Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

alles staat op www.mtbroutes.be
MudHungry
Mountainbiker
Location: ne grijze italiaan, ne zwarte italiaan, ne blauwe italiaan

Post by MudHungry »

Schijfrem / Geert,
als je van de blauwe naar Overijse wil doorsteken, moet je een beetje uit je doppen kijken: als je het station van St Joris Weert passeert (aan je linkerkant) kom je uit op een splitisng/rotonde, waar je voor de blauwe achter het station moet indraaien, right? Wel, voor de doorsteek naar Overijse neem je aan die splitsing rechts ipv links. De bordjes staan niet echt goed opgesteld en zijn wat afgeschenen, maar je ziet ze wel komen. Ik heb al eens gesuggereerd om aan de voorzijde van de rotonde (langswaar je ze benadert als je op de blauwe zit) een paaltje te zetten met daarop alle 2 de bordjes, voor de blauwe naar links, en voor Overijse naar rechts. Dat zou beter opvallen...
Voor de kaartjes is de link van Adri een hele goeie.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

´t zal eerder morgen de blauwe van O-H worden met aansluitend eerst de groene v/d 2 valleien route want .... vrijdag geven ze nattigheid :( .
Iedereen :roll: bedankt voor de info =D>
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ben vandaag de blauwe+rode van Oud-Heverlee geweest doen met dan effe een doorsteek via de gele verbindingslus naar de bloso van de "twee valleien" route waar ik 'hier ' heb opgepikt op de rode lus.
Ik wou er daarna nog effe de groene bijlappen maar mijn maag dacht er anders over :-?
Ik vindt deze lus nogal teveel on-road stukken hebben, ik schat dat ik 60 % op de weg heb zitten rijden. Hier een daar is het echt uitkijken om geen afslag te missen, zo heb ik een dikke km verkeerd gereden omdat het pijltje dat vlak achter een funerarium staat nogal laag en onduidelijk stond opgesteld. Gelukkig had ik het kaartje bij dan Joris mij eerder had doorgemaild. Enfin, eenmaal terug op het goede spoor rij je door prachtige stukken 'natuurgebied' Ik ben zelfs een heel 'gevaarlijke rivier' moeten oversteken.
De afpijling is over het algemeen in orde, enkel waar de Onderbosstraat uitkomt op een T-kruispunt was er een paaltje 'omgevallen'
Ik heb het provisoir 'rechtgezet' maar als hier ne wandelaar zijne hond laat tegen pissen dan gaat dat ding rap terug tegen vlakte liggen. Verder lag vlak voor de Poelstraat een paaltje tegen een 'haag' gekanteld, misschien ook last van de hitte. Voor de rest bleken overal de paaltjes goed zichtbaar geplaatst.
Ook veel genoten van die lange 'superafdaling' maar ik ben wel niet zo rap naar beneden gebold als diene uit dat filmke dat hier ook ergens in dit topic staat.
Conclusie, alleen de rode lus doen is niet aan te raden. Best ofwel alle 3 de lussen doen of zoals ik ze kombineren met de blauwe en de rode van O-H. Maar ik ga later zeker nog eens de 3 lussen van Overijse doen, want met heel warm en droog weer is dit echt de moeite =D>
O ja, kan iemand mij zeggen wat 'dit' is ????
Joris
Mountainbiker

Post by Joris »

Ik dacht dat dit een radar was.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

is inderdaad een radar voor zaventem.
Rood is wel een mooi lusje vind ik.
jo
Mountainbiker

Post by jo »

als ge op begin van diene superafdaling links neemt is er ook 1 , ik vindt hem mooier , en komt op het zelfde uit .
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Hoe lang is het verbindingsstuk eigenlijk tussen de route van Oud-Heverlee en de aansluiting met die van Overijse?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

mtb-fltn wrote:Hoe lang is het verbindingsstuk eigenlijk tussen de route van Oud-Heverlee en de aansluiting met die van Overijse?
Ik denk ongeveer 4 km
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Als je beiden kombineert, 3 BLOSO's Overijse en 3 BLOSO's Oud Heverlee kom je aan 93km en 926 hoogtemeters.
Hier vindt je wat foto's en ook de hoogteprofielen
Post Reply