Ik heb nog niet zo veel chrono-ervaring, enkel 2 x de hagelandse en vorig jaar de 80km in Waregem. Weet iemand of ik deze tochten kan vergelijken met deze van Oudenaarde?
Is er iemand uit de buurt die ons op de hoogte kan houden over de parcoursomstandigheden? Ik zou vertrekken met m'n speedmaxen, maar als het glibberig is en heuvelachtig zijn ze niet zo betrouwbaar.
Chrono 3 juli Oudenaarde
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
aj kwak wrote:Vandaag de eerste 25km(v/d 70) gedaan en het ligt er op sommige plaatsen wat natjes bij maar modderbanden zijn zeker overbodig.(tenzij er voor zondag nog wat uit de lucht komt...)muddy_ wrote:Iemand zicht op de toestand van het parcours?
modderbanden steken?
Als je de Hagelandse en Waregem hebt gedaan moet dit ook wel lukken.bieste wrote:Ik heb nog niet zo veel chrono-ervaring, enkel 2 x de hagelandse en vorig jaar de 80km in Waregem. Weet iemand of ik deze tochten kan vergelijken met deze van Oudenaarde?
Is er iemand uit de buurt die ons op de hoogte kan houden over de parcoursomstandigheden? Ik zou vertrekken met m'n speedmaxen, maar als het glibberig is en heuvelachtig zijn ze niet zo betrouwbaar.
...maar mijn speedmaxen blijven in de kast van't weekend. Als er 300 man door een klein plaske rijdt wordt dat een modderpoel.
- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »
Ik heb nog geen enkele chrono-ervaring maar ik ga me vastbijten in Muddy zijn wiel,althans tot aan de eerste beklimming en dan zien we elkaar wel weer op den àpres.Voor mij ne goeien donkeren en hou hem koel.

- herder levi
- Mountainbiker
Post by herder levi »
Dan maar proberen te volgen tot de tweede klim...aj kwak wrote:eerste klim na een 2-tal kilometer.levi wrote:Ik heb nog geen enkele chrono-ervaring maar ik ga me vastbijten in Muddy zijn wiel,althans tot aan de eerste beklimming en dan zien we elkaar wel weer op den àpres.Voor mij ne goeien donkeren en hou hem koel.![]()
De controle gebeurd door opschrijven van de nummers op verschillende plaatsen op het parkoers. Na de doortocht van de laatste chronorijder bij de desbetreffende controlleur, worden alle nummers naar de start doorgebeld en zo is de uitslag vlug gemaakt eens iedereen de aankomst is gepasseerd. Vorig jaar werkte dat perfect.
Het parkoer zelf ligt er vochtig en soms glibberig bij maar zal na een droge nacht geen probleem zijn.
De bepijling is zoveel mogelijk met oranje verf op de grond geschilderd en ook hangen er pijltjes van Corratec. Maar als er zo een pijltje weg is of gedraaid, kies altijd bij twijfel het geschilderde op de weg.
Als er iemand een hoogtemeter gebruikt tijdens de rit, laat eens het hoogteverschil weten na de rit.
Het parkoer zelf ligt er vochtig en soms glibberig bij maar zal na een droge nacht geen probleem zijn.
De bepijling is zoveel mogelijk met oranje verf op de grond geschilderd en ook hangen er pijltjes van Corratec. Maar als er zo een pijltje weg is of gedraaid, kies altijd bij twijfel het geschilderde op de weg.
Als er iemand een hoogtemeter gebruikt tijdens de rit, laat eens het hoogteverschil weten na de rit.