer op een mountainbike, dat is inderdaad zeer naief gesteld maar MW ziet alles nogal zwartwit.
Hij is 1 van de technisch meest begaafde cyclocrossers, heeft de uithouding en het duurvermogen van een wegrenner en kan minimum een uur zeer explosief fietsen. Het feit dat het parkoers volgende zondag echt een voordeel biedt aan een acrobaat plaatst hem bij mij als topfavoriet.
Welke van de Belgische mountainbikers (behalve Roel) is een fulltime prof zoals Sven?
Ik hoop op Jimmy Tielens, Damien Bynens, Seba Delfosse en waarom niet Kris Henderieckx om hem van het nodige weerwerk te voorzien.
slow motion
Mountainbiker

Post by slow motion »

A d r i wrote:Ik hoop op Jimmy Tielens, Damien Bynens, Seba Delfosse en waarom niet Kris Henderieckx om hem van het nodige weerwerk te voorzien.
En Rondelez?
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

slow motion wrote:
A d r i wrote:Ik hoop op Jimmy Tielens, Damien Bynens, Seba Delfosse en waarom niet Kris Henderieckx om hem van het nodige weerwerk te voorzien.
En Rondelez?
Dacht net hetzelfde...
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Eigenlijk moet nys dat daar gaan winnen. Zoniet dan krijgt hij als vetbetaalde wereldkampioen op z'n donder van een hoopje (begaafde) hobbyisten die in het beste geval een fiets en wat materiaal mogen gebruiken van een sponsor.
Het BK in tervuren zal geen uitputtingsslag van 2,5u worden zoals in Malmedy.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Deze week in de Maxim een interview met Nys...wheelie'end op zijn Colnago mtb.

Image
Post Reply