10/07/05 Bouillon-GRAND RAID GODEFROY

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Fuerzabert
Mountainbiker

Post by Fuerzabert »

Aan de fouten merkt men dat het wel degelijk geen kattepis was...
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Fuerzabert wrote:Aan de fouten merkt men dat het wel degelijk geen kattepis was...
Behalve de prijs dan ... :lol: Bolland is zeker aan te raden !!
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Ben er dus ook gaan rijden, samen met Luc gaan kamperen. Om 7u30 de 130 opgedraaid.
Voor de start de stillaan onvermijdelijke Serge :wink: en zijn mateke Stivo tegengekomen. De eerste 40 km liepen vlot, heel vlot. Op geen 2 uur waren die rond en botst ge op de achterhoede van de 90 km. De volgende 25 km den ene na den andere opgeraapt. Maar het parcours, de snelle start hadden hun sloopwerk ingezet, en ook ik ben beginnen zwalpen. Tegen 4 per uur naar boven of te voet. Aan de laatste bevoorrading wat gerust en krachten opgedaan en dan bolde het terug beter. Kwas binnen om stipt 16u00 (juist geen 8 uur gefietst), uiteindelijk heel tevreden, want na 10 minuten voelde ik mij terug kiplekker :-D .
Nog een klappeke met de Serge gedaan, gaan douchen en als Luc was aangekomen naar huis.
Toch nog iets dat ik kwijt moet: iedereen zaagt over de GRG, te duur, geen controle, enze.. Vraagske: Waarom gaat daar dan zoveel volk naar toe. Zijt blij dat er zo'n evenement bestaat i.p.v. dat af te breken.
Duboisbiking
Mountainbiker

40km eerste keer

Post by Duboisbiking »

Het was de eerste keer dat ik in bouillon aanzette, en omdat ik niet te veel weeg en nog behoorlijk kan klimmen gokte ik op een mooie ereplaats. Daarom koos ik ook de 40 om voluit te gaan.
We starten om 10u, omdat ik af en toe een strandrace rij dacht ik ze vliegen erin van in het begin. En dat was niet zo, zo trok ik door de straten van bouillon het peleton op sleeptouw. Om dan de eerste helling op te gaan, 4 renners gingen over mij op die klim de rest bleef zitten, ik keek achterom en alles was al flink in brokken. eens op de brede weg reed ik een gat toe op 2 renners, ik voelde me goed. Dan kwam een lange strook onverhard. We zaten met 4 renners hard te rijden, alhoewel ik niet de betere was (denk ik) deed ik toch mijn kopwerk. Maar net op het einde van het onverhard(KM 13) raakte ik een zware steen met het achterwiel, JA Twas prijs nen Lekke band, weg 7de positie. Op het baandje heb ik mijn binnenband gewisseld. En dan verder gereden, zo'n 23ste plaats en dan proberen in te halen. Op het einde was er nog een Gevaarlijke AFDALING. Maar toch goed aangekomen. Toen zag ik nog dat mijn wiel sleepte en de band niet goed was geblazen.Domme Fout.
Ook waren er veel die zeurden , Jammer vind ik...In de verte zag ik niemand de laatste km en opeens duiken er daar 2 op, dan stel je je toch vragen hé.
[-X Nu na de aankomst kreeg ik toch van 2 renners een complimentje en dat doet toch deugd na je inspanningen. =D> =D>
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

De GRG 130 km.

