Welke remmen zou jij steken op je nieuwe MTB ???

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Welke remmen zou jij steken op je nieuwe MTB ???

V-brake
54
20%
Hydraulische velgrem
62
23%
Hydraulische schijfrem
153
57%

Total votes: 269

mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Ik zweer bij Hope! Ben er heel content van.
vinni
Mountainbiker

remmen

Post by vinni »

Seg Levi hedde gij ooit al hydroliche schijfremmen gehad? zoja wat zegt de vergelijking? In de zzomer, int lijk enz... 175 euro da valt nog mee he! Ik vind vooral het systeem hoe da ge de blokjes moet verandren zalig gemakkelijk!
Yakke
Mountainbiker

Re: geef mij dan maar hydrolische velgremmen

Post by Yakke »

vinni wrote:Ik vind as het droog is de schijfremmen beter, ma int slijk krijgen de magurakes voorrang.
En waarom dan wel? Een van de grootste voordelen van schijf- ten opzichte van velgremmen is net dat ze hun remkracht behouden in natte omstandigheden.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Ik rij zelf met vbrakes van shimano lx, en ik zou opnieuw voor V-brakes gaan omwillen van volgende redenen:

1) ik heb nog nooit te weinig remkracht gehad met mijn vbrakes, zelfs niet op enkele stevige afdalingen in de ardennen. Ik kan beide wielen blokkeren met mijn lx-jes, dit lijkt me voldoende remkracht.
2) schijfremmen zijn duurder in aankoop
3) schijfremmen zijn duurder in onderhoud
4) remblokjes van schijfremmen gaan minder lang mee, dan die van v-brakes.
5) v-brakes zijn makkelijker af te stellen
6) v-brakes zijn lichter
7) schijfremmen vragen meer onderhoud (reiniging van blokjes etc)

Schijfremmen zien er gewoon stoerder uit, dat lijkt me de enige reden om schijfremmen te kiezen. Tenzij ge wekelijks gaat downhillen en gewone v-brakes daarbij te warm worden.µ

Ps: als ik schijfremmen zeg, bedoel ik de hydrolische.
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

scelter wrote:Ik rij zelf met vbrakes van shimano lx, en ik zou opnieuw voor V-brakes gaan omwillen van volgende redenen:

1) ik heb nog nooit te weinig remkracht gehad met mijn vbrakes, zelfs niet op enkele stevige afdalingen in de ardennen. Ik kan beide wielen blokkeren met mijn lx-jes, dit lijkt me voldoende remkracht.
2) schijfremmen zijn duurder in aankoop
3) schijfremmen zijn duurder in onderhoud
4) remblokjes van schijfremmen gaan minder lang mee, dan die van v-brakes.
5) v-brakes zijn makkelijker af te stellen
6) v-brakes zijn lichter
7) schijfremmen vragen meer onderhoud (reiniging van blokjes etc)
Maar dus gwne V-brakes ?!? Idd veel voordelen aan =) !!!
Maar wat is eigelijk het verschil tussen V-brakes en Hydraulische velgremmen ???
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

V-brakes werken met een kabel. Hydrolische velgremmen zijn zoals de naam het zegt, hydrolisch. Dus met zuigertjes.
S-WORKS BIKER
Mountainbiker

Post by S-WORKS BIKER »

Mijn keuze gaat naar H33 ,ik had vroeger een bangelijke fiets Gaint MCM carbon frame,met schijfremmen ,daar werd ik zot van ,eerst stonden er magura's op en dr na MPH van giant zelf (onder garantie veranderd),DIKKE ROMMEL,ik ben bij verschillende fietsherstellers geweest ,maar gn ene kon mij helpen,na 100km was de druk eraf, de remblokjes smolten als sneeuw voor de zon,die dingen deden ni anders dan sleepen,gewoon ni te doen!!!
nu rij ik al 4000km met Magura H33,en heb net mijn blokjes gewisseld.deze H33 hebben nog nooit gefaald ,ook ni in de Alpen of Pyrineeen dus ....SUPER

Dé AE BIKER
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

@scelter: ik ben het eens met je argumenten, behalve:

4)Klopt niet. Zowel bij v-brake als bij schijfremmen heb je remblokken die kort en lang meegaan. In het algemeen gaan de remblokken bij schijfremmen langer mee, maar zijn ze wel een pak duurder. Remblokken van HS33 vormen hierop waarschijnlijk wel een uitzondering.
5)Schijfremmen kunnen (maar niet noodzakelijk) moeilijker af te stellen zijn, maar moeten in de regel minder vaak afgesteld worden.
7)Wil je met v-brakes optimaal blijven remmen, moeten deze evenzeer goed onderhouden en gereinigd worden.
Last edited by Yakke on Tue 21 Jun 2005 21:53, edited 2 times in total.
JefB
Mountainbiker

Post by JefB »

scelter wrote: 1) ik heb nog nooit te weinig remkracht gehad met mijn vbrakes, zelfs niet op enkele stevige afdalingen in de ardennen. Ik kan beide wielen blokkeren met mijn lx-jes, dit lijkt me voldoende remkracht.
Meer remkracht dan wiel blokkeren kan simpelweg niet. Wil je toch nog sneller stilstaan zal je dikkere banden moeten steken. :-)
intruder
Mountainbiker
Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Post by intruder »

Magura HS 33 Evo II (hydraulische velgrem) =P~ zalige feeling en goeie remkracht :-)
Post Reply