Vorige week ben ik ook platgereden door toedoen van twee nagels in een boomwortel!
Het gaat over hetzelfde pad als de topicstarter aangeeft, enkel was het bij mij nog voor het smalle padje tussen de twee weiden. Nog voor die beek dus.
Ik was aan het rijden en vond het vrij verdacht dat mijn achterband precies ontplofte, bij het zoeken waarom dit zo was vond ik twee nageltjes met afgezaagde kop in een boomwortel. Daar is dus geen ontkomen aan, als je er passeert sta je plat.
Echt SCHANDALIG. Waarschijnlijk één of andere gefrustreerde, bittere ouwe zak die het niet afkan dat mensen op een sportieve manier van de natuur willen genieten.
Ik heb die nagels zo goed als mogelijk proberen plat te stampen met mijn schoenen, dus ik denk niet dat er nog iemand zal over plat rijden maar ik kan niet zeggen of er nog nagels op die weg zitten want ik dufde niet meer verder op dat wegje.
Deze mens moet echt bij de politite aangegeven worden, zulke zaken kunnen niet meer. Een platte band is niet erg maar wat als er daar kinderen spelen? Wat als er daar wandelaars passeren? Wat als er ruiters met hun paard passeren? Wat als er een mountainbiker valt en met z'n hoofd op zo'n nageltje terechtkomt?
Als er iemand in de buurt woont, probeer eens wat dingen na te vragen. Misschien kom je wel het een en het ander te weten. En als je iets te weten komt verwittig dan de politie want dit kan echt niet zijn.
Erpe-Mere - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
Nifty
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Wie van de streek is en deze route geregeld doet leest best een dit topic !!!
Gevaar voor platte banden!
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=14647
Gevaar voor platte banden!
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=14647
-
stoffel_
- Mountainbiker
- Location: Cube Reaction hpa pro & Sintesi Moab, Marzocchi Mx comp ETA, full Lx
vorige week (maandag 20 juni 2005) ben ik ook langs die bewuste sectie gepasseerd...
na het brugje-over-de-beek pedaleerde ik tussen de 'pinnekesdraad-afsluitingen' toen ik halverwege halt diende te houden omdat er een fietsband was gespannen op armhoogte dwars over de weg (van linker tot rechter paal dus)
ik dacht 'louter toeval', maar als ik dit topic hier lees blijkt er daar een smeerlapke aan het werk te zijn... (zucht)
to be continued zeker? (jammergenoeg)
na het brugje-over-de-beek pedaleerde ik tussen de 'pinnekesdraad-afsluitingen' toen ik halverwege halt diende te houden omdat er een fietsband was gespannen op armhoogte dwars over de weg (van linker tot rechter paal dus)
ik dacht 'louter toeval', maar als ik dit topic hier lees blijkt er daar een smeerlapke aan het werk te zijn... (zucht)
to be continued zeker? (jammergenoeg)
ik woon in erondegem en ik ken het pad erg goed, tussen de prikkeldraad.
voor mij is het geen probleem omdat ik het natuurlijk goed ken, kheb nog geen last gehad van die nagels maar zo te horen is het idd wel gevaarlijk.
een kennis van mij is er bij de opening van de routes, op die plek al in de prikkeldraad gereden.
je kan ook via de kasseiberg omhoog, rond de kerk, verder tot aan een brug, over de brug en daar staat weer een peiltje
aangezien jullie die route doen moet je van in de buurt zijn. ik zoek namelijk een mtb partner in mijn buurt, ben wel amper 14jaar!!
ik woon in erondegem aan de bowling, e-mail adres: pieterjan-db@hotmail.com
voor mij is het geen probleem omdat ik het natuurlijk goed ken, kheb nog geen last gehad van die nagels maar zo te horen is het idd wel gevaarlijk.
een kennis van mij is er bij de opening van de routes, op die plek al in de prikkeldraad gereden.
je kan ook via de kasseiberg omhoog, rond de kerk, verder tot aan een brug, over de brug en daar staat weer een peiltje
aangezien jullie die route doen moet je van in de buurt zijn. ik zoek namelijk een mtb partner in mijn buurt, ben wel amper 14jaar!!
ik woon in erondegem aan de bowling, e-mail adres: pieterjan-db@hotmail.com
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
!!!!!
