MTB en (loslopende) honden

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
WappY
Mountainbiker
Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...

Post by WappY »

jaybird wrote:Ik ben geen dierenbeul, maar honden zijn gewoon ongedierte! Afschaffen! :wink:
Ahum... ik heb ze nu ook nie graag aan men knoesels hangen maar tis goed dat er een wikske bij uw bericht staat anders... [-X
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

jaybird schreef:
Die ultrasone piepertjes die je in van die trekking winkels kunt kopen doen wonderen, in die mate zelfs dat ik er me in't stad ook al rot mee geamuseerd heb.
Ik ben geen dierenbeul, maar honden zijn gewoon ongedierte! Afschaffen!
Jawadde, als ik denk dat ik alles gehoord heb !!!
En als die hond waar gij u in de stad mee geamuseerd hebt zich door dat gepest van u agressief gaat gedragen ligt de schuld weer bij het baasje zeker. [-X [-X [-X

Als ge dat met mijn hond zou doen, zou ik mij met u ook is rot amuseren :wink: .

(zo'n :wink: maakt toch veel goed aan zo'n uitspraak hé)
Guest

Post by Guest »

Da's idd wel zo. Kan een hond hierdoor niet just agressief gaan reageren?
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

maurice wrote:Da's idd wel zo. Kan een hond hierdoor niet just agressief gaan reageren?
Een hond zal een negatieve ervaring nooit vergeten
bebob
Mountainbiker

Post by bebob »

Ik heb enkele jaren geleden ook wat "research" gedaan naar die ultrasone biepers (ik heb het helemaal niet op honden begrepen) en daaruit bleek dat ze zeker niet altijd effectief zijn. Ze veroorzaken pijn bij de hond door een ultrasoon geluid.

Een hond die echter aggressief is zal die pijngrens overstijgen en toch aanvallen.

En het is juist die groep die we willen afschrikken dacht ik.

Verder zijn er nog wat praktische problemen. Eer je de bieper uit je achterzak hebt genomen hangt die hond allang aan je kuiten... :wink:
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

bebob wrote: Ze veroorzaken pijn bij de hond door een ultrasoon geluid.
Nou, dan vind de gebruikers hiervan niet fatsoenlijk! [-X
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen ervaring en begrijp dat iemand bang kan zijn van honden en zich daardoor altijd bedreigd voelt. Maar met rustig voorbij fietsen heb ik nog nooit een hond meegemaakt die aanstalte maakte om te bijten. Het kan wel zijn dat ze een stukje meelopen maar dat geeft niet.
Het probleem is dat de persoon bang is. Hier zouden we meer aandacht aan moeten geven. Indien we dat kunnen verhelpen lossen we ook een hoop problemen op. Meestal moet je de betreffende persoon in een rustige omgeving met een grote hond laten spelen en dan is er niets meer aan de hand indien je jezelf daarna rustig gedraagt.

Zo zie ik het.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik heb het al wel degelijk meegemaakt dat honden bijten, ik heb er al eens eentje naar m'n keel weten springen.
Misschien moet je dat eens aan den lijve ondervinden, is niet zo grappig dat kan ik je verzekeren.
Ik heb niks tegen honden, maar ze moeten me gerust laten.
Eigenlijk zijn het de baasjes die schuld hebben, want een hond hoort aan de leiband.
Bij de minste problemen roep ik er de politie bij en kunnen ze dokken.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Tja, op hondendclubs (jawel!) gebruiken ze halsbanden met elektrische
schokken, da's veel erger. Hieraan kan je het niveau van de gebruiker
afleiden, niet dat van de hond! (geen ":wink:", eerder ":evil:" )

Ik heb vroeger ook Duitse herders afgericht, en zuig nikske uit mijnen duim hoor.

Mijn tip:Stil blijven staan en niet in de ogen van de hond kijken maar
weg kijken - onderdanig zijn dus...
bebob
Mountainbiker

Post by bebob »

A d r i wrote:Bij de minste problemen roep ik er de politie bij en kunnen ze dokken.
Ik vraag mij altijd af hoe je dit praktisch kan doen. Je staat daar ergens op een veldbaantje en je hebt dergelijk probleem. Je weet niet altijd exact waar je je bevindt.

Hoelang duurt het eer je gebeld hebt met de juiste instanties en met de juiste info, wanneer die bij jou zijn (als ze al willen komen) en of de tegenpartij daar ondertussen braafjes wil wachten. Wat kan je trouwens doen als ze het gewoon afbollen. Meestal ken je die mensen toch niet.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Als ze in de buurt wonen is dat toch redelijk simpel.
Als ze het afbollen kan je niet veel doen.
Maar als die hond jou bijt zijn alle kosten wel voor de eigenaar.
Uit ervaring weet ik dat je beter direct belt ipv adres noteren en later regelen.
Post Reply