Zoals het 'not done
Als zondagochtend-tochtje gisteren de O2-bikers route in Kalmthout nog eens gereden (GPS Track). Leuk, enkele stukken met flink mul zand, maar toch goed geamuseerd… op 1 incidentje na:
Op een gegeven opgenblik rijdt mijn bike-buddy voorop, bij een afslag naar rechts om dan een pad lichtjes omhoog op te rijden (met 't nodige losse zand).
Ik volg op relatief korte afstand, maar schakel terug in de (flauwe) bocht in de hoop iets vlotter bergop te geraken. Bij het terugschakkelen 'ratelt' m'n ketting effe voor hij goed in de nieuw gekozen versnelling valt. Ik kijk terwijl omlaag richting achterderailleur en merk niet dat ik ondertussen tot op nog geen metertje van mijn voorliggende medebiker kom die een laaghangende tak (ne serieuzen ! , geen 'twijgje') had opzij geduwd. Ik hoorde nog een waarschuwing, maar op 't moment dat ik terug rechtop kom & voor mij kijk…: WHOAM !
Die tak had er mijn (gelukkig beperkte) snelheid uitgemept ! Gelukkig had ik een helm & vooral mijn fietsbril op. Resultaat: effe van de kaart, een pijnlijk geschaafd reukorgaan & en mijn brilletje heeft een beetje een afdruk in m'n aangezicht achtergelaten. (Dat is nu al wel weggetrokken)
Achteraf bekeken eens goed mee gelachen, maar als ik geen bril had op gehad om mijn ogen te beschermen had dit wel eens erg ernstige & pijnlijke (blijvende) gevolgen kunnen hebben...
Conclusie: oppassen voor bomen die te laag gebouwd zijn & vanaf nu ook ALTIJD m'n brilleke opzetten.
Groeten,
Rolla