Pas op, ik zie Nys in tervuren Belgisch kampioen worden. Op dat parkoers kan Paulissen hem niet achter zich houden.
Cru gesteld is Nys misschien het beste wat het MTB'en in Belgie de laatste jaren overkomen is. Zo iemand zorgt voor positieve aandacht voor de sport, en daar zijn we allemaal mee gedient.
(Niet vergeten dat het MTB een serieuze schop gekregen heeft toen Flupke aan de dope ging.)
Sven Nys -- mountainbiker
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
is goe mogelijk,maar hij heeft mischien wel de vorm niet die hij in de winter heeft.terwijl roel wel in de juiste vorm zit.A d r i wrote:Pas op, ik zie Nys in tervuren Belgisch kampioen worden. Op dat parkoers kan Paulissen hem niet achter zich houden.
@catchup,jij hebt een beetje last van achtervolgingswaanzin, medunkt.
maar ik gun het hem natuurlijk wel.
Zat zondagavond op het gemakske te kijken naar het nieuws op den VRT toen plotseling in het sportnieuws een reportage getoond werd over de Salzkammergut Trohphy, nu zondag verreden.
Ik viel letterlijk uit m'n zetel ! Ze gaan nu ook marathons op TV tonen.
Dat Sven Nijs het wil proberen in de mtb kan alleen maar gunstig zijn voor het mtb in België. Het is niet mijn favoriete veldrijder maar ik gun hem alle succes op mtb gebied.
Ik viel letterlijk uit m'n zetel ! Ze gaan nu ook marathons op TV tonen.
Dat Sven Nijs het wil proberen in de mtb kan alleen maar gunstig zijn voor het mtb in België. Het is niet mijn favoriete veldrijder maar ik gun hem alle succes op mtb gebied.
- aj kwak
- Mountainbiker
Jelmer Pietersma is niet zomaar een mountainbiker. Het is zeker (nog?) geen wereldtopper maar hij rijdt toch niet voor niets bij B1 die wat opkomende talenten in huis heeft(naar mijn inziens).kenny wrote:wacht maar tot in Kluisbergen, waar hij de wereldtop zal ontmoeten. Dan zullen ze het echte niveau eens zien. met alle respect maar ik heb nog nooit gehoord van die gast die daar gewonnen heeft. Met een beetje geluk wordt hij zelfs gedubbeld, dan zullen we een kijken hoe er gepraat wordt over mtb.
En spijtig van het parcours komend weekend. We gaan zeker een spannende wedstrijd krijgen maar het mountainbiken zal negatief(minachtend) in het nieuws komen.
Het wordt uitkijken naar het EK in ons eigen kluisbergen.
Ik bedoelde eigenlijk dat met een beetje geluk Sven Nijs wordt gedubbeld. Waarschijnlijk zal dit niet zo zijn maar moest dit gebeuren zal er serieus over gesproken worden en zal men meschien eens serieus gaan nadenken over het niveau van mtb en zal onze sport meschien niet langer beschoud worden als de competitie voor mensen die in de cross niet mee kunnen zoals dit vroeger inderdaad was.
Svenneke
Sven nijs gaf toe dat MTB niet te onderschatten is ! maar dat lees je dan weer niet he :)
Och ja die Nederlanders in Malmedy lachte met Sven ! Ze hebben geen schrik!
" het is beter voor de publiciteit" zeggen ze dan!
We moeten volgende week gewoon supporteren voor de bikers in tervuren ! Oftewel schreeuwen !!!!!!
Och ja die Nederlanders in Malmedy lachte met Sven ! Ze hebben geen schrik!
" het is beter voor de publiciteit" zeggen ze dan!
We moeten volgende week gewoon supporteren voor de bikers in tervuren ! Oftewel schreeuwen !!!!!!
- A d r i
- Mountainbiker
Maarten, Roel heeft de eindstand in de World Cups duidelijk opgegeven.?
Waarom zit ie anders in Niederdorf te dollen als er in Angel Fire punten te rapen zijn?
Malmedy was trouwens een stuk zwaarder dan die 59k in Niederdorf (1800 tegen 1500 hoogtemeters) De eerste in malmedy had geen gemiddelde van bijna 27km/u
ik denk niet dat het het moment is om een oorlog te starten tussen zogenaamde 'bikers' en niet-bikers. iedereen die met een mtb rijdt is een biker.
Ik denk niet dat Nys volgende zondag met een crossfiets aan de start zal verschijnen (alhoewel dat misschien wel mogelijk zou zijn op een dergelijk parkoers)
Waarom zit ie anders in Niederdorf te dollen als er in Angel Fire punten te rapen zijn?
Malmedy was trouwens een stuk zwaarder dan die 59k in Niederdorf (1800 tegen 1500 hoogtemeters) De eerste in malmedy had geen gemiddelde van bijna 27km/u
ik denk niet dat het het moment is om een oorlog te starten tussen zogenaamde 'bikers' en niet-bikers. iedereen die met een mtb rijdt is een biker.
Ik denk niet dat Nys volgende zondag met een crossfiets aan de start zal verschijnen (alhoewel dat misschien wel mogelijk zou zijn op een dergelijk parkoers)
- Schijfrem
- Mountainbiker
Ge kunt Tervuren nu toch echt niet een mtb-parcours waardig gaan noemen hé ?? Binnenkort zie ik ze nog het BK organiseren ergens aan de Belgische polders. Zouden ze het misschien met opzet gedaan hebben dat nen veldrijder als Nys er zowieso in het voordeel zit ??A d r i wrote:Pas op, ik zie Nys in tervuren Belgisch kampioen worden. Op dat parkoers kan Paulissen hem niet achter zich houden.
Cru gesteld is Nys misschien het beste wat het MTB'en in Belgie de laatste jaren overkomen is. Zo iemand zorgt voor positieve aandacht voor de sport, en daar zijn we allemaal mee gedient.
Voila, ik zei het al, dat ze hem ( Nys ) een deftige omloop onder zijn wielen schuiven en hem tussen de europese top van het mtb laten crossen. Voor mij wordt het EK in Kluisbergen de 1ste echte test voor Nys.aj kwak wrote:.... En spijtig van het parcours komend weekend. We gaan zeker een spannende wedstrijd krijgen maar het mountainbiken zal negatief(minachtend) in het nieuws komen.
Het wordt uitkijken naar het EK in ons eigen kluisbergen.
De media aandacht die zowel het BK als het EK zal teweegbrengen dankzij iemand als Sven is idd goed meegenomen voor onze geliefkoosde sport. Daar ben ik volledig akkoord mee!
Opmerking:
Op de site van de BK-organisatie staat :
Gezien het om een éénmalige omloop gaat, vragen wij de renners om zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen en reglementeringen van « Bos en Groen », zijnde : het respecteren van de trainingsuren en de natuur, de aangeduide wegen niet te verlaten en gebruik te maken van de vuilbakken. Dank voor uw begrip.
.... Dus,de bidonnekes niet weggooien tijdens de wedstrijd maar gaan deponneren in de groen bakken ! Goe bezig .