Ik zit opgescheept met shimano remblokken (nieuw in de verpakking) type M07 Resin Pad. Dit zijn naar het schijnt de ‘zachte’ blokken.
Maar binnenin de verpakking staat een tabelleke waaruit blijkt dat mijn remmen BRM765 niet compatibel zijn met die blokskes (of is’t omgekeerd). Ik moet namelijk de M07S Resin Pad hebben… Wat is het verschil tussen de M07 Resin en de M07S Resin? Kan ik dat riskeren, of moet ik die dingen toch beter omwisselen.
Pasvorm is in enkel geval geen probleem aangezien het type M06 Metal slechts in één uitvoering bestaat voor alle shimano remmen (uitgezonderd Deore).
???
shimano remblokken 'resin' (schijfremmen) M07 of M07S
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Re: shimano remblokken 'resin' (schijfremmen) M07 of M07S
catchup! wrote: Ik moet namelijk de M07S Resin Pad hebben… Wat is het verschil tussen de M07 Resin en de M07S Resin? Kan ik dat riskeren, of moet ik die dingen toch beter omwisselen.
Re: shimano remblokken 'resin' (schijfremmen) M07 of M07S
als er nu ne keer iemand "to the point" op uw vraag wou antwoorden hecatchup! wrote:catchup! wrote: Ik moet namelijk de M07S Resin Pad hebben… Wat is het verschil tussen de M07 Resin en de M07S Resin? Kan ik dat riskeren, of moet ik die dingen toch beter omwisselen.
Dat klopt toch ni denk ik. MO6 en MO7 hebben duidelijk een andere compound. M06 zijn gesinterd (met metalen deeltjes in dus) M07 is een zachtere compound. Ma voorwaar die S staat is mij ook een raadsel.Bobke#77 wrote:catchup! wrote:Bedankt voor het antwoord, ik ben al heel wat wijzer.
Nog iemand?
Ik zat met dezelfde vraag .
Men fietsenaker vertelde me dat de M07 en de M06 dezelfde compound hebben , maar aleen het plaatje waarop de compound is anders .
De M07S daarin tegen hebben een zachtere compound .