Samen met Stivo zaterdag vertrokken voor een weekend Bouillon. Na een lekkere pasta en een goede nachtrust in hotel De La Poste, wij naar de start voor de 130 km.
Aa de start aangekomen de Willy tegengekomen en ook gehoord dat het parcours in tegengestelde richting werd gereden. Dus eigelijk was het een volledig nieuw parcours en ik moet zeggen, het was lekker zwaar, zwaarder dan 2 jaar geleden.
Ik wou er een rustig ritje van maken, maar het is anders uitgedraaid. Vanaf de start ben ik er goed ingevlogen, een beetje te snel zou later blijken. We reden eerst een klein toerke in de city en dan een mooie steile asvalt klim waar ik goed in mijn ritme geraakte.
Ik weet niet hoeveel starters er waren op deze afstand maar ik merkte wel dat ik dicht bij de kop reed. Na een tijdje een lekker tempo gevonden en de eerste lus van 40 km was vlot verteerd. En dan kwam de lus van de 90 km en ook de tragere rijders, soms rare capriolen moeten uithalen om voorbij te geraken. In het begin lag het parcours er droog bij, maar hoe verder ik vorderde hoe meer slijk, en dit slijk en de afstand en niet te vergeten de steile klimmen begonnen zijn tol te eisen. Ook vond ik, waren er veel minder stukken om eens wat te recuperen dan 2 jaar geleden. Ongeveer op km 75 een serieuze klop van de hamer gekregen en het tempo was er helemaal uit, hier heb ik toch wel een klein uurtje last van gehad. Ik was blij aan de bevoorrading te geraken (die zeker in orde waren) en mij eens goed te verwennen.
En vanaf daarna ging het alsmaar beter en begon ik terug bikers op te rapen, de laatste 30 km was ik echt aan het vlammen en de finish kwam dan ook snel in zicht. De laatste km reden we naast het water en dit was eigelijk het enigste minpunt, zondag, toeristen, en weinig plaats.
Nog een klein klimmetje en lap krampen en dit op 250 meter van de tent, shit happens, de tent binnenrijden, en er een zalig gevoel aan over houden.
Ook Stimpie gezien na de aankomst en natuurlijk hebben we gepraat over de toekomstige marathon plannen. Dan mijn verdiende pintje gaan halen (er zullen er nog een paar volgen) en in het zonnetje wachten op Stivo. Ik heb wel een beetje op Stivo moeten wachten die de 130 km heeft uitgereden na een minimaal aan training, goe gedaan maat.( toch 2724 Hm). #-o
Terwijl ik daar zat en af en toe een naar de prijsuitreiking luisterde hoorde ik ineens mijn naam toch niet zeker, ik schuchter de tent binnen en vragen of ze mij moesten, en inderdaad ik was 3 de in mijn categorie. Een mooie beker en vooral een grote fles Duvel, die gaat mee naar Zwitserland en als we de Swiss Bike Masters tot een goed einde brengen, gaat die er zeker aan. :drunk:
Het mooie en zwaar parcours, het lekkere weer en het voldaan voelen, dit was een geslaagd weekend.

Grtz…..
serge
Mountainbiker

Post by serge »

De GRG 130 km.

Samen met Stivo zaterdag vertrokken voor een weekend Bouillon. Na een lekkere pasta en een goede nachtrust in hotel De La Poste, wij naar de start voor de 130 km.
Aa de start aangekomen de Willy tegengekomen en ook gehoord dat het parcours in tegengestelde richting werd gereden. Dus eigelijk was het een volledig nieuw parcours en ik moet zeggen, het was lekker zwaar, zwaarder dan 2 jaar geleden.
Ik wou er een rustig ritje van maken, maar het is anders uitgedraaid. Vanaf de start ben ik er goed ingevlogen, een beetje te snel zou later blijken. We reden eerst een klein toerke in de city en dan een mooie steile asvalt klim waar ik goed in mijn ritme geraakte.
Ik weet niet hoeveel starters er waren op deze afstand maar ik merkte wel dat ik dicht bij de kop reed. Na een tijdje een lekker tempo gevonden en de eerste lus van 40 km was vlot verteerd. En dan kwam de lus van de 90 km en ook de tragere rijders, soms rare capriolen moeten uithalen om voorbij te geraken. In het begin lag het parcours er droog bij, maar hoe verder ik vorderde hoe meer slijk, en dit slijk en de afstand en niet te vergeten de steile klimmen begonnen zijn tol te eisen. Ook vond ik, waren er veel minder stukken om eens wat te recuperen dan 2 jaar geleden. Ongeveer op km 75 een serieuze klop van de hamer gekregen en het tempo was er helemaal uit, hier heb ik toch wel een klein uurtje last van gehad. Ik was blij aan de bevoorrading te geraken (die zeker in orde waren) en mij eens goed te verwennen.
En vanaf daarna ging het alsmaar beter en begon ik terug bikers op te rapen, de laatste 30 km was ik echt aan het vlammen en de finish kwam dan ook snel in zicht. De laatste km reden we naast het water en dit was eigelijk het enigste minpunt, zondag, toeristen, en weinig plaats.
Nog een klein klimmetje en lap krampen en dit op 250 meter van de tent, shit happens, de tent binnenrijden, en er een zalig gevoel aan over houden.
Ook Stimpie gezien na de aankomst en natuurlijk hebben we gepraat over de toekomstige marathon plannen. Dan mijn verdiende pintje gaan halen (er zullen er nog een paar volgen) en in het zonnetje wachten op Stivo. Ik heb wel een beetje op Stivo moeten wachten die de 130 km heeft uitgereden na een minimaal aan training, goe gedaan maat.( toch 2724 Hm). #-o
Terwijl ik daar zat en af en toe een naar de prijsuitreiking luisterde hoorde ik ineens mijn naam toch niet zeker, ik schuchter de tent binnen en vragen of ze mij moesten, en inderdaad ik was 3 de in mijn categorie. Een mooie beker en vooral een grote fles Duvel, die gaat mee naar Zwitserland en als we de Swiss Bike Masters tot een goed einde brengen, gaat die er zeker aan. :drunk:
Het mooie en zwaar parcours, het lekkere weer en het voldaan voelen, dit was een geslaagd weekend.

