Chrono 3 juli Oudenaarde

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Ik heb nog niet zo veel chrono-ervaring, enkel 2 x de hagelandse en vorig jaar de 80km in Waregem. Weet iemand of ik deze tochten kan vergelijken met deze van Oudenaarde?
Is er iemand uit de buurt die ons op de hoogte kan houden over de parcoursomstandigheden? Ik zou vertrekken met m'n speedmaxen, maar als het glibberig is en heuvelachtig zijn ze niet zo betrouwbaar.
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

aj kwak wrote:
muddy_ wrote:Iemand zicht op de toestand van het parcours?

modderbanden steken?
Vandaag de eerste 25km(v/d 70) gedaan en het ligt er op sommige plaatsen wat natjes bij maar modderbanden zijn zeker overbodig.(tenzij er voor zondag nog wat uit de lucht komt...)
#-o mmm... tiens, ben vanmorgen in en rond Gavere gaan rijden en het lag er toch behoorlijk nat bij vond ik. Ga toch voor zeker kiezen en noppenbanden steken, tenzij de zon nog doorbreekt, maar dat betwijfel ik.
muddy_
Mountainbiker

Post by muddy_ »

bieste wrote:Ik heb nog niet zo veel chrono-ervaring, enkel 2 x de hagelandse en vorig jaar de 80km in Waregem. Weet iemand of ik deze tochten kan vergelijken met deze van Oudenaarde?
Is er iemand uit de buurt die ons op de hoogte kan houden over de parcoursomstandigheden? Ik zou vertrekken met m'n speedmaxen, maar als het glibberig is en heuvelachtig zijn ze niet zo betrouwbaar.
Als je de Hagelandse en Waregem hebt gedaan moet dit ook wel lukken.

...maar mijn speedmaxen blijven in de kast van't weekend. Als er 300 man door een klein plaske rijdt wordt dat een modderpoel.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Ik heb nog geen enkele chrono-ervaring maar ik ga me vastbijten in Muddy zijn wiel,althans tot aan de eerste beklimming en dan zien we elkaar wel weer op den àpres.Voor mij ne goeien donkeren en hou hem koel. :wink: :wink:
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

levi wrote:Ik heb nog geen enkele chrono-ervaring maar ik ga me vastbijten in Muddy zijn wiel,althans tot aan de eerste beklimming en dan zien we elkaar wel weer op den àpres.Voor mij ne goeien donkeren en hou hem koel. :wink: :wink:
eerste klim na een 2-tal kilometer.
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

ook voor mij den eerste maal ne chrono...
Hoe zit dat eigenlijk? Is er controle onderweg of moet je in éénmaal doorrijden zonder te stoppen aan een controlepunt?
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

aj kwak wrote:
levi wrote:Ik heb nog geen enkele chrono-ervaring maar ik ga me vastbijten in Muddy zijn wiel,althans tot aan de eerste beklimming en dan zien we elkaar wel weer op den àpres.Voor mij ne goeien donkeren en hou hem koel. :wink: :wink:
eerste klim na een 2-tal kilometer.
Dan maar proberen te volgen tot de tweede klim... #-o Ik heb vandaag het parcour eens weest verkennen met de auto,alleszins goed uitgepijld tot aan de controlepost,daarna via een binnenweg terug naar huisgereden want ik moest nog ergens naartoe...ik kan jullie alleszins al aanraden om er niet van in het begin in te vliegen want het is constant op en af...en dat staartje zal geen gekwispel worden,eerder iets in de trent van "tanden op elkaar en hopen dat je ze niet stuk bijt".Laten we enkel nog hopen dat het droog blijft vannacht [-o< [-o<
xlr8
Mountainbiker

Post by xlr8 »

voor wat het waard is : vorig jaar was het 1100hm op 70km dus best pittig te noemen voor onze streek 8)
tomke
Mountainbiker

Post by tomke »

De controle gebeurd door opschrijven van de nummers op verschillende plaatsen op het parkoers. Na de doortocht van de laatste chronorijder bij de desbetreffende controlleur, worden alle nummers naar de start doorgebeld en zo is de uitslag vlug gemaakt eens iedereen de aankomst is gepasseerd. Vorig jaar werkte dat perfect.

Het parkoer zelf ligt er vochtig en soms glibberig bij maar zal na een droge nacht geen probleem zijn.

De bepijling is zoveel mogelijk met oranje verf op de grond geschilderd en ook hangen er pijltjes van Corratec. Maar als er zo een pijltje weg is of gedraaid, kies altijd bij twijfel het geschilderde op de weg.

Als er iemand een hoogtemeter gebruikt tijdens de rit, laat eens het hoogteverschil weten na de rit.
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

Is het met of zonder groepsstart?
Post Reply