Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
bicky
Mountainbiker

Post by bicky »

En me het huidige weer kunde mij bij mekaar vegen na zo'n rit #-o
Marioo
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine 6000(2016),Hooger Booger Hawk(1996)

Post by Marioo »

Gegroet heren,

T'is den eerste keer dat ik op dit forum terecht kom en hmhm 'kwist nie dat er zoveel volk op den Bloso van Overijse rondhuppelde .Ik heb namelijk de eer om peter te zijn van dees toereke en ik wou in de congee de 2 routes (Overijse en Oud-Heverlee) is aaneen vast rijen om de afstand te weten maar 'kheb het nu al kunnen lezen :cry: :wink:
In ieder geval al bedankt dat er zoveel mensen begaan zijn met de staat van de route,'kzal ulle misschien nog wel tegen komen

Groeten,Mario 8)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

WAARSCHUWING :
aan de afdaling op de Rode route, die met die dropoffs in het begin, moet je uitkijken aan de eerste dropoff. Die is serieus wat dieper geworden na de recente regen (ik schat toch zo'n 50 a 60cm )
Ik had het net op tijd gezien en kon alles nog naar achteren trekken of ik was overkop gegaan.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

A d r i wrote:WAARSCHUWING :
aan de afdaling op de Rode route, die met die dropoffs in het begin, moet je uitkijken aan de eerste dropoff. Die is serieus wat dieper geworden na de recente regen (ik schat toch zo'n 50 a 60cm )
Ik had het net op tijd gezien en kon alles nog naar achteren trekken of ik was overkop gegaan.
Die worden inderdaad elke keer dieper als het hard regent. Toen ik de laatste keer ben geweest (denk midden juni) was er ergens in het midden van die afdaling ook een drop off die erg gevaarlijk was geworden. In februari kon je die afdaling nog zonder problemen of gevaar naar beneden razen. Wie houdt zich bezig met onderhoud van de paden? Is dat bloso of de gemeentes?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

In principe de gemeente op aanraden van bloso. Het maakt mij niet uit dat die afdaling er wat gevaarlijker bijligt, maar ik vermoed dat voor beginnende bikers (en voor hen zijn de routes ook bedoelt) zoiets levensgevaarlijk kan zijn.
Ik zal het melden aan de peter van de route.
bracebrace
Mountainbiker

Post by bracebrace »

Schijfrem wrote:O ja, kan iemand mij zeggen wat 'dit' is ????
Geen radar maar een VOR (Very high frequency Omni-directional Range). Een navigatiebaken voor vliegtuigen, en aangezien je over Overijse sprak vermoed ik nabij Huldenberg? (HUL, 117.55MHz). Dergelijke bakens zijn ook te vinden in Steenokkerzeel (aan de landingsbaan), St-Niklaas (foto), Affligem,...

Als je morgen vanop Zaventem op reis vertrekt, je stijgt op richting Brussel stad, dan zal je vrij snel in een bocht zitten. Is die naar links, dan is de kans vrij groot dat de piloten het toestel recht naar dit specifieke baken sturen (weg van Brussel, bocht naar rechts, identiek).
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

bracebrace wrote:
Schijfrem wrote:O ja, kan iemand mij zeggen wat 'dit' is ????
Geen radar maar een VOR (Very high frequency Omni-directional Range). Een navigatiebaken voor vliegtuigen, en aangezien je over Overijse sprak vermoed ik nabij Huldenberg? (HUL, 117.55MHz). Dergelijke bakens zijn ook te vinden in Steenokkerzeel (aan de landingsbaan), St-Niklaas (foto), Affligem,...

Als je morgen vanop Zaventem op reis vertrekt, je stijgt op richting Brussel stad, dan zal je vrij snel in een bocht zitten. Is die naar links, dan is de kans vrij groot dat de piloten het toestel recht naar dit specifieke baken sturen (weg van Brussel, bocht naar rechts, identiek).
Dus als die gasten van Al Quaida daar een bommeke laten ontploffen dan vliegen de piloten allemaal opnieuw rechtdoor OVER BRUSSEL STAD en dus niet meer over mijn ouders hun huis in Oud-Heverlee :-k Wel wel wel .... :lol:
bracebrace
Mountainbiker

Post by bracebrace »

De houding van Brussel-Stad... tja... nog een geluk dat ze de engine-out procedures van sommige maatschappijen niet kennen of het is brusselse paniekdag (compleet onterecht dan wel).
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

vertel...
bracebrace
Mountainbiker

Post by bracebrace »

Kort gezegd: om Brussel te vermijden (voor geluidsredenen) wordt het toestel op relatief lage hoogte in een bocht geplaatst. Als alles normaal werkt geen probleem. Maar stel dat je een motor hebt die problemen geeft, dan laat je die bocht voor wat het is en klimmen veel operatoren gewoon rechtuit uit (uit veiligheid, vliegtechnisch dan). En dat traject gaat, idd, recht boven Brussel. Maar nogmaals, dit is echt uit veiligheidsredenen. Dergelijk toestel klimt bij motorfalen nog altijd beter dan de meeste sportvliegtuigen, maar bochten zou het allemaal moeilijker en door de lage hoogte van die bocht, onveiliger maken.

Ma soit, nu gaan we wel heel ver OT.
Post Reply