Grtz…..
serge
Mountainbiker

Post by serge »

eeuuu, eentje te veel, kan er iemand helpen. :oops:
Duboisbiking
Mountainbiker

Post by Duboisbiking »

Je hebt er dan 260 gedaan als ik goed kan rekenen =D> =D>
laatste Afdaling net voor finish was toch niet gewoon, toch liever dat klimmetje.
boenki
Mountainbiker

Post by boenki »

Als 'roockie' voor de eerste keer een marathon meegedaan. Een vriend ging voor de 9de keer meedoen en dacht "Als hij da 9 keer kan uitrijden kan ik da ook" :roll:
We hadden voor de 70km gekozen. 9u30 welle weg.
Zoals de mannen hierboven vertelde, moesten wij ook eerst een 'beton klimmetje' doen. Eigenlijk waren de eerste 10km niet anders als op en af, zonder noemens waardige 'vlakke' stukken.
Enig nadeel was wel dat we de eerste 3 keer berop tevoet hebben gedaan :( Eerlijk gezegd is dat lastiger dan ze op te rijden.
Nog erger waren de daaropvolgende afdalingen... iedereen heeft natuurlijk zijn eigen stijl, maar een brede (3m) afdaling over een bospad afrijden met dicht geknepen remmen (15km/u) is meer hinderlijk dan aangenaam... :cry:
Voor de 70km waren er 3 bevoorradingen voorzien (17km - 30km - 45km). De eerste en de tweede waren eigenlijk een beetje te snel op elkaar...
Dankzij een kalme start heb ik de laatste 10km nog wel wat mannen kunnen passeren.
- Blijkbaar waren er ook enkele bikers vertrokken zonder voorbereiding denk ik ... onderweg een totaal verkrampte-blik-op-oneindig-wandelende-zombie tegengekomen, dat is lelijk om zien zene! Tevens moest de ambulance een uitrukken... -
Het laatste stukje langs het water, het klimmetje in het bos met het daarop volgende Downhill stuk waren de kers op de taart.
Een fantastische tijd had ik niet, maar dan kunnen we het volgend jaar alleen maar verbeteren :-D
rakker
Mountainbiker

Post by rakker »

GRAND RAID 70 km, 15,2 gemiddeld,1360 hm.

Ik heb de GRG nu al voor de tweede keer gedaan. Vorige keer was in 2003. Dit jaar was de start in het dorp zelf, ik kon mijn auto op 50 meter van de startplaats zetten. Bij het preparen van mijn bike zag ik dat de nippel van een spaak van mijn voorwiel was afgebroken. Gauw naar de SHIMANO fietsstand die mij in een wip hielpen. Ik vons dat er opvallend veel Hollanders aanwezig waren bij de 70 km. Die moeten nogal ne afstand afleggen om in BOUILLON te geraken. Allez om 9u30 vertrokken. Ik vond dat er toch heel wat vertekkers waren, ik schat zo,n 450 bikers. Eerst door het stadje en dan omhoog het parcours op. Bij het begin 3 maal tevoet naar boven moeten gaan wegens opstoppingen, het was onmogelijk om te biken met zo'n lange file voor u die elke 2 seconden stilstonden. Dit was echt balen, maar eenmaal na de eerste bevoorrading op 16 km lagen de bikers volldeig uiteen. De bevoorrading was wat fruit, roze drank en cake en koekje. Het ging me rdelijk goed af allemaal, de ondergrond was goed opgedroogd, enkele modderstroken , maar goed door te komen. Zeer mooie omgeving, ik dacht dat ik even in de Alpen vertoefde 8) . Regelmatig asfaltwegen, maar ik klaag hier niet om. Ondertussen 2 mannen zien vallen in spectaculaire afdalingen. Een van hen had een open wonde aan zijn gat, hij dacht van ermee te kappe. Ik verder en alles ging goed tot km 55, daar kreeg ik ne klop. Vandaar gegon het een goede 10 km vals plat te klimmen over een eentonige bosweg. Serieus afgezien , werd nog voorbijgestoken door ne blondine :drunk: die vele haar achterwerk liet zien :oops: , man kon die fietsen zeg! Ook een tandem bergop zien fietsen op een plaats waar vele tevoet omhoog gingen. Plots de top bereikt en dan naar beneden tot de finish. Er was nog een fantasietje op het einde, een brugje met trappe af (vond ik nie nodig). En dan een steile afdaling op 50 meter van de finsh, Hier is nog een gast overkop gegaan, gelukkig niet veel erg.In de tent gefinisht en dan mijne maat opgezocht. Nog 6,50 euro betaald voor ne pasta.(dit mocht gratis zijn vind ik voor de deelnemers) en dan naar huis. Vond het toch een mooie rit. Denk wel dat ik volgend jaar pas en weer iets anders zal doen rond deze tijd.
Post Reply