Sven Nys -- mountainbiker
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Voor een eerste keer zou ik zelfs héél goed durven zeggenA d r i wrote:Nys 4de vandaag in malmedy, op een zwaar parkoers. Niet slecht zeg ik dan
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
Sven is wel een profrenner.
de andere hebben daar meestal nog een job bij en/of studeren.
ik heb sven vrijdag gezien in sint-niklaas op het wielercriterium en kwam toch nog wel een beetje tekort.
maar hoe dan ook goede prestatie.
de andere hebben daar meestal nog een job bij en/of studeren.
ik heb sven vrijdag gezien in sint-niklaas op het wielercriterium en kwam toch nog wel een beetje tekort.
maar hoe dan ook goede prestatie.
Wat heb ik gezegd?Vandaag in het Laatste Nieuws een grote foto van Sven met een uitgebreid verslag,niet dat ik iets tegen Sven heb,integendeel.Maar voorheen nooit een verslag van de beker van België,zelfs niet als het om een manche van de wereldbeker gaat.Paulissen heeft de Dolomiti(59km)gewonnen in Niederdorf,iets gezien of gelezen?Ja,heel klein bij de uitslagen.roger wrote:Ik had niets anders verwacht en wacht tot het Europees kampioenschap.Hij zal nu al wat lessen getrokken hebben uit zen eerste wedstrijd.Het zou spijtig zijn voor Paulissen en Meirhaeghe dat de media nu wel plotseling interesse gaat krijgen in de mountainbikesport .
Nu Bart Wellens nog en de strijd kan beginnen en dan gaan we nog mooie tijden beleven.Dank U Sven want onze sport heeft zulke mannen nodig voor de toekomst.Het enige minpuntje is dat hij reeds na EK een beslissing gaat nemen voor de OS 2008,dit vind ik nogal rap ,waarom niet de volledige wereldbeker kalender 2007 afwerken en dan zien hoe ver hij staat.Maar ik begrijp ook heel goed dat voor hem de cyclocross zen grootste broodwinning is en media gezien t.o.sponsors wel belangrijker is.
Proficiat Sven.
het jammere is dat de pers ons nog steeds minachtend behandelt.
voorbeeld: ik was verrast toen ik op radio 1 rechtstreekse verslaggeving hoorde van de wedstrijd, bij mijn weten een primeur. Tot daar aan toe. Maar Luc Vanlangenhove (reporter ter plaatse) ging uit z'n dak toen Nys op de 2e plek rondreed, riep letterlijk ; 'gaat nys nu ook de mountainbikers lik op stuk geven?' Tja, waarom is dat nu nodig? Bij mijn weten eindigt Nys met deze uitslag niet in de eerste 50 op een Wordlcup race. En dat een veldrijder een serieuse terugval krijgt naar het einde van een MTB-race toe hebben we vroeger meermaals gezien toen Bramati overgestapt was naar de mountainbike.
Hetzelfde in de tour: Rasmussen Wie is Rasmussen? "Tja een laatbloeier met gemiste carrière die pas op z'n 26e is beginnen koersen."
HALLLOOOOOO? Rasmussen: winnaar van verschillende MTB wereldbekerwedstrijden en ex-wereldkampioen MTB. Dat noemen ze op de TV dan een gemiste carrière.
MTB blijft een achteropgestelde sporttak, stiefmoederlijk behandeld. En ik lig daar eerlijk gezegd niet wakker van. Ik hoop alleen dat het XC-gebeuren in ons land terug een serieuze stap voorwaarts zet, met veel betere omlopen dan nu het geval is. Want tegenwoordig rijdt een pak XC-renners liever een mooie marathon of chrono dan weeral de zoveelste XC-koers op een patattenveld. En draai het of keer het gelijk ge wilt: het tast de sfeer op z'n gebeuren aan....
voorbeeld: ik was verrast toen ik op radio 1 rechtstreekse verslaggeving hoorde van de wedstrijd, bij mijn weten een primeur. Tot daar aan toe. Maar Luc Vanlangenhove (reporter ter plaatse) ging uit z'n dak toen Nys op de 2e plek rondreed, riep letterlijk ; 'gaat nys nu ook de mountainbikers lik op stuk geven?' Tja, waarom is dat nu nodig? Bij mijn weten eindigt Nys met deze uitslag niet in de eerste 50 op een Wordlcup race. En dat een veldrijder een serieuse terugval krijgt naar het einde van een MTB-race toe hebben we vroeger meermaals gezien toen Bramati overgestapt was naar de mountainbike.
Hetzelfde in de tour: Rasmussen Wie is Rasmussen? "Tja een laatbloeier met gemiste carrière die pas op z'n 26e is beginnen koersen."
HALLLOOOOOO? Rasmussen: winnaar van verschillende MTB wereldbekerwedstrijden en ex-wereldkampioen MTB. Dat noemen ze op de TV dan een gemiste carrière.
MTB blijft een achteropgestelde sporttak, stiefmoederlijk behandeld. En ik lig daar eerlijk gezegd niet wakker van. Ik hoop alleen dat het XC-gebeuren in ons land terug een serieuze stap voorwaarts zet, met veel betere omlopen dan nu het geval is. Want tegenwoordig rijdt een pak XC-renners liever een mooie marathon of chrono dan weeral de zoveelste XC-koers op een patattenveld. En draai het of keer het gelijk ge wilt: het tast de sfeer op z'n gebeuren aan....
wacht maar tot in Kluisbergen, waar hij de wereldtop zal ontmoeten. Dan zullen ze het echte niveau eens zien. met alle respect maar ik heb nog nooit gehoord van die gast die daar gewonnen heeft. Met een beetje geluk wordt hij zelfs gedubbeld, dan zullen we een kijken hoe er gepraat wordt over mtb.
btw: ik vond dat ze op de brt nog goeie reclam maakten voor Rasmussen zijn mtb carriere.
btw: ik vond dat ze op de brt nog goeie reclam maakten voor Rasmussen zijn mtb carriere.