BK 2005 in Tervuren?

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Monza
Mountainbiker

Post by Monza »

Ha, bedankt!

Zet ik die 2 data meteen hoog op mijn agenda, wel nog es een wedstrijdje vooraf proberen te vinden om te roderen :-)
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Monza wrote:Ik overweeg sterk daar eens mijn debuut te maken in de fun klasse. Is vlakbij en klinkt leuk, ik hoop nu al op goed weer...!

Klein vraagje, ik was op de site van het EK in Kluisbergen, daar was ook een open Klasse vermeld, is dat hetzelfde te interpreteren als de fun klasse?
Ja, maar in kluisbergen zullen de master en de nieuwelingen in de funklasse meerijden aangezien er geen masters en nieuwelingen koers is.
Monza
Mountainbiker

Post by Monza »

Ha, ok, bedankt vr de info, al zal dat voor mij weinig uitmaken, ik start met zeer beperkte ambitie.
Al heb ik wel geen flauw idee hoe ik het niveau van de funklasse moet inschatten.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Monza wrote:Ha, ok, bedankt vr de info, al zal dat voor mij weinig uitmaken, ik start met zeer beperkte ambitie.
Al heb ik wel geen flauw idee hoe ik het niveau van de funklasse moet inschatten.
Het niveau is zeer verscheiden, er is alles in terug te vinden. Van mannen die bij de elites ergens halverwege bengelen en die toch bij de eerste willen rijden tot mannen die zeer weinig hun fiets zien.
Joris
Mountainbiker

Post by Joris »

joeke wrote: De grootste lijdensweg is misschien wel 't parkoers. En ja we hebben niet de grote hoogteverschillen, en ja soms wordt er op de wegen gereden, maar wees er vanovertuigd dat we alles, maar dan ook alles uit de kan halen.
Hou er rekening mee dat we dit in overleg hebben opgesteld met heel wat instanties en dat ieder zo wat zijn reglementen heeft. Verdomd niet makkelijk om tot een concensus te komen. Om de toelatingen te kunnen verkrijgen, heeft iedereen water bij de wijn moeten doen zodat er geen toertocht over 't parkoers mag georganiseerd worden, alle wedstrijden zich afspelen op 1 dag, ... .
Joeke,

ik heb het plannetje op de website eens aandachtig bestudeerd ('t ziet er idd wel een leuk parcours uit) en een aantal van de wegeltjes moeten nog gecreëerd worden. Wat gaat er met het parcours gebeuren na het BK? Wordt het een permanent parcours? Of gaat men die nieuwe wegen vol takken leggen zodat er zeker niet meer op gefietst kan worden?
Monza
Mountainbiker

Post by Monza »

Ik heb met de organisatie an sich niks te maken , dus kan niet in hun naam spreken, maar als je tussen de regels (bv: alle wedstrijden op één dag, slechts 2 dagen verkenning) op de site van het BK reeds kunt lezen zullen de lokale 'groene jongens' daar wel tegen zijn. Ik zou dus niet te veel op een permanent parcours rekenen.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Monza wrote:Ik heb met de organisatie an sich niks te maken , dus kan niet in hun naam spreken, maar als je tussen de regels (bv: alle wedstrijden op één dag, slechts 2 dagen verkenning) op de site van het BK reeds kunt lezen zullen de lokale 'groene jongens' daar wel tegen zijn. Ik zou dus niet te veel op een permanent parcours rekenen.
Het wordt idd zeker GEEN permanent parcours.
Joris
Mountainbiker

Post by Joris »

Voor mij hoeft het niet een vast parcours te worden, maar dat ze de gebruikte (ook de nieuwe) wegen gewoon permanent openstellen voor fietsers (en dus mtbikers). Maar dat zal er ook niet inzitten zeker. :evil:
Monza
Mountainbiker

Post by Monza »

Neen, ik vrees ervoor, maar als 'man van de streek' kan ik wel zeggen dat er in Tervuren ook genoeg mooie stroken zijn om te gaan rijden, vooral dan in het zoniënwoud richting Overijse.
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Hallo,

Wat 't parkoers betreft zal er werk aan de winkel zijn.
We hebben de toelating gekregen voor beperkt gebruik en alles moet terug naar het originele komen.
Bos & Groen gaat na dit BK ook een aantal ontstane reeds bestaande illegale wegen onklaar maken.

We vragen vriendelijk om :
* Het parkoers buiten de voorziene uren niet te betreden.
* Geen afval achter te laten. Er worden maar liefst 75 vuilbakken voorzien.
* respect tov de anderen.
* ...

Laat het duidelijk zijn dat dit een testcase is voor het verdere gebruik van bossen in Vlaanderen en dit zowel op competitief als recreatief vlak.

Groetjes,

Joeke.
Post Reply