Chrono 3 juli Oudenaarde

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
xlr8
Mountainbiker

Post by xlr8 »

tommy vanhoutte wrote:
Tevens ook een chrono 70 km. start tussen 8.30 en 9.30 uur.
Lijkt me duidelijk
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

tommy vanhoutte wrote:De controle gebeurd door opschrijven van de nummers op verschillende plaatsen op het parkoers. Na de doortocht van de laatste chronorijder bij de desbetreffende controlleur, worden alle nummers naar de start doorgebeld en zo is de uitslag vlug gemaakt eens iedereen de aankomst is gepasseerd. Vorig jaar werkte dat perfect.
weet ek ook wel, maar als je dit hier leest lijkt het wel een rit in lijn. :wink:
Is kwestie van zeker te zijn. :roll: :roll:
Merlin
Mountainbiker

Post by Merlin »

pittige rit deze voormiddag. Was gestart voor de chrono van 73km. Vrij vlot vertrokken 8) , maar na een 7 tal km ne close encounter gehad met moeder aarde... #-o
Na een afdaling, een brugje over een beekje, links-rechts bochtje op een betonnen brugje dat een beetje bedekt was wet een laagje modder, en pats... ikke met met gezicht op de grond. Mijn Racing Ralphkes hebben me vandaag een aantal keer vreemde capriolen laten maken.
vlug terug recht gesprongen en de schade vlug opgemeten. Viel op 't eerste zicht best mee. Na een eental km is mijn rechter knie echter wel beginnen opspelen. Kon niet verder volluit rijden.
Een aantal km na mijn val, dan maar gestopt om nen anderen biker met kettingbreuk te helpen. Ik had op dat moment al door dat mijnen tijd toch niet te best zou zijn vandaag.
Iets na de eerste bevoorrading, heb ik dan gezelschap gekregen van nen andere biker (ben zijn naam kwijt. hij reed in een rood-zwart specialized tenue, en rijdt op nen rood-witten Epic) die ongeveer 't zelfde tempo reed al ik. Ik reed vlotter naar boven ondanks mijne knie, maar hij was stukken vlotter in het naar beneden rijden... 't vertrouwen in mijn banden was een beetje weg :oops:
De rest van de rit hebben we dan zo elkaar een beetje moed ingesproken, en best nog redelijk snel gereden gezien de omstandigheden.
Ben benieuwd hoe slecht was mijn uiteindelijke uitslag is.

ps: ondanks het prachtige parcours, toch 1 minpunt. De uitpijling was niet echt goed. 2 maal verkeerd gereden, en op ne chrono waar ge het al wa moeilijk hebt, is dit niet zo tof.

ps2: waar kan ik de uitslag vinden?
slow motion
Mountainbiker

Post by slow motion »

Met uitzondering van de onduidelijke bepijling op enkele plaatsen (ook twee keer misgereden), een zeer mooie chrono met alles open aan! =D>

De man aan de tijdsregistratie wist me te vertellen dat de snelste binnen was op 2h52 (tenzij er nog iemand beter deed na 12h30 natuurlijk). #-o

Ben ook benieuwd waar de uitslag gaat verschijnen, zou meetellen voor EFBT en BMTBC.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

slow motion wrote:Met uitzondering van de onduidelijke bepijling op enkele plaatsen (ook twee keer misgereden), een zeer mooie chrono met alles open aan! =D>

De man aan de tijdsregistratie wist me te vertellen dat de snelste binnen was op 2h52 (tenzij er nog iemand beter deed na 12h30 natuurlijk). #-o

Ben ook benieuwd waar de uitslag gaat verschijnen, zou meetellen voor EFBT en BMTBC.
Yip, gezien dat Dominique Ranson gewonnen heeft. Ikzelf het met 3u14 een 22ste tijd.
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

Ook tweemaal verkeerd gereden. (wsch op dezelfde plaatsen)
Uitslag zal op www.mountainbike.be gepubliceerd worden zei men mij.
herder ardi
Mountainbiker

Post by herder ardi »

't begon goed maaarrrrr...

- lek gereden (op die snelle afdaling in de eerste 20km met die stenen)
- te wild willen rijden en dan over mijn stuur gecatapulteerd
- 2 x verkeerd gereden.

bij aankomst zag het er allemaal gezellig uit aan de sporthal en had de frustratie zo groot niet geweest, zou de aangeboden Leffe gesmaakt hebben.
't was 't weekend niet, hopelijk beter in Bouillon volgende week.
giani banani
Mountainbiker

Post by giani banani »

Heb in de aankomsthal nog de uitslag van de eerste 50 kunnen bekomen. Er waren 97 deelnemers aan de chrono wist men mij te vertellen. Ben zelf 36ste in 3h29. Ja deze tocht was geen klein bier voor mij. De Leffe achteraf heeft goed gesmaakt.
Merlin, je bent 50ste in een tijd van 3h41
Joybiker
Mountainbiker

Chrono 3 juli Oudenaarde

Post by Joybiker »

De winnaar heeft er dus nie langer over gedaan dan 2:45, Dominic R 2e met 2:50......
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Ik heb de 72 gedaan zonder chrono in een 'polar'-tijd van 2.59.3, helaas geen afstandsmeting omdat ik andere wielen gestoken had maar het contactje vergat. Paar keer verkeerd gereden, misschien een keer een stukje gemist (rechtdoor waar ik rechts moest, vlak voor de 2de bevoorrading). Heb trouwens ook maar 820 hms?

Zat er goed door, op 't eind, wat normaal niet het geval is, toch zeker niet op de 72 kms. De hitte of anders teveel in de wagen gezeten en te weinig op de fiets, de laatste week.

Vrij duur voor die afstand, met maar 2 bevoorradingen (6 euro), maar de organisatie was verder, wat mij betreft, goed.
Post Reply