Hangt een beetje van de hond af zeker?
Ik doe het meestal zo, eerst proberen voorbij te rijden rustig en zonder kabaal te maken of zeer uitzonderlijk de hond is terugroepen kort en kordaat met zit of af.
Terugblaffen lijkt mij de hond wat uitdagen maarja als het werkt.
Effe ter zijde wat info over de mtb in spanje opgezocht en daar schijven ze in de toeristische brochures om der me stenen naar te smijten?!!? (als de hond lastig begint te doen)
De herdershonden of zelf wilde honden zouden dit teken kennen als "af"
Ik zie mij da hier wel nog nie doen maar ale.
MTB en (loslopende) honden
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
El Grande
- Mountainbiker
Meestal als ik een hond zie, verminder ik mijn snelheid en gewoon negereren. Niet aankijken, want moest er eventueel oogcontact zijn dan kan de vrolijk wandelende hond u aanzien als een bedreiging: Ik ben geen hond maar ik kan me inbeelde dat het zo gaat: "Wat zit diee Bulldog of Deense dog op dat fietske naar mij te zien? Heb ik iets aan van hem?" Als de hond in kwestie dit denkt dat ben je verloren.
Mja gewoon vaart minderen en als hem echt vervelend doet, stop ik gewoon even. Vaak doe ze niks. Allé hopelijk blijft dat zo
.
Mja gewoon vaart minderen en als hem echt vervelend doet, stop ik gewoon even. Vaak doe ze niks. Allé hopelijk blijft dat zo
- scelter
- Mountainbiker
Das meer een taktiek om de Meulenberg in Houthalen veilig over te komen volgens mijEl Grande wrote:Meestal als ik een hond zie, verminder ik mijn snelheid en gewoon negereren. Niet aankijken, want moest er eventueel oogcontact zijn dan kan de vrolijk wandelende hond u aanzien als een bedreiging: Ik ben geen hond maar ik kan me inbeelde dat het zo gaat: "Wat zit diee Bulldog of Deense dog op dat fietske naar mij te zien? Heb ik iets aan van hem?" Als de hond in kwestie dit denkt dat ben je verloren.
Mja gewoon vaart minderen en als hem echt vervelend doet, stop ik gewoon even. Vaak doe ze niks. Allé hopelijk blijft dat zo.
- Point7
- Mountainbiker
14 dagen geleden heb ik er ook eentje doodgereden. Dat beestje schoot los uit de boskes en onder mijn voorwiel. Gelukkig zijn die wilde konijnen meestal maar klein beestjes. Ik had het nauwelijks gevoeld.sleery wrote:Mijn pa heeft dan weer slechte ervaringen met konijnen: hij is er ooit in geslaagd een konijn dood te rijden met zijn mtb. Hoe hij het gedaan heeft weet ie nog altijd niet.
Wat betreft honden heb ik nog niks meegemaakt en ben er al veel tegengekomen. Meestal wel wandelaars met een hond al dan niet aan de leiband. Als het baasje erbij is ben ik geruster dan dat er zulk mormel als een bezetende komt aangestormd achter een omheining rond een tuin. Der moet maar egens een gat inzitten.
Ik rij rustig en negeer de hond. Ik kijk meestal naar het baasje om te zien hoe die reageerd.