Weet iemand waar ik de rode route van Theux en de Track van La Reid (80 km) kan vinden om in de GPS op te slaan? Formaat GDB of MPS of TRK of NGI.
Thx
Nicoli
THEUX
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- mtb-fltn
- Mountainbiker
Ik heb het artikel over de route van Theux gelezen in O² Bikers. Ziet er echt super uit! Kheb de NGI-kaarten besteld en als het één van de komende weekends goe weer is (ma ni té warm zoals dit weekend) dan ga'k is naar Theux afzakken om ofwel de rode te doen ofwel groen + blauw.
Als iemand goesting heeft om mee te gaan, let me know!
Greetz
Als iemand goesting heeft om mee te gaan, let me know!
Greetz
Hallo,
Ik ben gisteren in Theux gaan rijden. Toen we aan het kasteel van Franchimont uit de auto stapte was het bijna letterlijk wegsmelten door de brandende zon. Daarom toch maar besloten om de blauwe route te doen ipv de rode route. Achteraf bleek dit geen onwijze beslissing. Enkele malen fout gereden door het onbreken of onduidelijk geplaatste bewegwijzering waardoor we al snel enkele kilometers extra op de teller hadden staan. Voor de rest kan ik de streek aan iedereen aanraden. Beestig parcourke (fiets moet wel tegen stootje kunnen
), ga zeker nog eens terug om de rode te doen als het wat minder warm is
. Een kaartje kan denk ik geen kwaad en voor de rest de ogen goed open houden, dan beleef je er een schitterende dag!
Ik ben gisteren in Theux gaan rijden. Toen we aan het kasteel van Franchimont uit de auto stapte was het bijna letterlijk wegsmelten door de brandende zon. Daarom toch maar besloten om de blauwe route te doen ipv de rode route. Achteraf bleek dit geen onwijze beslissing. Enkele malen fout gereden door het onbreken of onduidelijk geplaatste bewegwijzering waardoor we al snel enkele kilometers extra op de teller hadden staan. Voor de rest kan ik de streek aan iedereen aanraden. Beestig parcourke (fiets moet wel tegen stootje kunnen
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Na een zwoele nacht met weinig slaap ik toch uit mijn bed geraakt en naar Theux vertrokken. Ik wou vandaag de drie routes rijden, of toch proberen. Om 9.45 uur vertrokken aan het kasteel voor de rode route.
Ik had deze nog nooit niet volledig gereden, normaal begin ik met blauw om dan later over te stappen naar rood. Maar wat is het begin van rood mooi en pittig, steile klimmen en venijnige afdalingen waar je je hoofd goed moet bijhouden, en door de regen die er gevallen was en soms ook nog viel, moest je wel extra opletten voor schuivers.
Toch wel een paar keer verkeerd gereden door of te wel geen bordjes, of bordjes die goed verstopt zaten onder de weelderige natuur. Ik had dan ook een 60 km in plaats van de 56 opgegeven km ( een kleine 1200 Hm.). Terug aan de auto vast voedsel binnen geslagen i.p.v van die gelletjes. Dan mij klaar gemaakt voor de blauwe route die 35 km is.
Het begin van deze route ken ik bijna van buiten, zo kon ik er lekker het tempo in houden. Na een hele tijd en nog een goede 15 km. te rijden, reed ik in een soort gracht, een heel techisch en steil stuk en toen, krak!!
Lap, alles naar de kl*te, achter versnelling afgebroken aan pad
. Sh*t, hier stond ik dan. Te voet verder naar boven, gelukkig huizen, ik in mijn beste frans gevraagd waar en hoe ver Theux lag. Ik had geluk een 4 km afdalen naar Theux. Versnelling en ketting er afgehaald en zoef ik naar Theux. Maar ik moest wel naar het kasteel dus nog ongeveer 2 km te voet naar boven.
Zo kom ik aan 85 km en 1892 Hm, en ja stukken nooit plezant, maar nu kan ik ineens dat X.O setje laten steken.
Grtz...
Ik had deze nog nooit niet volledig gereden, normaal begin ik met blauw om dan later over te stappen naar rood. Maar wat is het begin van rood mooi en pittig, steile klimmen en venijnige afdalingen waar je je hoofd goed moet bijhouden, en door de regen die er gevallen was en soms ook nog viel, moest je wel extra opletten voor schuivers.
Toch wel een paar keer verkeerd gereden door of te wel geen bordjes, of bordjes die goed verstopt zaten onder de weelderige natuur. Ik had dan ook een 60 km in plaats van de 56 opgegeven km ( een kleine 1200 Hm.). Terug aan de auto vast voedsel binnen geslagen i.p.v van die gelletjes. Dan mij klaar gemaakt voor de blauwe route die 35 km is.
Het begin van deze route ken ik bijna van buiten, zo kon ik er lekker het tempo in houden. Na een hele tijd en nog een goede 15 km. te rijden, reed ik in een soort gracht, een heel techisch en steil stuk en toen, krak!!
Lap, alles naar de kl*te, achter versnelling afgebroken aan pad
Zo kom ik aan 85 km en 1892 Hm, en ja stukken nooit plezant, maar nu kan ik ineens dat X.O setje laten steken.
Grtz...