Je hebt mijn tip niet goed gelezen... Ik heb niet gezegd dat je een TT moest doen... Een uurtje ofzo RUSTIG joggen / losrijden heb ik gezegd. Al is het gewoon maar aan 15/u op de weg rijden, of een uurtje op de hometrainer tegen een lage weerstand, wat je ook doet, HET MAG VOORAL GEEN INSPANNING ZIJN...dr paaj wrote:Ja die tip is echt goud waardmoet je vooral doen.
Mensen die een TT op een nuchtere maag meerijden en halverwege een hongerklop krijgen, omdat ze geen bodem hadden en het was geen zware tocht en dan ook alsnog omvallen...
Rijden op hongergevoel=vetverbranding ?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
ik denk dat een "uurtje" sport voor velen die willen vermageren reeds een zware inspanning is.
ik begeleid regelmatig mensen die willen beginnen met lopen/joggen en die kunnen met moeite 12 min lopen aan 1 stuk. (op eigen tempo)
Iemand die begint mag niet langer dan 10 min lopen.
Overtraining is een van de belangerijkste factoren van blessures en een evenwichtige voeding is een must.
het beste is van geleidelijk aan de training op te drijven en gezond te eten.
en niet van direct op een lege maag een uur te gaan sporten.
ik begeleid regelmatig mensen die willen beginnen met lopen/joggen en die kunnen met moeite 12 min lopen aan 1 stuk. (op eigen tempo)
Iemand die begint mag niet langer dan 10 min lopen.
Overtraining is een van de belangerijkste factoren van blessures en een evenwichtige voeding is een must.
het beste is van geleidelijk aan de training op te drijven en gezond te eten.
en niet van direct op een lege maag een uur te gaan sporten.
Het gaat hier rond vet verbranden, door m'n examen sta ik weer wat te zwaar en hangt er wat teveel vet rond m'n buik.. Ga dus vanaf morgen 's morgens (nuchtere maag) half uurtje tot uurtje rustig fietsen. 15-20per uur, geen beklimmingen..
Zo zal ik dus sneller vet verbranden?
Op die site: mannen & gezondheid staat nochtans dat vetbranding best gebeurd via aerobe training bij 80-85% van je max hartslag en dit voor 20-30min en 5x per week..
Ook had ik graag geweten: hoe ken je je streefgewicht?
grtz
Zo zal ik dus sneller vet verbranden?
Op die site: mannen & gezondheid staat nochtans dat vetbranding best gebeurd via aerobe training bij 80-85% van je max hartslag en dit voor 20-30min en 5x per week..
Ook had ik graag geweten: hoe ken je je streefgewicht?
grtz
- mtb-fltn
- Mountainbiker
80-85% van max HFr is te hoog als je vet wil verbranden, best is tussen 70 en 80%. Enfin, er bestaan verschillende meningen over. Maar ik denk eens boven de 80% je eerder koolhydraten zal verbranden dan vetten.stilldro wrote:Op die site: mannen & gezondheid staat nochtans dat vetbranding best gebeurd via aerobe training bij 80-85% van je max hartslag en dit voor 20-30min en 5x per week..
Persoonlijk denk ik dat het beter is om 3x/week een fietstocht aan geringe intensiteit (70-80%) gedurende 2 à 3 uurtjes, afhankelijk van je fitheid. Mtb is hier dus geknipt voor, al ga je soms ook wel is in het rood. Wat uiteraard niet erg is als je gemiddelde hartslag niet boven de 80% gaat.
Fietsen en zwemmen zijn voor mij de beste vetverbranders. Lopen is al iets zwaarder en zal dus meer koolhydraten verbranden, en je kan het minder lang volhouden dan fietsen of zwemmen.