Krakende kader

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

Beter geen vet gebruiken... gebruik montagepasta.
4 maand is bijna onmogelijk om te verslijten, bij mij was dit ook dat mijn 'oud' krankstel niet zonder kraken op mijn nieuwe as paste.
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

Na ca 5 maand gekraak als ik trapte met mijn rechtervoet, steeds op dezelfde hoogte van de traparm.
Fiets laten nazien: bracket gekuist en opnieuw ingevet, maar nog steeds hetzelfde gekraak. Het bleek uiteindelijk de pedaal te zijn die lichtjes los gekomen was.
brecht256
Mountainbiker

Post by brecht256 »

gister mijn fiets terug gaan halen bij de vloboer,
alles terug inorde :-D

bleek dat de er iets heel los stond, en dan ook maar direct wat nieuw vet ingedaan.

grtz

brecht
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

irtimit wrote:Ik heb dit probleem ook.
Dit gekraak komt bij mij door de droogte, niet door een defect onderdeel (raar maar waar).
Trapas + traparmen + kettingbladen losmaken en elk vijsje/schroefdraadje weer invetten en gekraak is weg.

Wat ook soms helpt is eens overvloedig met water over je fiets gaan,
vooral aan de trapas, cranck, kopserie...
Raar,bij mij komt het vooral voor als de bracket 'kopje onder' is gegaan.Na verloop van tijd gaat het vanzelf weg.Trouwens toch wel een verschil in aanpak tussen de verschillende brackets dacht ik.Een XT '04 met die hollowtech kan je toch niet zomaar uithalen en invetten?
Post Reply