MTB en (loslopende) honden

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
fiesta_boy
Mountainbiker

Post by fiesta_boy »

Sorry voor de foute titel. Ben hier nog maar pas nieuw op't forum en daarmee ...

:oops:
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Meestal streel ik het beestje eens over zijn kop en rij ik verder..
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Wat ik al eens deed, was gewoon luid terug blaffen. De hond wist niet waar hij/zij het had. We waren toen in groep, en hebben daar nog ettelijke kilometers om gelachen.
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Gewoon rustig benaderen/voorbij fietsen alsof er niets aan de hand is. De hond zal misschien uit speelsigheid wat mee lopen maar niets aan de hand. Als jij rustig blijft dan blijft de hond ook rustig. Als jij hard wegfietst dan vertoon je "vluchtgedrag" waardoor de hond je achterna kan komen.

Rustig blijven en gewoon rustig voorbij fietsen. Niets aan de hand.
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

titel kan ook zijn:

Hoe reageren honden op jouw gedrag!
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

terugblaffen is idd een goeie methode. Anders rustig voorbijrijden. Waar ik echter meer schrik van heb is van katten: die lopen soms over en vlak voor je passeert komen ze op hun stappen terug...

Mijn pa heeft dan weer slechte ervaringen met konijnen: hij is er ooit in geslaagd een konijn dood te rijden met zijn mtb. Hoe hij het gedaan heeft weet ie nog altijd niet.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Als je angst hebt, ben je al verloren. Een hond ruikt dat en weet zich dan dominant.

je kan proberen om veel lawaai te maken, schreeuwen of inderdaad blaffen.

nooit de hond in de ogen kijken, dan daag je hem uit.

als het een kleine is, een stamp tegen zijn smoel als hij dicht genoeg is.

als het een grote is, stoppen en fiets tussen jezelf en de hond houden.

maken dat hij zich vastbijt (eventueel kleding of camelback in z'n richting houden) , en hem dan bij z'n nekvel pakken, of als je geluk hebt heeft hij een halsband aan en kan je hem zo tegen de grond drukken en wurgen.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Byorka wrote:titel kan ook zijn:

Hoe reageren honden op jouw gedrag!
Had idd ook een goede titel geweest :lol:
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Zo van die klein mormels, heb ik er al een een paar goe tegen hun bakkes gestampt 8) en een jachthond gewurgt heb ik ook eens gedaan #-o (net op tijd terug losgelaten, nooit geen last meer mee gehad)je fiets als schild gebruiken, is een goede manier voor de grotere types, en als de eigenaar er bij is, kan je nog altijd dreigen van terug te komen, met een tweeloop dat helpt ook #-o
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Nooit problemen gehad. Wat hebben jullie het toch steeds over schoppen, schreeuwen, blaffen, wurgen en weet ik allemaal wat. Je zult het me wel kwalijk nemen maar waarschijnlijk ligt dat allemaal aan jullie zelf. Al kan ik dat niet garanderen natuurlijk. Indien er echt iets mis is met een hond dan hoort die niet los en ook niet aangelijnd te lopen.
Post Reply