la filip meirhaeghe
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
De 65 gereden in 3u09.
Het parkoers was maar een schim van de rit van vorig jaar.
Het was compleet anders en veel minder zwaar. Eigenlijk slechts een paar klims. Ik had maar 1188 hoogtemeters op 66 km.
Ook niks technische of steile afdalingen meer in, vergeleken met vorig jaar. Ik zat de laatste 10 km te wachten op die 2 supersteile klims van vorig jaar, maar ook die zaten er niet meer in.
Toch wel een serieuze tegenvaller vond ik. Enfin, het is er wel mooi natuurlijk ...
Ik denk dat de winnaar da makkelijk binnen de 2u30 afgehaspeld heeft.
Het parkoers was maar een schim van de rit van vorig jaar.
Het was compleet anders en veel minder zwaar. Eigenlijk slechts een paar klims. Ik had maar 1188 hoogtemeters op 66 km.
Ook niks technische of steile afdalingen meer in, vergeleken met vorig jaar. Ik zat de laatste 10 km te wachten op die 2 supersteile klims van vorig jaar, maar ook die zaten er niet meer in.
Toch wel een serieuze tegenvaller vond ik. Enfin, het is er wel mooi natuurlijk ...
Ik denk dat de winnaar da makkelijk binnen de 2u30 afgehaspeld heeft.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
ik had 2010 hoogtemeters op de 100km.
De 65 zal waarschijnlijk iets rustiger gehouden zijn om iedereen aan zijn trekken te laten komen.
Meestal ging het na een splitsing tussen 65-100 naar boven voor de 100.
tussen de 50 en de 60 km zat er op de 100km een wreed zwaar stukje in waar ik zowaar stikkedood zat.
de moed zakte me al in de schoenen (waren juist ietske over helft)
van de 70 tot 90 was het terug rustiger.
De laatste 10 km ja dat is aftellen dus ....
De 65 zal waarschijnlijk iets rustiger gehouden zijn om iedereen aan zijn trekken te laten komen.
Meestal ging het na een splitsing tussen 65-100 naar boven voor de 100.
tussen de 50 en de 60 km zat er op de 100km een wreed zwaar stukje in waar ik zowaar stikkedood zat.
de moed zakte me al in de schoenen (waren juist ietske over helft)
van de 70 tot 90 was het terug rustiger.
De laatste 10 km ja dat is aftellen dus ....
- Murdock
- Mountainbiker
- Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29
Ik kwam voor de 65 (eigenlijk ietske meer) niet toe met 4 uur. Gezien mijn talent en ervaring is dat nog zo slecht niet. Ik kan niet vergelijken met andere jaren, maar ontzettend zwaar vond ik het ook niet. Toch een toffe tocht in een aangenaam kader. Minpunt vond ik de eerste bevoorrading waar geen vuilzakken waren om onzen afval te dumpen. Ook opvallend was het grote aantal vrouwen aan de start...
-
mtb grietje
Post by mtb grietje »
Op mijn gemakske de 65 gereden en 4h09 gedaan, toch niet zo slecht. Had eigenlijk toch maar beter voor de 100 gegaan... Maja...
Idd, veel vrouwen aan de start
Maar ook een hele zak klojo's die het niet kunnen laten om je op een singletrack-afdaling (waar ik toch tussen de 45-50 reed) voorbij te steken. Oké, er zijn er die het kunnen, maar een paar anderen razen je voorbij, hebben hun bike amper onder controle en geven je dan een "elleboogje" waardoor je zelf de controle bijna verliest
Iemand een id wanneer de uitslagen ongeveer op de site zullen staan?
Idd, veel vrouwen aan de start
Maar ook een hele zak klojo's die het niet kunnen laten om je op een singletrack-afdaling (waar ik toch tussen de 45-50 reed) voorbij te steken. Oké, er zijn er die het kunnen, maar een paar anderen razen je voorbij, hebben hun bike amper onder controle en geven je dan een "elleboogje" waardoor je zelf de controle bijna verliest
Iemand een id wanneer de uitslagen ongeveer op de site zullen staan?
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
De 130 km was dit jaar een stuk pittiger dan vorig jaar met zijn 2765 hm. Na 100 km had ik ook een 2060 hm. De laatste 30 km gingen dus nog goed op en neer
Aan de laatste bevoorrading op km 110 zeiden ze dat we op positie 40 zaten. De laatste 20 km met nog twee vrienden wat gas gegeven, maar hier zat er nog een klim in die maar bleef duren en dan nog eindigde met een gemeen offroad steil stuk. Ik had eerder goesting om af te stappen maar toch maar mijn karakter getoond en blijven stoempen.
Uiteindelijk in 6h59 als 38ste over de meet gebold.
Aan de laatste bevoorrading op km 110 zeiden ze dat we op positie 40 zaten. De laatste 20 km met nog twee vrienden wat gas gegeven, maar hier zat er nog een klim in die maar bleef duren en dan nog eindigde met een gemeen offroad steil stuk. Ik had eerder goesting om af te stappen maar toch maar mijn karakter getoond en blijven stoempen.
Uiteindelijk in 6h59 als 38ste over de meet gebold.
Morgen of overmorgen zullen die wel op de site van http://www.chronorace.be staanmtb grietje wrote:Iemand een id wanneer de uitslagen ongeveer op de site zullen staan?