balhoofd demonteren
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Bobke#77
- Mountainbiker
Ik heb onlangs zelf men Balhoofd vervangen door een Chris King en ben als volgt te werk gegaan :
Eerst heb ik met een doorslag de cups uit het frame verwijderd , ze waren hierdoor wel beschadigd maar het was toch wegwerp.
Vervolgens de baseplate verwijderd , maar die zat los
dus die kon ik er gewoon afnemen.
Voor het terug monteren van de nieuwe baseplate heb ik ze eerst warm gemaakt en op de bankschroef gelegd , wanneer de baseplate warm genoeg is kun je de vork er gewoon overschuiven en de baseplate zit vast.
Voor het monteren van de niewe cups heb ik ze er gewoon met een rubbere hamer voorzichtig erin geklopt.
En klaar is kees
.
Eerst heb ik met een doorslag de cups uit het frame verwijderd , ze waren hierdoor wel beschadigd maar het was toch wegwerp.
Vervolgens de baseplate verwijderd , maar die zat los
Voor het terug monteren van de nieuwe baseplate heb ik ze eerst warm gemaakt en op de bankschroef gelegd , wanneer de baseplate warm genoeg is kun je de vork er gewoon overschuiven en de baseplate zit vast.
Voor het monteren van de niewe cups heb ik ze er gewoon met een rubbere hamer voorzichtig erin geklopt.
En klaar is kees
- intruder
- Mountainbiker
- Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"
Naar je fietsenmaker gaan en vragen of je zijn tool om balhoofdstellen te demonteren mag lenen. Dit is eigelijk gewoon een buis die aan 1 kant in de lengte is doorgezaagd, en dan nog is loodrecht daarop, zodat je 4 stukken hebt die je een beetje kan openplooien. Deze klik je dan eigelijk in je kader, je pakt een hamer en je klopt met een hamer etgeen eruit moet eruit.Supernaut wrote:Yakke wrote:@supernaut: zowel monteren als demonteren?
De vraag was demonteren !