Ik ben op die plek al eens lek gereden in april 2004, nl. tussen de prikkeldraden in zo'n pin van een prikkeldraad.
Geen toeval dus...
Alhoewel, ik deed de route toen frequent, het was de enige keer dat ik lek reed...
Ik ben op die plek al eens lek gereden in april 2004, nl. tussen de prikkeldraden in zo'n pin van een prikkeldraad.
Geen toeval dus...
Alhoewel, ik deed de route toen frequent, het was de enige keer dat ik lek reed...
- bikerLieven
- Mountainbiker
Post by bikerLieven »
'is weer zover!!!!!!
Gisteren ( 10 augustus) met de club de groene route van Erpe Mere gereden met zo'n man of 18.
Op de bewuste plaats (net voor de single track tussen de prikkeldraden) ter hoogte van de Koningsdries hebben we 13 (!) lekke banden gekregen. Bij sommigen ook de buitenband naar de haaien (nagel die de zijkant van de band scheurt - 26 euro voor een Fast Track)
Terug in de boomwortels nagels geklopt en er professioneel de kop afgedaan.
We hebben de nagels zo veel mogelijk plat geklopt.
Enkele weken daarvoor hadden we er daar al eens zeven lekke banden gehad.
We weigeren echter Tonyblairsgewijs te plooien voor deze terreur op een officiele Bloso route!
Ga mij nu toch eens richten tot de politie van Erpe Mere. U moet toch geen Baantjer noemen om hier de dader te kunnen vatten.
Gisteren ( 10 augustus) met de club de groene route van Erpe Mere gereden met zo'n man of 18.
Op de bewuste plaats (net voor de single track tussen de prikkeldraden) ter hoogte van de Koningsdries hebben we 13 (!) lekke banden gekregen. Bij sommigen ook de buitenband naar de haaien (nagel die de zijkant van de band scheurt - 26 euro voor een Fast Track)
Terug in de boomwortels nagels geklopt en er professioneel de kop afgedaan.
We hebben de nagels zo veel mogelijk plat geklopt.
Enkele weken daarvoor hadden we er daar al eens zeven lekke banden gehad.
We weigeren echter Tonyblairsgewijs te plooien voor deze terreur op een officiele Bloso route!
Ga mij nu toch eens richten tot de politie van Erpe Mere. U moet toch geen Baantjer noemen om hier de dader te kunnen vatten.
Last edited by bikerLieven on Fri 12 Aug 2005 08:02, edited 1 time in total.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
misschien de plaatselijke fietsboer?
in de hoop dat er dan toch nog iemand langskomt
Of het geheim verbond van "nieuwe-binnen-bandverkopers"
Wel stom, wie doet da nu?
kan iemand van erpe mere daar zelf geen antwoord op geven, Dikwijls weten die WEL wat er gaande is. (gefrustreerde boer, maniakale huismoeder,....)
Streets
in de hoop dat er dan toch nog iemand langskomt
Of het geheim verbond van "nieuwe-binnen-bandverkopers"
Wel stom, wie doet da nu?
kan iemand van erpe mere daar zelf geen antwoord op geven, Dikwijls weten die WEL wat er gaande is. (gefrustreerde boer, maniakale huismoeder,....)
Streets
- bikerLieven
- Mountainbiker
Post by bikerLieven »
ondertussen al zeer snel antwoord gekregen van de politiezone Erpe-Mere/Lede.
Ze gaan een onderzoek starten.
Hoera!
Ze gaan een onderzoek starten.
Hoera!