Rijden op hongergevoel=vetverbranding ?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Je moet zo'n nuchtertraining dan ook maar een uurtje doen in zone LSD, dus nog lager dan D1. Zeker niet voor een TT,chrono of zwaardere trainingenik ben niet te dik maar in opitter op de meeting kreeg ik ineens honger en had nix bij !
Ik heb hier goeie ervaringen mee, 34.5kg op 1 jaar eraf. Elke dag dit doen is wel te belastend en kan een aanslag op uw glucosevoorraad betekenen
Maar de 1ste vereiste voor vermageren is bewust worden van: "Elk pondje gaat door het mondje"
- WappY
- Mountainbiker
- Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
Klopt idd (die ammoniak geur) maar eer je daar bent... gevaar komt pas als je in de marathon high zit en de pijn niet meer gewaar wordt. En ik denk niet dat het de bedoeling is om daar op een hongergevoel aan te beginnenP° wrote:Beetje off-topic : net gelezen,wanneer je lichaam aan je eiwitten moet zitten om energie te leveren zou je al zwetend een bijproduct hiervan afscheiden,nml.ammoniak.En nu met z'n allen gaan rieken aan die shirts![]()
!!
- WappY
- Mountainbiker
- Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...
Er werd hierboven ook gezegtSpyder wrote:ik zelf heb het ondervonden dat dit NIET de manier is !
ik ben niet te dik maar in opitter op de meeting kreeg ik ineens honger en had nix bij !
ask maurice hoe'k eruit zag !
believe me , op't begin gaat da maar na ff'kes valde neer as ge ni oppast !
Ik heb het vorig jaar zelf ook toegepast,zonder problemen en met resultaat, maar ge moet dat ewa in de context doen he, koersen of maratons da gaat zo nie ze... en de ene mens kan daar al ewa beter tegen dan den andere he... ( lees heeft wa meer reserve...)morgen 's morgens (nuchtere maag) half uurtje tot uurtje rustig fietsen. 15-20per uur, geen beklimmingen..
- Mr. MTB
- Mountainbiker
Hallo,
Ik ben nog redelijk nieuw op dit forum.
Maar ik heb al het één en ander gelezen.
In de toekomst ben ik van plan om m'n bike lichter te maken.
Ik wordt een 'Weight-Weenie' , of hoe zeggen jullie dit ???
Maar eerst heb ik me voorgenomen om zelf wat lichter te worden.
NU mijn buik is al bijna 'weg', maar ik zit met een probleem.
Ik heb nog heel wat vet rond m'n billen en zitvlak
.
Hoe kan ik hier het best aan werken of trainen ???
Ik ben nog redelijk nieuw op dit forum.
Maar ik heb al het één en ander gelezen.
In de toekomst ben ik van plan om m'n bike lichter te maken.
Ik wordt een 'Weight-Weenie' , of hoe zeggen jullie dit ???
Maar eerst heb ik me voorgenomen om zelf wat lichter te worden.
NU mijn buik is al bijna 'weg', maar ik zit met een probleem.
Ik heb nog heel wat vet rond m'n billen en zitvlak
Hoe kan ik hier het best aan werken of trainen ???
-
Guest
Post by Guest »
Ik heb onlangs een trainingsschema van een "kenner"gekregen en deze weerlegt eigenlijk alle argumenten betreffende het nuchter trainen.
Hetgeen jullie doen is je lichaam uitputten en dwingen om efficienter te gaan verbranden, vertraging van de stofwisseling dus. Als er nu iets is wat je niet wil bij het afvallen is het wel je stofwisseling vertragen. De boodschap is erg eenvoudig. Beperk de inname van koolhydraten en vetten en dwing je lichaam om zijn reserves aan te spreken, zonder een hongergevoel te creëren. Eet regelmatig kleine porties om een hongergevoel te voorkomen. Train op een lage hartslag, ga zeker niet hoger dan HR140, anders bestaat de kans dat je lichaam zijn eiwitten gaat verbranden ( amonia geur in het zweet) en eiwitten zijn de bouwstenen van de spieren. De belangrijkste maaltijd in de ochtend of middag wanneer je de meeste energie gebruikt.
frequent trainen en vergeet afstand, gemiddelde en hoogtemeters, enkel de duur en intensiteit is van belang. Luister naar je lichaam, een hartslagmeter is daar het beste middel voor.
Op deze manier raak je die vetkussentjes ook wel kwijt.
Hetgeen jullie doen is je lichaam uitputten en dwingen om efficienter te gaan verbranden, vertraging van de stofwisseling dus. Als er nu iets is wat je niet wil bij het afvallen is het wel je stofwisseling vertragen. De boodschap is erg eenvoudig. Beperk de inname van koolhydraten en vetten en dwing je lichaam om zijn reserves aan te spreken, zonder een hongergevoel te creëren. Eet regelmatig kleine porties om een hongergevoel te voorkomen. Train op een lage hartslag, ga zeker niet hoger dan HR140, anders bestaat de kans dat je lichaam zijn eiwitten gaat verbranden ( amonia geur in het zweet) en eiwitten zijn de bouwstenen van de spieren. De belangrijkste maaltijd in de ochtend of middag wanneer je de meeste energie gebruikt.
frequent trainen en vergeet afstand, gemiddelde en hoogtemeters, enkel de duur en intensiteit is van belang. Luister naar je lichaam, een hartslagmeter is daar het beste middel voor.
Op deze manier raak je die vetkussentjes ook wel kwijt.