Ik rij met Shimano Deore schijfremmen(hydraulisch dus) tot volle tevredenheid. Voordeel voor mij is dat ik regelmatig baan doe met mijn bike(naar werk en terug) en ik er dan wielen van koersfiets kan insteken,grotere diameter en dunnere banden =minder wrijving.
Los daarvan heb ik wel meer remkracht en betere doseerbaarheid dan de ProScott V-brakes die er origineel op stonden. Ultieme test deze zomer, biken in de Ardennen(Remouchamps) een week lang.Enkel mountainbiken natuurlijk, baan is puur voor training.
Welke remmen zou jij steken op je nieuwe MTB ???
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Guest
Post by Guest »
volgt eerst een cursus "hoe type ik beschaafd nederlands"#Skull' wrote:Gij hebt dus ook 'gwn' V-brakes...JanMan wrote:XTR '04 v-brakes + XTR remhendels/shifters + Nokon gold kabels + XTR remblokken ( niet de ceramische ) + Crossmax SL wielen
Da ben ik eigelijk ook van plan =) !!!
Want mee remschijfe het minste vuil dat daar tussen komt schuurt da...
En naart schijnt ook onmogelijk om perfect PERFECT af te stelle, ze slepe of schure altij wel...
Als den andere kant rijde er zoveel met schijfremme!!!
Ik weet het echt nie wa ik zou moete pakke
dit helpt wel om u beetje te verstaan en te kunnen volgen
en daarna gebruik de zoekfunctie
er is al zoveel gezegd en geschreven over schijfremmen en v-brake's
idem over HS33 remmen
koerswielen voor schijfremmen .... mij onbekendRacScott wrote:Ik rij met Shimano Deore schijfremmen(hydraulisch dus) tot volle tevredenheid. Voordeel voor mij is dat ik regelmatig baan doe met mijn bike(naar werk en terug) en ik er dan wielen van koersfiets kan insteken,grotere diameter en dunnere banden =minder wrijving.
Zelf laten maken he. Hij zal wel geen schijfremmen op de koersfiets hebben maar bedoelt dat je met een schijfremfiets ook 28" wielen kan gebruiken op een MTB.foempes wrote:koerswielen voor schijfremmen .... mij onbekendRacScott wrote:Ik rij met Shimano Deore schijfremmen(hydraulisch dus) tot volle tevredenheid. Voordeel voor mij is dat ik regelmatig baan doe met mijn bike(naar werk en terug) en ik er dan wielen van koersfiets kan insteken,grotere diameter en dunnere banden =minder wrijving.![]()
![]()
Mavic speed citykawa wrote:Zelf laten maken he. Hij zal wel geen schijfremmen op de koersfiets hebben maar bedoelt dat je met een schijfremfiets ook 28" wielen kan gebruiken op een MTB.foempes wrote:koerswielen voor schijfremmen .... mij onbekendRacScott wrote:Ik rij met Shimano Deore schijfremmen(hydraulisch dus) tot volle tevredenheid. Voordeel voor mij is dat ik regelmatig baan doe met mijn bike(naar werk en terug) en ik er dan wielen van koersfiets kan insteken,grotere diameter en dunnere banden =minder wrijving.![]()
![]()
-
Guest
Post by Guest »
oa mavic speed city's en cannondale heeft op oa een crossfiets ook schijfremmenkawa wrote:Zelf laten maken he. Hij zal wel geen schijfremmen op de koersfiets hebben maar bedoelt dat je met een schijfremfiets ook 28" wielen kan gebruiken op een MTB.foempes wrote:koerswielen voor schijfremmen .... mij onbekendRacScott wrote:Ik rij met Shimano Deore schijfremmen(hydraulisch dus) tot volle tevredenheid. Voordeel voor mij is dat ik regelmatig baan doe met mijn bike(naar werk en terug) en ik er dan wielen van koersfiets kan insteken,grotere diameter en dunnere banden =minder wrijving.![]()
![]()
je kan idd die gemakkelijk zelf laten maken
- RacScott
- Mountainbiker
manitou. wrote:oa mavic speed city's en cannondale heeft op oa een crossfiets ook schijfremmenkawa wrote:Zelf laten maken he. Hij zal wel geen schijfremmen op de koersfiets hebben maar bedoelt dat je met een schijfremfiets ook 28" wielen kan gebruiken op een MTB.foempes wrote: koerswielen voor schijfremmen .... mij onbekend![]()
![]()
je kan idd die gemakkelijk zelf laten maken
Ik heb deze wielen nog niet, maar het is wel mijn bedoeling om dit te doen. ik dacht dat die wel te vinden waren, maar anders gewoon mtb naven en racewielen en die laten bespaken, moet toch lukken. Of ben ik verkeerd.