Waarom een fietsbril als standaarduitrusting v/d biker ?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
kamikeli
Mountainbiker
Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Post by kamikeli »

Voor mtb is het mijns inziens zoeken naar een goed compromis tussen een niet te lichte en een niet te donkere bril... Ik heb die gelukkig gevonden...[/quote]

Bij adidas evil eye kan je kiezen uit een heel assortiment glazen. 'k moet zeggen, de bril kost nu eenmaal wat meer dan het gemiddelde. Doch, ben er heel tevreden over. 'k Ben een brildrager en zij hebben hiervoor een speciale clip. Vandaar de keuze voor deze bril...natuurlijk ook voor de looks :P

Standaard krijg je twee paar lenzen mee (heldere glazen en donkere glazen). Moet zeggen dat ik met die donkere glazen een goed zicht heb in de bossen. Tijdens de wintermaanden plaats ik meestal de heldere glazen.

Greetz
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

nebraz wrote:
Dzjowie wrote: Voor mtb is het mijns inziens zoeken naar een goed compromis tussen een niet te lichte en een niet te donkere bril... Ik heb die gelukkig gevonden...
Als je A zegt moet je B zeggen.
:bounce:
Tsja, ik zou dat wel gedaan hebben, maar ik weet niet of dat modelleke zomaar gemakkelijk te krijgen is. In elk geval, 't is den deze, een Carrera Storm.

Image
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

Met alle respect, maar ook op 15 seconden ben je al wel een paar boomwortels verder hoor... Dat doet niks af aan het concept van Specialized, maar misschien moet jij wel je verwachtingen bijstellen.
Men claimt dat hij in minder dan 15 seconden van donkerst naar lichtst gaat. Als dat zo is (ik zal het uiterlijk volgende week weten) dan zal ik geen poging doen om hem af te zetten en zou ik niet op mijn bek zijn gegaan. Enfin, ik heb verschillende, door gebruikers geschreven, enthousiaste recenties gelezen.
Laat mij hopen dat ze zo goed zijn als men beweert.

Anderzijds is een goed compromis tussen niet te donker en niet te licht ook goed bruikbaar als je ogen hiermee overweg kunnen.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

gamutter wrote:Enfin, ik heb verschillende, door gebruikers geschreven, enthousiaste recenties gelezen.
Laat mij hopen dat ze zo goed zijn als men beweert.
Ik heb ook gelezen dat het een schitterend brilletje is hoor, daar niet van, maar die "tijdelijke verblinding" in een schaduwzone zal er altijd wel wat bijzijn, vrees ik.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Ik zou me ook een fietsbril willen aanschaffen, omdat ik deze tijd van het jaar meer vliegen uit mijn ogen moet halen als bochten nemen. Ik wil hier echter geen duizenden franken aan uitgeven. Iemand een idee waardat ze voor een redelijk bedrag fietsbrillen hebben? Ik woon in Zonhoven, nabij Hasselt, dus liefst iets in een straal van 20km.
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

Gisteren tamelijk zwaar op de grond gegaan toen ik mijn zonnebril wou weg steken omdat het te donker was. Juist op dat moment ineens veel boomwortels aan het begin van een afdaling in het Kluisbos en lichtjes remmen met de voorrem was voldoende om over kop te gaan, met mijn zij tegen een boomstam.
Kan al raden waar het was : zelf ben ik daar even gestopt om mijn goedkoop zonnebrilleke van mijnen neus te halen. Na de rit even het brilleke van mijne gelegenheidscompagnon opgezet en dat was een enorme openbaring. Ik dacht dat die oranje glazen showglazen waren, maar niets is minder waar. Eigelijk zijn het slecht weer glazen, dus eerder voor in bewolkt weer te rijden, maar heb ze daar even mogen testen in zonlicht en in het bos en het voldeed voor beiden. Je zal voor beide situaties misschien nog wel beter oplossingen hebben, maar zo'n oranje bril lijkt me een goed compromis.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

tarzan wrote:
Gisteren tamelijk zwaar op de grond gegaan toen ik mijn zonnebril wou weg steken omdat het te donker was. Juist op dat moment ineens veel boomwortels aan het begin van een afdaling in het Kluisbos en lichtjes remmen met de voorrem was voldoende om over kop te gaan, met mijn zij tegen een boomstam.
Kan al raden waar het was : zelf ben ik daar even gestopt om mijn goedkoop zonnebrilleke van mijnen neus te halen. Na de rit even het brilleke van mijne gelegenheidscompagnon opgezet en dat was een enorme openbaring. Ik dacht dat die oranje glazen showglazen waren, maar niets is minder waar. Eigelijk zijn het slecht weer glazen, dus eerder voor in bewolkt weer te rijden, maar heb ze daar even mogen testen in zonlicht en in het bos en het voldeed voor beiden. Je zal voor beide situaties misschien nog wel beter oplossingen hebben, maar zo'n oranje bril lijkt me een goed compromis.
Ik heb hetzelfde ook ervaren bij het snowboarden in Frankrijk. Gewone zonnebril (gene goeiekope) met zwart glas. Nx relief te zien in de sneeuw, heel vervelend. Toen een snowboardbril met oranje glas: perfect zicht. De oranje kleur verdwijnt zelfs om ge hem 5 min ophebt.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

een bril met verwisselbare glazen is de beste oplossing alleen hebben die orange glazen 1 groot nadeel. Als ik diene lang op menne neus heb krijg ik daar wat hoofdpijn van, zoals bv de zondag in Malmedy.
Met de zwarte glazen is in een bos rijden nie evident, ge ziet de eerste seconden dat ge uit de zon zijt, geen millimeter, tof als ge graag verrast wordt :P
Ik heb enen van shimano die nog betaalbaar was ook (iets van een 40 eurokes).
Verder is dat zoals met alles, persoonlijke smaak en voorkeur.

Willy
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Nadat ik mijn Cebe Athlon na de TT in St-Truiden vergeten was - en ondanks vermelding op dit forum, nooit meer teruggezien natuurlijk :( - heb ik me de Speed II van Pro aangeschaft. Heeft maar 27,50 Euro gekost en ik moet zeggen dat de prijs/kwaliteit-verhouding zeer goed is =D> .
(Wordt geleverd met 3 paar glazen.)
Guest

Post by Guest »

Heb al reeds 2 verschillende brillen gehad ( ne Pro en enen Eddy mercks ) maar het probleem is dat deze een kleine lensvertekening geven waardoor ik niet meer gerust kan rijden, op de weg valt het nog mee maar ne keer da ge het veld of den bos induikt...

Iemand met hetzelfde probleem of een oplossing ?
Post Reply