Chrono 3 juli Oudenaarde

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Mountain freak
Mountainbiker

Post by Mountain freak »

Simber wrote:Onze fotograaf van dienst heeft ook z'n best gedaan. Via een of andere fotopic pagina komen ze wel op het net. Hierover later wat meer.
slow motion
Mountainbiker

Post by slow motion »

PILE! wrote:Er zijn foto's genomen op een helling na de eerste bevoorrading... waar zijn deze foto's te bezichtigen???

thx
Op http://www.flandrien.be staan de foto's van vlak na de eerste BV, wel met een degoutant groot 'watermerk' (of hoe dat ook heet) over :-?
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Voor mij was deze tocht blijkbaar iets te hoog gegrepen. Heel slechte benen en dus ook buiten tijd binnengekomen. Een mens moet zijn grenzen kennen. Dan ook nog eens lek gereden in de afdaling in het muziekbos en daarna nog een stuk misreden en ik had het gehad.
Blijkbaar toerden de meisjes van de nationale selectie daar ook rond, hadden zich ook misreden en ik pikte ff aan. Zij beperkten zich echter tot het parcours van de 35km en aan de splitsing moest ik het charmant gezelschap in de steek laten. Wat volgde was een eenzame tocht op een opeenvolging van eindeloze klimmetjes. De klop van de hamer kreeg ik echter op het boomwortelpad(ladeuze). Voet aan grond en opkomende kramp. Daar kreeg ik het gezelschap van een noorderbuur, die hier blijkbaar ook af en toe op het forum toeft en met wie ik nog een leuke babbel had op den aprés. Na 4u50 kwam een einde aan m'n lijdensweg. Wat had ik een spijt dat ik vertrokken was, nu een paar dagen later ben ik toch blij dat ik die uitdaging eens aanging.
franky
Mountainbiker

Post by franky »

Simber wrote:Onze fotograaf van dienst heeft ook z'n best gedaan. Via een of andere fotopic pagina komen ze wel op het net. Hierover later wat meer.
nog geen nieuws waar deze foto's te vinden zijn?
slow motion
Mountainbiker

Post by slow motion »

bieste wrote:De klop van de hamer kreeg ik echter op het boomwortelpad(ladeuze). Voet aan grond en opkomende kramp.
Dat was blijkbaar het 'kuitenbijter-padje' bij uitstek! Toen ik er passeerde stonden er een vijftal bikers onderweg geparkeerd, allen met kramp, pijnlijke zaak.
Ghizz
Mountainbiker

Post by Ghizz »

Noorderbuur die last had van veel kniepijn zeker?Heerlijke tocht gereden aan 23.7 gemiddeld tot mijn knie ging opspelen....Met nog 18km te gaan begon de knie nogal erg veel zeer te doen dus langzaam terug gesukkeld en gemiddeld 19.7 over gehouden. :(

Heb nog niet vaak iemand zo op z'n tandvlees naar de finish zien rijden als Bieste!Knap dat je toch deze tocht nog helemaal afgemaakt heb!! =D>
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

amai wat een dag!

Het begon eigenlijk al zaterdagavond. De bedoeling was om snel nog andere bandjes te steken op mijne nieuw crosslands, er zaten nog speedmaxen op die me toch wat te weinig grip boden. Op 10 minuutjes ging dat wel gefixt zijn. No way! Hier begon de miserie. 4 bandelichters gebroken op die superstijve velgen en na heel veel moeite uiteindelijk toch de speedmax kunnen vervangen door nen jimmy. Oef, dacht ik, ik kan nog gaan, want het was ondertussen tegen middernacht en ik had de moed eerlijk gezegd al een beetje opgegeven. Maar die tweede band nog, dat moest en zou lukken. [-X Maar... eerst wilde ik toch effe mijn voorband oppompen en toen... bleek die toch wel LEK te zijn zeker! Na al die moeite om die band te vervangen was dit echt wel het laatste waarop ik zat te wachten. Die crosslands had ik bijna uit het raam gezwierd, maar omdat ze nieuw zijn me toch maar ingehouden.

