Dat HS33 remblokken wel lang meegaan.sorrow wrote:Wat bedoel je hiermee Yakke , dat ze lang mee gaan voor hun prijs of juist niet ??Yakke wrote:@scelter: ik ben het eens met je argumenten, behalve:
4)Klopt niet. Zowel bij v-brake als bij schijfremmen heb je remblokken die kort en lang meegaan. In het algemeen gaan de remblokken bij schijfremmen langer mee, maar zijn ze wel een pak duurder. Remblokken van HS33 vormen hierop waarschijnlijk wel een uitzondering.
=
Welke remmen zou jij steken op je nieuwe MTB ???
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Awel, waarom maar 3 mogelijkheden? Waarom geen mechanische schijfremmen? Ik kan dus geen stem uitbrengen
Ik probeer mijn fiets zo low-maintenance (weinig onderhoudsbehoevend) mogelijk te houden, maar ik wil wel schijfremmen. Voila: mijn AVID BB7's!
Geen kans op olie/vloeistofverlies, geen bleeding, makkelijk af te stellen, krachtige remmen, werken gewoon met kabels EN met gewone remgrepen, etc...
me happy
Ik probeer mijn fiets zo low-maintenance (weinig onderhoudsbehoevend) mogelijk te houden, maar ik wil wel schijfremmen. Voila: mijn AVID BB7's!
Geen kans op olie/vloeistofverlies, geen bleeding, makkelijk af te stellen, krachtige remmen, werken gewoon met kabels EN met gewone remgrepen, etc...
me happy
Maar over Magura klagen ze veel...Johan wrote:Heb nu HS-33. Zéér tevreden van, behalve bij vriestemperaturen: als de velgen dan nat worden (vb diepe plassen) en het vocht vriest aan op de velg: 0,0 remkracht. Bij alle andere omstandigheden zijn het écht heel goede remmen, maar moest ik nu opnieuw kiezen: Magura Louise schijfremmen!
Maar ik ga denk ik niet voor de Cube Reaction, wrs een Cube Elite TeamLine.
Deze is al volledig XT afgemonteerd, anders zoude ze dieje Reaction nog helemaal moete afmontere...
Daar steke Magura Marta's op, ik denk dak die wel ga laten vervange door XT's van Shimano...
- JanMan
- Mountainbiker
#Skull' wrote:Maar over Magura klagen ze veel...Johan wrote:Heb nu HS-33. Zéér tevreden van, behalve bij vriestemperaturen: als de velgen dan nat worden (vb diepe plassen) en het vocht vriest aan op de velg: 0,0 remkracht. Bij alle andere omstandigheden zijn het écht heel goede remmen, maar moest ik nu opnieuw kiezen: Magura Louise schijfremmen!
Maar ik ga denk ik niet voor de Cube Reaction, wrs een Cube Elite TeamLine.
Deze is al volledig XT afgemonteerd, anders zoude ze dieje Reaction nog helemaal moete afmontere...
Daar steke Magura Marta's op, ik denk dak die wel ga laten vervange door XT's van Shimano...
@ Skull : Als je je ff zou laten informeren of de cube site bekijken dan had je allang door dat je bij Cube de keuze hebt uit verscheidene afmontagepakketen ( Dus een reaction kan ook XT als je wil ! )
Gij hebt dus ook 'gwn' V-brakes...JanMan wrote:XTR '04 v-brakes + XTR remhendels/shifters + Nokon gold kabels + XTR remblokken ( niet de ceramische ) + Crossmax SL wielen
Da ben ik eigelijk ook van plan =) !!!
Want mee remschijfe het minste vuil dat daar tussen komt schuurt da
En naart schijnt ook onmogelijk om perfect PERFECT af te stelle, ze slepe of schure altij wel...
Als den andere kant rijde er zoveel met schijfremme