Welke remmen zou jij steken op je nieuwe MTB ???

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply

Welke remmen zou jij steken op je nieuwe MTB ???

V-brake
54
20%
Hydraulische velgrem
62
23%
Hydraulische schijfrem
153
57%

Total votes: 269

Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

sorrow wrote:
Yakke wrote:@scelter: ik ben het eens met je argumenten, behalve:

4)Klopt niet. Zowel bij v-brake als bij schijfremmen heb je remblokken die kort en lang meegaan. In het algemeen gaan de remblokken bij schijfremmen langer mee, maar zijn ze wel een pak duurder. Remblokken van HS33 vormen hierop waarschijnlijk wel een uitzondering.
=
Wat bedoel je hiermee Yakke , dat ze lang mee gaan voor hun prijs of juist niet ??
Dat HS33 remblokken wel lang meegaan.
sorrow
Mountainbiker

Post by sorrow »

@Yakke, ok , is ook mijn idee ,
ik heb nu 2800 ( ongeveer de helft offoad) km gedaan met mijn HS33 (standaard zwart) remblokjes.
En ze zijn nog lang niet versleten.
En dat de velgen sneller verslijten bij HS33 heb ik ook nog niet echt ondervonden.
Voor mij zijn ze TOP !
dainkes
Mountainbiker

Post by dainkes »

Awel, waarom maar 3 mogelijkheden? Waarom geen mechanische schijfremmen? Ik kan dus geen stem uitbrengen :(

Ik probeer mijn fiets zo low-maintenance (weinig onderhoudsbehoevend) mogelijk te houden, maar ik wil wel schijfremmen. Voila: mijn AVID BB7's!

Geen kans op olie/vloeistofverlies, geen bleeding, makkelijk af te stellen, krachtige remmen, werken gewoon met kabels EN met gewone remgrepen, etc...

me happy :-D
Johan
Mountainbiker

Post by Johan »

Heb nu HS-33. Zéér tevreden van, behalve bij vriestemperaturen: als de velgen dan nat worden (vb diepe plassen) en het vocht vriest aan op de velg: 0,0 remkracht. Bij alle andere omstandigheden zijn het écht heel goede remmen, maar moest ik nu opnieuw kiezen: Magura Louise schijfremmen!
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Johan wrote:Heb nu HS-33. Zéér tevreden van, behalve bij vriestemperaturen: als de velgen dan nat worden (vb diepe plassen) en het vocht vriest aan op de velg: 0,0 remkracht. Bij alle andere omstandigheden zijn het écht heel goede remmen, maar moest ik nu opnieuw kiezen: Magura Louise schijfremmen!
Maar over Magura klagen ze veel...
Maar ik ga denk ik niet voor de Cube Reaction, wrs een Cube Elite TeamLine.
Deze is al volledig XT afgemonteerd, anders zoude ze dieje Reaction nog helemaal moete afmontere...
Daar steke Magura Marta's op, ik denk dak die wel ga laten vervange door XT's van Shimano...
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

#Skull' wrote:
Johan wrote:Heb nu HS-33. Zéér tevreden van, behalve bij vriestemperaturen: als de velgen dan nat worden (vb diepe plassen) en het vocht vriest aan op de velg: 0,0 remkracht. Bij alle andere omstandigheden zijn het écht heel goede remmen, maar moest ik nu opnieuw kiezen: Magura Louise schijfremmen!
Maar over Magura klagen ze veel...
Maar ik ga denk ik niet voor de Cube Reaction, wrs een Cube Elite TeamLine.
Deze is al volledig XT afgemonteerd, anders zoude ze dieje Reaction nog helemaal moete afmontere...
Daar steke Magura Marta's op, ik denk dak die wel ga laten vervange door XT's van Shimano...

@ Skull : Als je je ff zou laten informeren of de cube site bekijken dan had je allang door dat je bij Cube de keuze hebt uit verscheidene afmontagepakketen ( Dus een reaction kan ook XT als je wil ! )
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Cube website zit ik veel op.
Ma da Duits kan ik nie zo goe :P !!!
Zulle wel zien, ik ga in de loop van deze week naar de Bike Shop in Diest :wink: !!!
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

@ JanMan

Wat voor remme hebt gij op uw Cube ???
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

#Skull' wrote:@ JanMan

Wat voor remme hebt gij op uw Cube ???
XTR '04 v-brakes + XTR remhendels/shifters + Nokon gold kabels + XTR remblokken ( niet de ceramische ) + Crossmax SL wielen
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

JanMan wrote:XTR '04 v-brakes + XTR remhendels/shifters + Nokon gold kabels + XTR remblokken ( niet de ceramische ) + Crossmax SL wielen
Gij hebt dus ook 'gwn' V-brakes...
Da ben ik eigelijk ook van plan =) !!!
Want mee remschijfe het minste vuil dat daar tussen komt schuurt da :-? ...
En naart schijnt ook onmogelijk om perfect PERFECT af te stelle, ze slepe of schure altij wel...

Als den andere kant rijde er zoveel met schijfremme :-k !!!

8-[ Ik weet het echt nie wa ik zou moete pakke ](*,)
Post Reply