Mijn oude wielen stonden in orde en het plan werd nu, om daarmee alsnog zondag de chrono te rijden. Er stond alleen geen cassette op, die stond natuurlijk op de crossland. En omdat 1 van de twee jimmy's al op die crosslands zat en mijn bandenlichters het allemaal hadden begeven, leek ook dit plan onhaalbaar. Maar toen vond ik een setje nieuwe bandenlichters ergens onderin een doos en dit gaf me nieuwe hoop, het moest en zou lukken, dit was een teken. Na nogeens heel veel moeite jimmy bevrijd van mr. mavic. stap 1 in de goeie richting. In nog geen minuut lag die band op mijn oud voorwiel, zalig gemakkelijk, en perfect opgeblazen. Tijd voor de iets ambitieuzere stap 2: cassette verplaatsen. :-D het was ondertussen al een flink stuk in de nacht
Nooit eerder had ik dit gedaan of zien doen, alleen via her en der wat info gelezen te hebben (oa hier), wist ik welke tools je ervoor nodig hebt. Gelukkig had ik me onlangs zo'n sleutel om pioen los te draaien aangeschaft, maar de andere tool om ketting te klemmen had ik niet. Om 2 uur 's nacht nog even pc aangezet om op't forum nog wat extra tips te vinden en een voorbeeldfoto. Met een oude ketting, twee vijzen en een dikke houten lat een dergelijke tool proberen maken en .... HET IS GELUKT! =D> Ik geef toe, het was een klein euforisch moment en het gaf wel voldoening. Hoewel het voor velen misschien peanuts lijkt, maar gezien de omstandigheden... Het ging uiteindelijk toch nog lukken. De cassette losgekregen en netjes op het oude achterwiel gemonteerd. 123 bandje erop en om 2u30 was mijn bike klaar voor Oudenaarde. 't is te zeggen, de remmen zou ik op de trein wel afstellen. Nu ik nog. Vlug mijn bed in, want om 8u de trein op richting Vlaamse Ardennen.

De rit zelf: wist niet goed wat ik moest verwachten, maar grootste deel met Levi gereden en van hem onderweg heel wat parcoursinfo gehad. Het was een mooie verassende rit, volledig onbekend terrein en verdomme toch wel zwaar! De HGC bijvoorbeeld vond ik een stuk minder lastig en de gemiddeldes zeggen ook genoeg. Al bij al wel teleurgesteld over mijn tijd (66ste in 3u51), maar dat zal ook wel aan de omstandigheden hebben gelegen, troost ik mezelf, en de dubbele stop tijdens de bevoorradingen. Het weegt ook niet op tegen het plezier van toch nog te kunnen deelnemen. :lol:

Veel goeie bikers op deze chrono, vond ik. Ook aan Levi proficiat met je eerste chrono en je ferme prestatie!
Prima organisatie en prachtig parcours!! Tot volgend jaar, dan uitgerust.

:wink:
Simber
Mountainbiker

Post by Simber »

Er staan al enkele foto's op de fotopic site.

http://hrono2005.fotopic.net/c603439.html

De rest volgt nog wel.
thanssens
Mountainbiker

Post by thanssens »

heb de tocht meegereden als liefhebber.

een bericht aan de organisatoren: laat die mensen die chrono rijden vertrekken voor dat de liefhebbers rijden.

een bericht aan de chrono rijders: de volgende keer dat er mij iemand afrijdt van de baan, heeft em op zijn bakkes!

de rit zelf: PRACHTIG, echt mooi landschap, mooie klimmetjes en goede bevoorrading! Volgend jaar zeker terug
gd31201
Mountainbiker

Post by gd31201 »

Thanssens schreef :
een bericht aan de organisatoren: laat die mensen die chrono rijden vertrekken voor dat de liefhebbers rijden.
Ik ben zelf gestart als chrono rijder en heb ginds ook reeds de opmerking gemaakt om chrono rijders bvb van 8:00 tot 8:30 te laten starten en toertocht rijders van 08:30.

Ik kan me perect inbeelden dat dit voor beide partijen irritant werkt.

Ik ben geen chronorijder die rijdt voor de 1ste plaats maar het werkt wel frustrerend als je daar op een smal paadje zit en er zit iemand voor u met veel lagere snelheid. Omgekeerd kan ik me ook inbeelden dat het op de zenuwen werkt als iemand die op een zondag voormiddag op een gezappig tempo zijn toertocht afwerkt en daar komt zo een snelle chronorijder aangereden die dan begint te roepen om te kunnen passeren.

Dus scheidden die handel en iedereen content !!!
Post Reply